Közel egy éve várjuk már az új részt, amitől nagyon sokat vártunk, valahogy mégis az az érzésünk, hogy ez kevés.

Tegnap este tíz órakor végre elérhetővé vált az NFS: ProStreet kipróbálható verziója. Az EA amatőr módon először csak saját szerverére tette fel az alig 800 MB-s bithalmazt, amit hosszas várakozás után csak hajnali három felé sikerült magaménak tudni. Gyors telepítés és a szükséges beállítások után aztán belevetettem magam a játékba, mely egész egyszerűen sorozatosan kifagy, de azért egy rövid tesztre való tudomány így is összegyűlt.

A demóban két asztfaltcsíkon nyomulhatunk, két, benzingőzt pumpáló járgánnyal. Nekem a kifagyások miatt csak a Nevada kellős közepén kialakított pályán sikerült köröznöm egy M3-as BMW-vel – a másik egy kanyargós pálya, ahol egy Nissan GT-R-rel kell győzedelmeskednünk. Viszont ahhoz, hogy tényleges véleményt alkothassunk az NFS: ProStreetről, ez a demó sajnos nagyon kevés. Inkább lett volna 2-3 GB  a demonstráció mérete és tettek volna bele még több pályát, játékmódokat és járgányokat, de akkor legalább lehetne miről véleményt formálni. Így kicsit nehéz lesz, ráadásul nem sok jóval kecsegtetett a demonstráció.

Az első problémám – a sorozatos meghaláson kívül – a hihetetlenül sok és teljesen felesleges töltögetés. A töltések idejével még nincs is gond, de gyakorlatilag minden kattintás után egy "Loading…" felirat fogadott, ami kissé bosszantó volt. Szerencsére a versenyeket felvezető "autósbevonulás", a szurkolók bekiabálásai azonnal feledteték velem ezen gondomat, ugyanis hihetetlenül élethű hangulatot sikerült ezzel teremtenie az EA-nak. Az embernek olyan érzése van, mintha tényleg jelen lenne a jeles eseményen.

A piroslámpák kialvása előtt hatalmas füst lepi el a START-ot. Először nem értetettem, miért is égetik a gumikat az ellenfelek, majd rá kellett jönnöm, hogy ezt bizony azért csinálják, hogy az indulásnál jobban betapadjon az autó, így könnyebb lesz az elindulás is. Ha már a füstnél tartunk, akkor nagyon sokáig ezen új effekt bekerülésével azonosítottuk a játékot. Nos, valóban látványos, önmagáért beszél az alant is leshető kép.

Már-már hinni kezdtem a csodában! Az NFS, mely a harmadik rész óta számomra meghalt, most hamvaiból feltámadó főnix madárként visszatérhet, és megmutathatja a világnak, hogy igen is, Ő az arcade stílus koronázatlan királya. Sajnos nem tette! A fizika még mindig nem az igazi. Ugyan már érezni, hogy az autónknak súlya van, de koránt sem viselkedik a járgányunk úgy, ahogy mondjuk 150-nél egy 500-600 kg-os asztfaltszaggató csodának kellene. Az irányítás borzasztóan nehéz. Igaz, billentyűzettel toltam, de szerintem a fanatikus, elvakult rajongókat leszámítva a többség még mindig a klaviatúrán játszik az NFS-sel. Nagyon precízen kell vezetnünk, mert a legapróbb hiba is végzetes lehet. Végre megoldották, hogy ha lecsúszunk az útról, az autónk belassuljon, de a törést szánalmasra sikerült összehozni. Velem megesett, hogy egy kisebb koccanásnál jelezte a gép, hogy totálkáros a BMW-m, úgyhogy köszönjük szépen a részvételt.

Mint az elején mondtam, ezen demó alapján nagyon nehéz megítélni, hogy az új NFS, mely talán a sorozat egy korszakát nyitja nyitja majd meg jó vagy rossz. A sok-sok negatívum senkit ne tántorítson el a kipróbálható verzió tesztelésétől, mert ugyan sok minden nekem nem tetszett, a szokásos NFS-feeling azért ott van a levegőben, emellett tényleg baromi látványos az egész és az elmaradhatatlan zenék is a toppon vannak.

Tesztkonfig: Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2GB RAM, Ati Mobility Radeon 2400 HD 256 RAM

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás