Oldal kiválasztása

X4: Community of Planets Edition – betekintő

X4: Community of Planets Edition – betekintő

Az X4: Foundation-ről és egyik kiegészítőjéről korábban már írtunk, azonban 1 évvel ezelőtt kiadásra került egy „Community of Planets” kiadás, mely az alapjáték mellett annak összes kiegészítőjét tartalmazta. Ez a Community of Planets Edition a játék eddigi teljes fejlődési ívét kínálja, és a kiegészítők mellett (melyek a következők: Split Vendetta, Cradle of Humanity, Tides of Avarice és Kingdom End) egy speciális expedíciós űrhajót, a Hyperion-t, és a hozzá tartozó küldetéssorozatot is elérhetővé teszi számunkra.

A kiegészítők közül a Cradle of Humanity emelkedik ki leginkább. Ez nem csupán új frakciót, hajókat és küldetéseket hoz, hanem egy teljesen egyedi gazdasági ágat is. A Terranok nem a bonyolult közös gazdaságra támaszkodnak, hanem saját, különálló rendszerrel rendelkeznek, saját állomásmodulokkal és árucikkekkel. Ez hatalmas változtatás, amely új alternatívát kínál mindazoknak, akik birodalom építésébe kezdenének, de szeretnék elkerülni a commonwealth ökoszisztéma komplexitását.

A Split Vendetta és a Kingdom End hasonló recept alapján építkezik: mindkettő egy-egy új frakciót, saját hajókat, állomásokat és küldetéseket ad a játékhoz, ezek a közös gazdasági hálózatba épülnek be, így a gazdasági oldal nem lesz bővítve új mechanikákkal, csak tartalmában bővül.

A Tides of Avarice más irányt képvisel. Bár nem hoz jelentős új frakciót, mégis az egyik legegyedibb tartalmat kínálja. Egy vadonatúj csillagrendszert vezet be saját szabályokkal, erőteljesen kibővíti az újrahasznosítás mechanikáját, és ritka, különleges hajókat kínál megszerzésre. Méretében talán könnyebbnek érződik a többi DLC-nél, de amit hozzáad, az valóban különleges.

Az X4 legnagyobb ereje mindig is a szabadság volt. Nem leszünk rákényszerítve egyetlen útra sem kalandozásaink során. Rajtunk áll, hogy magányos kereskedő leszünk, aki távoli szektorokat fedez fel, vagy fejvadász, aki az űr csataterén vadássza a körözött bűnözőket. Ha a gazdasági birodalom építés irányába indulnánk el, akkor saját állomáshálózatot és ipari komplexumokat húzhatunk fel, hogy egész szektorokat tudjunk ellátni áruval. Az X4 univerzuma egy szabad játszótér, ahol úgy írjuk a saját történetünket, ahogy tetszik.

A gazdaság pedig mély és összetett: alapanyagok vásárlása, termelési láncok kialakítása, majd ezek kiterjesztése egy kereskedelmi vagy ipari birodalom szintjére. Akik inkább az erő oldalán állnak, flottákat szervezhetnek, és frakciók feletti uralomért küzdhetnek.

Bár számomra nem volt központban, a harcrendszer kimondottan izgalmas. Az űrcsaták intenzívek, a hajótípusok és fegyverek sokszínűek, ezáltal az összecsapások soha nem lesznek egyformák. A kezelést ugyan szokni kellett, de ha egyszer belejövünk a manőverezésbe és felvesszük a taktikai összecsapások ritmusát, a sikerélmény erős lesz.

Az X4, ahogy azt az alapjátékról írt cikkben is említettem, nem egy könnyű játék. A meredek tanulási görbe, a bonyolult interfész (nem említve a kismillió gyorsgombot) és a változó kihívások próbára tehetik az ember türelmét. A játékmenet megértéséhez sok időt kell velük eltöltenünk, a mechanikákhoz való alkalmazkodáshoz pedig még annál is több.

Translate »