A Blue Omega Entertainment készülő steampunk játéka eredetileg az EPIC Make Something Unreal versenyére készült, ami végül elnyerte a brit Codemasters tetszését, így a modból dobozós verzió készül.

Az EPIC még valamikor 2004-ben hirdette meg a Make Something Unreal elnevezésű modkészítő versenyt, amit ugyan nem eme cikkünk témája, a Damnation nyert meg – második helyig jutott -, mégis akadt olyan nagyhal, aki látott potenciált a játékban, így hát a brit földön székelő Codemasters felkarolta a Blue Omega Entertainment csapatát, a fenekük alá pakolta az Unreal Engine 3-at és megbízta őket, hogy a modból kreáljanak egy teljes alkotást, amit végül dobozos formában lehet majd terjeszteni.

A játék története szerint a huszadik század elején járunk és egy olyan alternatív múltban élünk, ahol az amerikai polgárháború immáron több mint negyven esztendeje tart. Az észak és dél csatározása nemcsak szegénységet és halált hozott az emberekre, ugyanis akadtak olyanok is, akik fegyvergyáraik révén milliárdokra szert téve élték mindennapjaikat, nekik pedig nem volt céljuk, hogy az elhúzódó ütközetek valaha is véget érjenek. A Prescott Standard Industries elnöke azonban nem elégszik meg a búsás gazdagsággal, Ő sokkal többet szeretne, így magánhadsereget toborozva arra készül, hogy földbe tiporja a Konföderáció és az Északi Szövetség hadseregét, majd egyesítve a két részre szakadt országot, egy saját uralma alá hajtott Egyesült Államokat hozzon létre. Főhősünk, Hamilton Rourke egy rebellis csoport tagjaként azt a feladatot kapja, hogy negyedik félként próbálja visszahozni a rég elfeledett békét, azonban ez már a játék elején se lesz egyszerű feladat. Prescott Industries óriási zsoldos hadserege az utolsó független várost ostromolja, és ha ez is elbukik, akkor Amerika sosem lábal ki jelenlegi helyzetéből és az állandó sötétség és káosz lepi el a kontinenst.

A Damnation egy külső nézetes akciójáték, amolyan Gears of War stílusban, azonban a fejlesztők mindezt rengeteg kalandelemmel vegyítik, továbbá az sem lesz ritka, hogy komoly fejtőrök megfejtése szükségeltetik egy-egy cél sikeres teljesítéséhez. Ezen kívül platform elemektől sem lesz mentes a játék. Főhősünk laza könnyedséggel mászik falra, ugrál platformról platformra vagy pattog ide-oda, így nem nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy a Prince of Persia és a Gears of War találkozásáról van szó.

Hatalmas bejárható területet ígérnek a fejlesztők, akik állítása szerint gyalog az egyik pontból a másikba durván három óra alatt érünk át. A játék mindenféle segítséget mellőz a tájékozódáshoz, így hősünkkel való kalandozásaink során érdemes erősen sasolni a környezetet, ugyanis nem lesz se térkép, se mini-map, se iránytű. A fejlesztők azért húzták meg ezt a lépést, mert szeretnék, ha a játékos egy igazi kaland részese lenne, így a tájékozódást is ránk hárítják, ezzel is növelve a játék élvezeti faktorát. A különböző régiókra osztott pályán az egyes helyszíneket akár 10-12 féle irányból is megközelíthetjük majd, melyek mindegyike eltérő érdekességekkel szolgál majd, így érdemes mindegyik útvonalat végigjárni.

Utunk során természetesen rengeteg féle fegyver áll majd rendelkezésünkre. Ez nem is csoda, hiszen az elhúzódó háború miatt épülő fegyvergyárak folyamatos technikai fejlesztéseinek köszönhetően a legmodernebb csúzlikkal indulhatunk neki egy-egy ütközetnek. A sima mezei automata revolveren kívül, lehetőségünk lesz elsütni olyan pisztolyokat, mint az "Arany Sólyom", ami a Magnum elve szerint működik, vagy lesz mesterlövészpuska, illetve akad olyan fegyver is, ami a vonatsíneket földhöz szegező szögeket lövi ki. Ezen kívül egy különleges képességünk is segít minket az ütközetek sikeres megvívásában. A "Spirit Vision" névre keresztelt képesség lényege, hogy Rourke látja a pályán lévő összes karakter auráját. Az ellenfeleket körülölelő aura piros színű, míg a csapattársakat vagy a semleges karaktereket kék aura veszi körül. Miután sikeresen bemértük az ellenfél helyzetét, már csak memorizálni kell azt és könnyű szerrel lekaphatjuk őket. Érdekesség, hogy ezen képesség csak akkor "aktiválható", ha a játék főszereplője visszateszi a pisztolytáskába fegyverét. Arról egyelőre nincs információnk, hogy ez esetben támadható-e karakterünk.

Természetesen ez az újítás a többjátékos módot is érdekesé teszi, hiszen akik egy mesterlövész bőrébe bújva szeretnek kempelni, azok most komoly hátrányba kerülnek. A Damnation amúgy négy többjátékos módot vonultat fel: Lesz Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag és King of the Hill módusz, melyek mindegyikében összesen nyolc bátor harcos csaphat össze. Lehetőségünk lesz kooperatív módban mókázni, amit helyi hálózaton, illetve a szóló módban is kipróbálhatunk. Utóbbinál egy ifjú hölgy lesz a partnerünk.

A játékot korunk egyik legnépszerűbb grafikus motorja az Unreal Engine 3 hajtja meg, így a steampunk környezet ábrázolása pazar módon valósul meg, a képek és előzetes videók alapján egy szavunk nem lesz majd. Mint már említettem, ez egy külső nézetes akciójáték, így a Gears of War robosztus katonájához, Marcus Felix-hez hasonlóan Hamilton Rourke cselekvései, mint péládul fegyvercsere, tárcsere figyelemmel követhetők lesznek, azonban hősünk nem képes fedezékbe vonulni. A fejlesztők az adrenalin pumpáló, epikus csatákban hisznek, így a pergős, látványos játékmenet élvezi az elsőbbséget, nem a taktikázás.

A Damnation az ígéretek szerint idén ősszel kerül fel a polcokra ráadásul X360 és PS3 mellett PC-re is.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás