Oldal kiválasztása

GDC 2008 – Tíz éven belül eltűnnek a játékstílusok?

GDC 2008 – Tíz éven belül eltűnnek a játékstílusok?
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei GDC-n tartott kerekasztal-beszélgetés során több fejlesztő is egyetértett abban, hogy tíz éven belül eltűnnek a jelenlegi műfaji besorolások.

A kerekasztal-beszélgetésen olyan nevek vettek részt, mint a Too Humant készítő Silicon Knights elnöke,  Denis Dyack vagy az id Software-nél ténykedő  Tim Willits, aki jelenleg a Rage-n ügyködik. A történet jövője a játékdizájnban címen futó beszélgetésen mindegyik fél egyetértett abban, hogy hamarosan eltűnnek az  RTS, FPS, RPG megnevezések és a játékokat történetük alapján kategórizálják majd. Hasonlóan a filmekhez lesz sci-fi, akció, kaland, dráma, stb.  A Saber Interactive elnöke is hasonló véleményen volt. Dyack annyival egészítette ki, hogy szerinte a technológiai megvalósítások kevésbé lesznek fontosak a jövőben és sokal inkább a szórakoztatáson lesz a hangsúly, amit más elemekkel is elérhetnek.

Michael Hall, a TimeShift írója úgy véli, hogy technikailag már nagyon nehéz tovább fejlődni. Véleménye szerint nem tudják tovább feszíteni a határokat, hiszen már most is a fotórealisztikus ábrázolásnál tartanak.  Ezzel azonban a szintén Saber Interactive-os Matthew Karch nem értett egyet. Szerinte még csak most kezdődik az igazi fejlődés, ugyanis állítása szerint jelenleg az őskorban járunk, az igazi áttörés csak mostantól veszi kezdetét.

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »