Oldal kiválasztása

Hazard Ops – Bétateszt

Hazard Ops – Bétateszt
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Mostanában kezdenek újra népszerűek lenni a co-op játékok, ahol barátainkkal, ismerőseinkkel közös erővel győzhetjük le a pokol teremtményeit, ezek közé sorolható a Hazard Ops is.

Aki nézte az idei E3-at, már biztos megismert 1-2 ilyen szereplőt, szóval konkurens biztos akad majd, viszont arra a nagy kérdésre, hogy képes lesz-e kiemelkedni a tömegből, megpróbálunk ebben a tesztben megnyugtató választ adni. Amivel talán a fejlesztők leginkább próbálják kiemelni a játékukat, és amiért talán sokak érdeklődését fel is fogja kelteni, az az, hogy a játék Free to Play, vagyis egy centet sem kell majd kifizetnünk. Persze aki szeretne 1-2 extrát, annak bizony könnyítenie kell a pénztárcáján, de itt sem horribilis összegekről lesz szó.

Gondolom sokaknak a Hazard Ops név nem mond túl sokat, ennek talán az az oka, hogy az eredeti címe Zombies Monsters Robots (ZMR) volt, és sok országban, köztük kis hazánkban is sokáig ezen a nevén reklámozták. Igazából Amerikában még mindig ezen a néven fut, csak Európában változtatták meg a nevét Hazard Ops-ra. Ennek persze a hátulütője, hogy az interneten 2-3 bemutatónál többe nem igazán botlik az ember, ha a ”Hazard Ops” névre keres rá, az igazán ütős infókat ZMR névvel töltik fel…

Mint a legtöbb játéknál, az első lépés itt is a karakterünk megalkotása lesz, viszont aki az aprólékos tervezéshez szokott, annak most csalódást kell okoznom, mivel itt nincs túl sok lehetőség. Gyakorlatilag 3 opció közül választhatunk egy arcot és 5 opció közül választhatunk egy frizurát hősünknek, akivel majd a csatatéren fogunk garázdálkodni… Viszont szerencsére ettől függetlenül rengeteg ruha áll majd rendelkezésünkre, amivel fokozhatjuk hősünk külsejét. Göncöket küldetések után kaphatunk, vagy a már fent említett pénztárca-könnyítős módszerrel is beszerezhetjük őket. Ezek azonkívül, hogy menőn néznek ki, másra is használhatók, például néhány különleges öltözék több töltényt, nagyobb védelmet vagy egyéb finomságokat is adhat. Persze az igazán ütős extrákért fizetni kell, de aki ennek nem híve, annak se lehet majd oka panaszra, hiszen a legtöbb maskara ingyen is megszerezhető.

Miután létrehoztuk a karakterünket, már kezdődhet is a móka! Szerencsére pályákból és játékmódokból nem lesz hiány, kedvünkre csemegézhetünk majd a szép hosszú listából. A co-op játékmódok között megtalálható a már megszokott Horda mód, ahol túl kell élnünk az ellenséges hullámokat, a tipikus zombis móka ahol célunk minden ellenség likvidálása, az Assault Ops, ahol különböző küldetéseket kell végrehajtanunk, majd a pályát egy bossfighttal zárjuk és az úgynevezett Kill Every Thing 2, ami lényegében ugyanaz a zombihentelős történet, csak itt kicsit furfangosabbak a pályák. Ha co-opban szeretnénk játszani, akkor egyelőre ezekkel a játékmódokkal fogunk találkozni, de aki esetleg nem lenne megelégedve a jelenlegi kínálattal, az is meg fogja találni a helyét, hiszen állítólag rengeteg játékmód érkezik még a közeljövőben.

Mivel a játék még fejlesztési stádiumban van, ezért jelenleg csak 2 nehézségi fokozat érhető el, a könnyű és a közepes. Ezek egyelőre komolyabb csapatmunkát vagy taktikát nem igényelnek, ennek szerintem főleg az az oka, hogy a játék túl sok játékost zsúfol egy pályára, ráadásul erre rátesz egy lapáttal, hogy valószínűleg a szörnyek és a robotok fejébe is a zombik agyát ültették. Ellenségeink nem egyszer fognak elfutni mellettünk, és a legtöbbször a fedezék mögül kikukucskálva várják, hogy mikor lőjük már le őket. Néhanapján nagyobb termetű ellenségek is előfordulnak, akik jelentősebb kaliberrel támadnak majd ránk, de az ő legyőzésük se fog majd különösebb problémát okozni. Viszont pozitívum, hogy a megölt ellenségek fegyvereit elvehetjük, így egy kis szerencsével még minigunra is szert tehetünk.

Jelenleg csak kisebb méretű pályák állnak a rendelkezésünkre, ezért járművekkel semmilyen formában nem fogunk találkozni, de még helyhez kötött gépfegyverekkel sem. Én a játék co-op részét jelenleg közepesre értékelném, tekintettel arra, hogy még bétaverzióban van és hogy a főbb hibákat a közeljövőben kijavítják. Ami szerintem most nagyon hiányzik a játékból az az, hogy képes lenne megizzasztani a játékosokat, bár ezt a nehéz és ultranehéz fokozattal úgyis orvosolni fogják, és remélhetőleg majd a mesterséges intelligenciát is tökéletesítik.

A játékban található PVP játékmód is, ahol más játékosokkal mérhetjük össze az erőnket. Erről még szinte semmit se beszéltem, aminek az elsődleges oka az, hogy ez egyelőre tényleg csak úgy benne van a játékban… Itt is megvannak a kötelezők, mint a Team Deathmatch, ahol két csapat méri össze az erejét és a Deathmatch, ahol a csatatéren csak magunkra számíthatunk, hiszen mindenki mindenki ellen van. A fő játékmódokon kívül egy King of the Hill és egy Elimination mód is bekerült, ahol egy bizonyos pontot kell majd megvédenünk, vagy dögcédulákat kell majd gyűjtögetnünk. Ezzel eddig semmi baj, a probléma ott kezdődik, hogy a játékba beiktatott fedezékrendszer nem sikerült valami fényesre, van még mit csiszolni rajta. Néhány fedezéket érthetetlen módon nem lehet használni, ráadásul a kikukucskálás is sokszor problémás. A pályák itt is mondhatni kicsik, és fedezék hiányában a legtöbben elkezdenek össze-vissza rohangálni, és így általában kész káoszba torkollik az egész mérkőzés. Szerintem itt egyértelműen érződik, hogy ez bizony utólag lett beerőltetve, viszont ha a hibákat kijavítják, akkor a co-op mellett akár még egész jó extra funkció is lehet.

:galeria:

Összegezve a Hazard Ops nem teljesen azt hozta, amit elvártunk tőle, jelenleg jó pár hiányossággal és hibával szenved, de mivel még erősen bétaverzióról van szó, és a csapat is gőzerővel dolgozik a hibák kijavításán, ezért minden lehetőség adott ahhoz, hogy valami kiemelkedőt formáljanak belőle. Véleményem szerint, ha a hibákat kijavítják, akkor az ingyenessége miatt akár még egy űrt is betölthet, hiszen Free to Play co-op játékot nem találni minden sarkon.

Translate »