Tinkerlands – Korai Hozzáférés Betekintő

Vannak játékok, ahol a fejlesztők nem harsány ígéretekkel próbálnak megfogni, hanem csendben – és tényleg csendben, minimális marketinggel – valami egyszerű, de mégis szórakoztató címet szállítanak. A Tinkerlands pontosan ilyen. Szinte teljesen reklámmentesen érkezett ez a hajótöréssel induló sandbox játék. A játék során ismerős mechanikákkal találjuk szembe magunkat: favágás, szikla és egyéb nyersanyag bányászat, házak építése, és NPC falvak létesítése.
A játék nem kínál tutorialt, a hajótörés után magunkhoz térünk a szigeten, ami a birodalmunk lesz. Oldalunkon néhány szerszámmal és egy olyan feladattal, hogy találjuk meg a hajó kapitányát indulunk neki a világnak. Innentől teljesen magunk urai vagyunk, valamint magunkra is vagyunk hagyva. Egyedül kell kiismernünk a játék mechanikáit, amik kellően intuitívak és tutorial nélkül is könnyen elsajátíthatóak. A partról indulva találkozunk majd számos biommal is a játék során, mint a sűrű dzsungel.
A játékmenet nagy erőssége, hogy mennyire gördülékeny. Az irányítás kézre áll, az eszköztárunk közötti váltás logikus és gyors: tíz különböző tárgyat tudunk kipakolni gyorsgombokra, de egy okosan megoldott bal- és jobb kattintást kihasználó mechanika miatt még csak váltogatnunk sem kell közöttük, mikor a semmiből az életünkre tör egy sereg rovar. Ugyanez igaz az építkezésre is: a házépítés szinte nevetségesen egyszerű, és ha véletlenül rossz helyre teszünk le valamit, gyorsan korrigálhatjuk egy jobb kattintással elérhető csákánycsapással.
A Tinkerlands világa már most tele van apró történetekkel és érdekes karakterekkel. Az egyes NPC-k házat kérnek maguknak, majd, ha megkapják azt különböző szolgáltatások válnak elérhetővé tőlük. Melyek közül az egyik legfontosabb a kereskedelem lesz. A fejlesztők ígéretei szerint a jelenlegi falucska helyére egy egész várost felhúzhatunk majd rengeteg különböző NPC-vel a játék megjelenésekor. És ami a legkellemesebb meglepetés volt ebben a rendszerben, az az, hogy nem kell órákig gyűjtenünk az alapanyagokat. Több nyersanyagot kapunk általában, mint a hasonló játékokban így hamar azon fogjuk magunkat, hogy se perc alatt nagyot ugrunk a fejlesztési fán, legalábbis a felszerelésünk tekintetében. A fejlődés ritmusa így kellemesen gyors lesz, anélkül, hogy kaotikussá és követhetetlenné válna.
A látványvilág külön említést érdemel: bár egyszerű – és valamilyen szinten úgy gondolom, hogy túlságosan is egyszerű, és némi plusz részletesség segítene a megjelenésen-, minden animáció meglepően dinamikus. A fa kivágása, a sziklatörés, a tárgykészítés – mindegyik mozdulat látványos, amit az ilyen grafikai stílusnál nem sikerül sokaknak elérni.
A Korai Hozzáférés jelenlegi állapota alapján a Tinkerlands nem akar forradalmat csinálni — helyette egy egyszerű és ismerős élményt akar megfogni, ami hasonló lesz más játékokhoz, azonban elég saját elemet tartalmaz ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődést és szórakoztató maradjon.





