Oldal kiválasztása

Project Natal – Előzetes

Project Natal – Előzetes

Az idei E3 egyik legnagyobb meglepetés bejelentésével a Microsoft rukkolt elő, amikor konferenciájukon leleplezték új mozgás -és hangérzékelős kameráját, a Project Natalt, ami lényegében a jövő új kontrollerének is tekinthető.

Az idei E3 egyik legélvezetesebb és legszórakoztatóbb konferenciáját egyértelműen a Microsoft tartotta, ahol a rendmondiak a közel két órás show során folyamatosan emelték feljebb és feljebb a lécet, így végül hiába mutattak be olyan jövőben megjelenő és készülő termékeket, mint a Metal Gear Solid: Rising, a Halo 3: ODST, a Forza Motorsport 3, a The Beatles: Rock Band vagy a Shadow Complex, a legnagyobb érdeklődést mégis a konferencia végén leleplezett vadonatúj technológiájuk, a mozgás -és hangérzékelős kamerájuk, a Project Natal övezte, ami minden bizonnyal a jövő játékainak mutathat egy új irányt, egy olyan irányt, amiben nem kell kontrollerekkel a kezünkben bohóckodnunk, hiszen mi magunk leszünk a kontrollerek, akik mozdulatainkkal, hangukkal vezéreljük majd a programokat, játékokat és az X360 egyéb szolgáltatásait.

 

A nagyközönséget némileg megosztotta a Project Natal leleplezése, ugyanis míg egyesek zseniálisnak, forradalminak tartják a Microsoft új "távirányítójának" létét, addig sokan úgy vélik, hogy mindez nem más, mint egy gyenge utánzata a Sony szintén E3-on leleplezett mozgásérzékelős irányítójának, vagy éppen a Nintendo Wii-nél már kezdetek óta, a MotionPlus-szal csak most tökélyre fejlesztett technológiájának. Akadnak olyanok is, akik úgy vélik, az igazi játékosoknak egyszerűen nincs szüksége egy olyan új, technológiai vívmányra, ami forradalmasíthatja a játékok vezérlését, hiszen így is jól megvannak az egérrel és a billentyűzettel, vagy a konzolok esetében a kontrollerrel. Pedig gondoljunk csak bele, hogy micsoda móka, amikor a Guitar Hero plasztikgitárját a nyakunkba akasztva elkezdünk a koncerteken látottaknak megfelelően gitározni, a kamera pedig felismeri mozdulatainkat, érzéseinket és gyakorlatilag otthon, a nappalinkban reprodukálhatunk egy virtuális koncertet, egy teljesen saját, egyedi előadást. De a kamera alkalmazása nem merül ki ennyiben, hiszen sokkal szélesebb körben lehetne alkalmazni, gyakorlatilag a napjainkban ismert játékstílusok mindegyike csak nyerne az egészen. Ezen kívül a Microsoft játékfelhozatal kifejezetten a hardcore közönséget célozza be, vagyis a jövőben akciójátékok, stratégiai játékok, autósjátékok vagy kalandjátékok kerülhetnek új dimenzióba.

 

A bemutatott demonstrációban például látható volt egy techdemo, amiben egy autóversenyzős játékkal játszott a család. Az ifjú hölgy kézmozdulataival irányított a négykerekűt – kormányzott, váltott -, majd mikor a gép kihívta kerékcserére és tankolásra a virtuális versenyzőt, akkor a box-ba beállva az apuka, mint szerelő kereket cserélt és megtankolta a járgányt. Ehhez fogható, komplex élményt pedig egyelőre se a Sony, se a Nintendo mozgásérzékelős készüléke nem tud nyújtani, hiszen itt nem csak mi lépünk interakcióba a kamerával, hanem maga a kamera is interakcióba lép velünk, ez pedig hatalmas előrelépésnek mondható. Az E3-on többek között a Burnout Paradise-on prezentálta még a technológiát a Microsoft, ami az jelen lévő újságírók szerint teljesen más megközelítésbe hozza az amúgy is frenetikusan hangulatos Criterion alkotást. A Fight Night apukája, Kudo Tsunoda is előállt egy technikai demóval, a "Ricochettel", ami lényegében a kidobós fordított megfelelője, vagyis a felénk hajított labdákat kell visszaütnünk. Ahogy említettem, a lehetőségek tárháza szinte végtelen, a konferencián bemutatott techdemók csak egy új lehetőség kezdeti lehetőségeit prezentálták, a talán jövő év végén megjelenő készülék minden bizonnyal több exkluzív termékkel karöltve érkezik majd.

 

Egyesek szerint az egész nem más, mint szimpla szemfényvesztés, pedig a fent említett újságírói reakciók hitelesek, cikkünk is több beszámoló alapján készül, így nemcsak az IGN, de például a Kikizo munkatársai is megvoltak lepődve, mennyire gördülékenyen működik a Project Natal felismerő rendszere. A legnagyobb durranást Molyneux 2001 óta fejlesztés alatt álló, sokáig csak "Project Dimitri" néven futó projektje nyújtotta, ami végülis a program szereplője, a piros felsős kisfiú, Miló után lett elnevezve. Ugyanis itt egyértelművé vált, hogy a készülék működik, és nemcsak mozdulataink vagy hangunk felismerésére képes. Molyenux prezentációja ugyanis valóság, a Kikizo munkatársa pedig szinte helyben dobott egy hátast, amikor a Lionhead munkatársa bemutatta az újságírót, majd miután köszöntek egymásnak Milo "Szia Adam!”-mal köszönt vissza. A kisfiúnak megírt MI például saját maga gratulált Adamnek, az újságírónak, mennyire jól áll rajta a kék ing, majd percekkel később a beszélgetés előrehaladtával Milo az úriember hangjának intonációja alapján érzékelte, hogy az újságíró kicsit szomorú, így empatikus arcot vágva próbálta vigasztalni! De ugyanilyen ledöbbentő volt az E3-on bemutatott prezentáció is, ahol Milo egy csinos hölggyel lépett interakcióba, önfeledten beszélgettek, megvitatták az élet nagy dolgait, közben pedig egy patak mentén horgásztak.

 

A Project Natalról egyelőre ennél többet nem tudni, bár egyre több olyan bejelentés lát napvilágot, hogy ez és ez a játék már biztosan támogatni fogja – például Halo: Reach -, illetve az is körvonalazódni látszik, hogy az X360 életciklusából hátralévő 3-4 év a kamera jegyében fog eltelni. A Microsoft a tervek szerint jövő év végén dobná piacra új mozgás -és hangérzékelős kameráját, ami azt jelentené, hogy jóval később törnének be a piacra, mint a Sony vagy a Nintendo hasonló kütyüi. Ettől függetlenül a redmondiaknál valami készül, ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a kamera alapból be lesz építve a jövő karácsonykor megjelenő konzolokba, és ez talán azt is jelenti, hogy egy új X360 hajnala virrad másfél év múlva.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás

Translate »