Pár hete jelentette be a Microsoft, hogy a Halo Wars munkálatainak befejezte után szélnek ereszti az Ensemble Studios-t. A bezárás futó projektek leállítását is jelentette. A döntés állítólag pénzügyi okok miatt született meg.

Pár héttel ezelőtt bombaként robbant a hír, miszerint a Microsoft döntése értelmében a Halo Wars munkálatainak befejezte után bezárja az óriáscég az Ensemble Studios-t. A hír futótűzként terjedt a világhálón és a játékosok között komoly felháborodást keltett, hiszen az 1995-ben alapított cégnek köszönhetjük a több millió példányban elkelt Age of Empires-t, annak számos kiegészítőjét és egyik mellékágát, az Age of Mythology-t. Ennek ellenére pénzügyi okokra hivatkozva a Microsoft meghozta a kegyetlen döntést, mely pechjükre idő előtt kiszivárgott.

Shane Kim a Microsoft Game Studios alelnöke a szóbeszéd felröppenése és annak igazolás után egy nyilatkozattal próbálta menteni a menthetőt és kijelentette, hogy ugyan a fejlesztősstúdió sajnálatos módon bezárja kapuit, a csapat egy része egy független csapatként folytatja majd a Halo Wars támogatását, illetve új projektek készítését. Kim azt is fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az Age of Empires jogai még mindig a Microsoft kezében vannak és a cég tisztában van vele, hogy  rengeteg lehetőség rejlik a sorozatban, így semmiképpen nem fordítanak hátat a PC-s játékosoknak és a sorozat kedvelőinek, ergo valamikor biztosan lesz folytatás.

Az MGS alelnökének sajtólevele után aztán síri csend következett, amit az Ensemble Studios jelenlegi elnöke, Bruce Shelley tört meg blogján egy bejegyzéssel. A főnök elmondása szerint a cég minden tagját sokkolta a bejelentés és még mindig értetlenül állnak a történtek előtt. Nagyon csalódott a gárda, ugyanis ők úgy vélik, hogy egy profitot termelő csapat volt, ráadásul komoly tudású, tehetséges, keményen dolgozó, kreatív szakemberek dolgoznak a stúdiónál, amit manapság nem sok alakulat mondhat el magáról, mert nem könnyű mindezt tető alá hozni. Shelley úgy véli, hogy a világ egyik legjobb fejlesztőcsapatai között tartják számon az iparban a céget, ettől függetlenül úgy tűnik, hogy az MGS jövőbeli terveibe nem fértek bele.

A majdani bezárás több fejlesztés alatt álló projekt leállását is eredményezte. A Gamasutra kémei kiderítették, hogy állítólag gőzerővel folyt egy Halo MMO fejlesztése, amit a meghozott döntés értelmében töröltek. Alant képek is megleshetők Master Chief masszívan multiplayer online kitérőjéről, ami már sajnos sose kerül otthonunkba. Teljes galéria itt leshető meg!


Így festett volna az interfész

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás