Oldal kiválasztása

GDC 09: Részletek a CryENGINE 3-ról

GDC 09: Részletek a CryENGINE 3-ról
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A CryTek új technológiájának nyomába eredve megpróbáltuk kideríteni, miféle újdonságokra számíthatnak azok a fejlesztők, akik konzolos és MMO játékok fejlesztésére adják a fejüket.

Idén is San Fransiscóban rendezték az év első nagyobb játékrendezvényét, a fejlesztők számára tartott Game Developers Conference-t, ahol rengeteg vadonatúj technológiát mutattak be a kiállítók. Ezek egyike volt a frankfurti CryTek várva várt, hármas sorozatszámot kapott CryENGINE-je, ami a korábbi bejelentések szerint MMO-k fejlesztésére, valamint konzolos – PlayStation 3, X360 – alkotások látványának megtervezésére fejlesztett a csapat. Évekkel ezelőtt a motor és a csapat is kizárólag a Windows-zal felszerelt PC-s tábort támogatta, amit a motor első generációjával készül Far Cry-jal, majd a kettes szériával hegesztett Crysis-szel bizonyítottak. Rövid összefoglalónkból most számos háttérinformációt, technikai érdekességet ismerhettek meg az új multiplatform grafikus motorról, a CryENGINE 3-ról, ami az ipar egyik új perspektívája lehet, és ami révén az évről évre terjeszkedő CryTek birodalom még kövérebbre hízik. Cevat Yerli, a német csapat atyaúristene fedi fel az újdonságokat.

 

A GDC-n az általatok már valószínűleg rongyosra nézett techdemót vetítették le az újságíróknak, így nemcsak a jelenlévő kollégák mondhatók elég szerencsésnek, akik mozgás közben láthatták a bemutatót. A konzolokon futó techdemóban egymást feltváltva váltják a helyszínek, így egy erdővel borított pályán, egy városi, feltehetőleg futurisztikus metropoliszban, illetve a Crysis egyik pályáján, a  "First Lighton" is mozgásra bírták a fejlesztők az engine-t. A videó végén pedig egy  támadás alatt álló középkori erődítmény képei villannak fel. Yerli egyértelművé tette, hogy a látottak mindössze egy demót takarnak, és a jelenetek egyike sem egy már fejlesztés alatt álló projektből lett átemelve. Ha esetleg lemaradtál róla és szeretnéd meglesni, milyen akció közben a CryENGINE 3, akkor alant nézd meg a bővített videót!

 

Yerli a bemutató alkalmával elmagyarázta, hogy mi a különbség a konzolokra optimalizált technológia és a hihetetlen vizuális élményt biztosító második generációs motor – ez dübörgött a Crysis: Warhead alatt is – között. Erre azért is van szükség, mert a legtöbb fanyalgó szerint galád módon ugyanazt a motort kétszer akarja lenyomni a torkunkon a cég, de azt senki se veszi észre, hogy ezúttal konzolra készült motorról beszélünk, ami olyan magas minőséget garantál, mint a PC-s nagytesó, és erre eddig kevés next-gen konzolra írt motor volt képes. A CryTek elnöke beszéde legelején leszögezte, hogy azzal a céllal készítették a CryENGINE 3-at, hogy a 2-es széria által képviselt minőséget viszontláthassák konzolokon. Ehhez szükség volt a már megszerzett tapasztalatokra és a kód teljes újraírására, ami rengeteg időt és munkát emésztett fel. A technológiával kapcsolatos kutatások több mint két éve zajlanak, amit a Crysis fejlesztésével párhuzamosan kezdett meg a CryTek, és ezalatt az volt a legnehezebb a számukra, hogy hogyan tudják a CE vizuális látványát konzolokon is megjeleníteni. Yerli éppen ezért leszögezte, hogy ez közel sem egy 2.2, 2.5 sorozatszámú CE motor, ez egy teljesen új grafikus engine, amit nemcsak hogy újra kellett írni, de rengeteg egyéb nyalánkságot bele kellett implementálni, hogy kitűnően fusson konzolokon. Ezért is kapta a hármas sorszámot.

 

 

A CE 2 és a CryENGINE 3 között azonban több különbség is adódik, és a CryTek mindaddig várni fog a konzolos verzió piacra dobásával, amíg nem érzi úgy, hogy konkurenciát nem állít a PC-re szánt kettes verziónak, így egyik sem kerül ki vesztesként majd az engine-háborúból. Ettől függetlenül nem pártol át végérvenyesen a csapat a "sötét oldalra", Yerli így reagált azokra az aggodalmaskodó hangvételű megnyilvánulásokra, miszerint a csapat eladja a lelkét a konzolosoknak. A cég elnöke megjegyezte, erről szó sincs, a PC-re szánt CE 3 sokkal több ficsörrel és még több skálázhatósággal rendelkezik majd. Ilyen például a valós idejű fény-árnyék effekt vagy a valós idejű, a teljes környezetre kiterjedő animációs rendszer, amik nem voltak benne a CE 2-ben. Ezek az újdonságok rengeteget adnak majd hozzá a látványvilág valósághű ábrázolásához.

 

A készülődő új motor még a jelenlegi rendszereken is pazar látványt képes majd nyújtani, de a CryTek hosszabb élettartammal számol, mint elődei esetében, így a tervek szerint igazán akkor ismerjük meg az engine képességeit, ha hamarosan megjelennek a következő generációs konzolok – PlayStation 4?, Xbox 720?. Yerli megjegyezte, hogy ha neki akarsz kezdeni egy next-gen játék fejlesztésének, akkor az első fázisban azonnal a motorral kezded a munkát. Talán ez is az oka, hogy minden egyes generációváltás után azt hiszik az egyszerű felhasználók, hogy akkor most ötször vagy tízszer szebb látvánnyal lesz dolguk, majd meglepve és kissé szomorúan tapasztalják, hogy minimális az eltérés az elődhöz képest. A CE 3 ebben is próbál újítani, így a fejlesztők az engine és az ahhoz kapott felhasználói programok segítségével már most arra törekednek, hogy a fejlesztők a következő generációhoz készítsék elő terveiket, tartalmaikat, így még szorosabb kölcsönhatásba kerülve az újabb generációváltással. Ahogy megérkezik a játékipar új hajnala, a CryTek ugyanazt az arkitektúrát húzza fel, és azok, akik már jó ideje a CE3-mal dolgoznak képesek lesznek költségvesztés nélkül újraszerkeszteni a motort, így ahelyett, hogy két-három évet kellene várniuk, hogy elkezdjék fejlesztéseiket, azonnal megtehetik ezt az új engine-nel.

 

Jelenleg több mint húsz fejlesztő áll sorban, hogy hozzájuthasson a technológiához, de Yerli és csapata nem kapkodja el a döntést. Ők maguk is meglepődtek, hogy a konzolos bejelentés óta mennyire felkapottak lettek, de a CryENGINE 3-at csak szeptember vagy október magasságában lehet megvásárolni, addig folyamatosan folyik a finomhangolás, a javítgatás, kiegészítés, amit a már említett stúdiók közül kiválogatott csapatokkal együtt végez majd a CryTek. Ráadásul ezzel egyidőben a játékok fejlesztésével sem álltak le. Jelenleg is dolgoznak új projekteken, melyek némelyike még a CE2 segedelmével lesz meghajtva, de ezekről bővebben csak az E3-on szeretne beszélni a cég elnöke.

 

A CE3 állítólag többé-kevésbé már majdnem teljes kapacitáson fut és mindkét platformon ugyanarra a minőségre képes, de azért akadnak még apróbb eltérések, de ezt optimalizálással ki fogják küszöbölni. Egy hangyányival jobban fut jelenleg PlayStation 3-on a motor, mert bizonyos számításokra csak ennek a gépnek áll rendelkezésére a megfelelő teljesítmény, ami mind PC-k, mind X360-ok esetében más és más. És hogy mi lesz a Nintendo Wii-vel? A cég első embere nem titkoltan elárulta, hogy kacérkodnak a gondolattal és megpróbálják a nagy hármas leggyengébb, de mégis legkelendőbb versenyzőjére is elkészíteni majd egyszer a CryENGINE-t, de ez még a jövő zenéje.

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »