Oldal kiválasztása

GDC 2008 – Tíz éven belül eltűnnek a játékstílusok?

GDC 2008 – Tíz éven belül eltűnnek a játékstílusok?
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei GDC-n tartott kerekasztal-beszélgetés során több fejlesztő is egyetértett abban, hogy tíz éven belül eltűnnek a jelenlegi műfaji besorolások.

A kerekasztal-beszélgetésen olyan nevek vettek részt, mint a Too Humant készítő Silicon Knights elnöke,  Denis Dyack vagy az id Software-nél ténykedő  Tim Willits, aki jelenleg a Rage-n ügyködik. A történet jövője a játékdizájnban címen futó beszélgetésen mindegyik fél egyetértett abban, hogy hamarosan eltűnnek az  RTS, FPS, RPG megnevezések és a játékokat történetük alapján kategórizálják majd. Hasonlóan a filmekhez lesz sci-fi, akció, kaland, dráma, stb.  A Saber Interactive elnöke is hasonló véleményen volt. Dyack annyival egészítette ki, hogy szerinte a technológiai megvalósítások kevésbé lesznek fontosak a jövőben és sokal inkább a szórakoztatáson lesz a hangsúly, amit más elemekkel is elérhetnek.

Michael Hall, a TimeShift írója úgy véli, hogy technikailag már nagyon nehéz tovább fejlődni. Véleménye szerint nem tudják tovább feszíteni a határokat, hiszen már most is a fotórealisztikus ábrázolásnál tartanak.  Ezzel azonban a szintén Saber Interactive-os Matthew Karch nem értett egyet. Szerinte még csak most kezdődik az igazi fejlődés, ugyanis állítása szerint jelenleg az őskorban járunk, az igazi áttörés csak mostantól veszi kezdetét.

Translate »