Oldal kiválasztása

GC 2007 – Far Cry 2 bemutató

GC 2007 – Far Cry 2 bemutató
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Lipcsében, az idei Games Conventionön tette először tiszteletét a Far Cry második része. A UbiSoft emberei nem próbáltak ámítani minket photoshoppolt képekkel vagy gyönyörű renderelt videókkal. A gamma alfa demójával leptek meg bennünket.

Durván egy hónappal ezelőtt jelentette be a UbiSoft, hogy a dzsungel környezetben játszódó Far Cry második részt kap. A játék rengeteg újításon esik át, gyakorlatilag egy teljesen új, különálló alkotásról lesz szó, amit az idei GC-n mutatta be először a zsurnalisztáknak. A zárt ajtók mögött tartott prezentáció érdekessége, hogy a fejlesztők mellőzték az agyon cicomázott képeket, a gyönyörűen megkopmponált trélereket. E helyett úgy gondolták, hogy beszéljen maga a Far Cry 2 alfaverziója. Alant kiderül, miért is döntötek így a srácok.

A Far Cry 2 helyszíne ezúttal az afrikai szavanna. Füves, fákkal tűzdelt hatalmas területek, perszelő napsütés és persze az Afrikában fellelhető állatfajok garamadája várja a kedves játékost majd. A demó elején egy domb tetején találjuk magunkat. Főhősünk a pusztító machétével a kezében a magasra nőtt szavannai zöldesben kúszva halad előre. A legapróbb neszre is támadásba lendülnek a katonák. Ügyelnünk kell, hogy ne csapjunk zajt, azonban lebukunk. A milicisták kiszúrnak minket. Hatalmas káosz alakul ki táborukban és mindenki minket vesz célba. A gépi inteligencia az agresszióra épít. Képtelenség elmenekülni a tett színhelyéről, a katonák amint észreveszik, hogy felvettük a nyúlcipőt beülnek az első dzsipbe és utánunk erednek. Csak abban az esetben menekülhetünk meg, ha mi magunk is a közelünkben lévő járgányba pattanunk, azonban így is nagyon nehéz lesz lerázni az ellenfeleket, ugyanis viselkedésük állandóan az éppen kialakult helyzethez igazodik, így nincsenek előre leprogramozott scriptek. A demóban például az egyik járható úton próbálunk menekülni, azonban a milicisták észlelelve a helyzetet, azonnal eltorlaszolják az útat és azon kapjuk magunkat, hogy mindenhonnan hatalmas golyózápor zúdul ránk. Egy újabb táborban sikerül menedéket találnunk. Az egyik kunyhóban szusszanhatunk egyet majd újból a kaotikus helyzet kellős közepébe vágjuk bele magunkat.

Az égő házak összedőlnek, főhősünk folyamatosan gyógyítja magát, testébe fúrodott golyókat véres húsából kitépi, majd megelégelve, hogy helyzete reménytelen egy teljes tárat lő a közeli lőszeres ládába. A robbanás hatására a környéket elárasztják a szanaszét repülő töltények. Emberek tucatjai jutnak a másvilágra a robbanást követően.

A környezet teljesen interaktív és valóban él. A küldetéseket saját ízlésünknek megfelelően teljesíthetjük. Az egész terep szabadon bejárható, közel 50 négyzetkilóméternyi területről van szó. A játék afrikai világa a Just Cause-hoz hasonló hangulatot áraszt, azonban ez sokkal szerethetőbb és persze látványosabb.

A Far Cry 2 fizikai megvalósításai se utolsók. Egy eldobott gránát mély nyomott hagy a földben, a hatására kialakuló légnyomás meghajlítja a növényzetet. A fákat felégethetjük, a szél és robbanások hatására a lombkoronák ingáznak. A hatalmas viharok teljesen meghajlítják a fatörzseket. A rakétavetővel telibe lőtt fa, pedig pont a robbanás helyén törik ketté.

Ha a kezünk ügyébe akad egy lángszóró és úgy döntünk, hogy felégetünk valamit, akkor érdemes előtte lecsekkolni, hogy van-e menekülő útvonal. A kiszáradt aljnövényzet pillanatok alatt lángra kap. Gyorsan tovább terjed, majd mindent ami az útjába kerül elpusztítja, így nagyon gyorsnak kell lennünk, hogy kijussunk a tűz epicentrumából. A szél is csak a tűz malmára hajtja a vízet. Ilyen módon oldják meg a demó egyik pályáján található olajfinomítót felgyújtását. A száraz növényzet megpörkölését követően a szél pillanatok alatt a gyár felé fújja a tűzet, az pedig a földdel lesz egyenlő.

Több mint fél órán át várunk a megfelelő időjárásra, hogy támadásunkat a bázis ellen tökéletesen kivitelezhessük, majd egy óvatlan pillanatban elüt minket egy teherautó. Bosszantó egy helyzet. Éppen ezért a Far Cry 2-ben a halál, mint olyan elég nehezen ér utol minket. A húsunkba fúródott hüvelyeket kitéphetjük, a testünket elöntő tűzet ruhákkal lapogathatjuk el, illetve kiégethetjük sérüléseinket. Ezenkívül rengeteg módja van még önmagunk gyógyításának, azonban ha elájulnánk, akko sincs gond. A játék során rengeteg frakcióval lesz majd dolgunk, akik közül sokan barátainkká válnak, de akadnak olyanok is, akik ellenségeink lesznek. Ájulás esetén ezek a barátok mindig megtalálnak bennünket és egy  biztonságos helyre cipelnek, ahol újra erőre kaphatunk majd. A küldetéseket mindig innen folytathatjuk. Érdekesség, hogy a dombtetőre felfutva és kihasználva a szél adta lehetőségeket sárkányrepülőzhetünk. Több négyzetkilóméteres erdőségeket repülhetünk át, majd egy közeli patakhoz érve, az éppen szomjukat oltó antilopokat zajunkkal felriasztjuk és szemügyre vehetjük, amint menekülőre fogják a dolgot.

A demó alapján – ami egy alfa verzió – elmondhatjuk, hogy a Far Cry 2 ütni fog. Az afrikai szavannai környzet hangulata teljesen átjön a képernyőn. Ebben hatalmas szerepe van, hogy a fejlesztők a játék fejlesztésének megkezdése előtt ellátogattak a szegény földrész szavannai vidékeire, hogy saját bőrükön tapasztalják, hogy milyen egy ilyen környezetben az élet. A dinamikus időjárásrendszer, a non-lineáris küldetésrendszer a fantasztikus grafika, a teljesen elpusztíható és interaktív  környezet és a valóságszimuláció önmagáért beszél.

Translate »