Vlad Circus: Curse of Asmodeus – Betekintő

Ez a játék egyszerre folytatása és előtörténete is a Vlad Circus: Descend into Madness-nek, amely egy leégett cirkusz életét mutatja be. Főhősünk most Vlad Petrescu testvére lesz, Josef Petrescu, akivel két dimenzióban tárjuk fel a tragédia történetét. Megismerhetjük azt is, hogy Asmodeus miként kötődik az első játékból ismert cselekményekhez. Bejárhatjuk a cirkusz területét is még a tragédia megtörténte előtt és egyben megismerhetjük az eseményeket a testvér szemszögéből.
A mechanika most is ugyan az maradt. Egy klasszikus pixel-art kalandjáték amelyben beszélgetünk, felfedezünk és logikai puzzle feladatokat oldunk meg. A kulcs tárgy keresés sem marad el és eközben, ahogy az előző részben is láthattuk „kézzel írt” naplót vezet karakterünk mindenről, amelyben megismerhetjük a gondolatait és további háttér-információkat kapunk a világról. Karakterünk egy elmondása szerint alkohol problémákkal küzdő ember, ami szintén problémákat helyez a cirkuszba való beilleszkedésével (amelynek testvérével együtt mindketten örökösei).
A játék egyik fő mechanikája a két idősík, amelyben a jelen és múlt között váltogathatunk. Ezeket tükrök segítségével tehetjük meg (kicsit az Evil Within-re hasonló mechanikával). Több esetben kell majd egy feladványt úgy megoldani, hogy egyszerre kell a múltat és a jelent is felhasználni, szóval központi szerepet kap ez a funkció. Néha elég sok fejtörést fog okozni egy-egy megoldás, de ez még jobban ösztönöz bennünket majd arra, hogy megfigyeljük a múlt történéseit és alaposan odafigyeljünk a világban történő eseményekre.
Ahogyan az előző részben is, itt is főszerepet kap a pszichológiai horror élmény. Karakterünk mentális egészségét is kézben kell tartanunk az életereje mellett. A játék képi világa is ezt a nyomasztó érzést tükrözi a jelenben történő navigálás során. Patkányok, rengeteg vér, halál, sötétség. Ezek mind kihatással vannak karakterünk mentális stabilitására, amelynek visszaállításához gyufával való világítást és különféle gyógyszerek szedését használhatjuk. Arról pedig, hogy a játékos is ezt az érzést kapja ismételten a teljes képernyős „shocker” jelenetek gondoskodnak, amelyek nem egy jumpscareként jelennek meg, hanem egy olyan látványt adnak, ami ténylegesen sokkolja egy pillanatra a játékost a groteszk képi világával.



