Oldal kiválasztása

Stellar Blade – PC játékteszt

Stellar Blade – PC játékteszt

A SHIFT UP fejlesztőcsapat, akik korábban kizárólag mobiljátékoksStellar Blade PS5-ös megjelenésével megmutatták, hogy nemcsak képesek egy nagyszabású, konzolos AAA akciójátékkal előrukkolni, de az még a legmerészebb várakozásokat is képesek felülmúlni vele. A játék eredetileg ideiglenes PS5-exkluzívként debütált tavaly, most azonban PC-re is elérhetővé vált, méghozzá kiváló, technikailag kifogástalan állapotban. A port nemcsak stabil, hanem kimondottan jól optimalizált is. Még középkategóriás gépeken is makulátlanul fut, és megtartja a szép képi világát is, a testre szabható grafikai beállítások segítségével pedig sokkal személyre szabottabb látványt tudunk kialakítani magunknak, mint a konzolos verzió esetén.

A Stellar Blade már eredeti megjelenésekor is, azonban most újra, a PC-s debütálásakor is azonnal megragadta a közönség figyelmét, és hatalmas sikernek örvendve tört be Steamre. Eredeti, konzolos megjelenésekor mi is foglalkoztunk a játékkal, eredeti kritikánkat itt tudjátok elolvasni.

A játék tartalmilag semmiben nem különbözik a PS5-ös verziótól: továbbra is Eve történetét meséli el játék, mely főkként a Nier és a Bayonetta játékokból merít ihletet, mind világépítés, mind történetmesélés szempontjától, melyet egy saját akciódús harcrendszerrel egészít ki. A felfedezhető nyílt területek hatalmasok és tele vannak elrejtett titkokkal, puzzle-ökkel, mellékküldetésekkel, NPC-kkel és minijátékokkal – köztük természetesen a kötelező horgászós minijátékkal is.

A kampány kezdetén Eve, az 5. légi osztag egyik tagjaként érkezik a Földre, hogy visszafoglalják azt, a Naytibának nevezett idegen faj rohanta le, és foglalta le az utolsó nagy háború során. A történet gyors, fordulatokkal teli és végig azt érezteti, hogy a háború túlélői semmi mást nem szeretnének, mint visszatérni a régi szép időkbe, ahol nem kellett lépten nyomon szörnyektől tartaniuk. Bár a narratíva több ponton is emlékeztet a Nier-játékok világára – különösen Xion városa és az Alpha Naytibák levadászása során –, a Stellar Blade így is egy izgalmas játék, mely egy kerek egészt alkot, és a befejezések mind rengeteg lehetőséget adnak a fejlesztőknek Eve történetének folytatására.

A játék továbbá rendelkezik apróbb RPG elemekkel is, melyekből a tárgyfejlesztés rendkívül egyszerű, hiszen a sztori fix pontjain, illetve mellékküldetésekkel kapunk nyersanyagokat, amelyekből új ruhákat készíthetünk Eve számára, illetve fejleszthetjük az arzenálját. Eve képességeinek fejlesztése ezzel szemben meglepően összetett: Eve képességei több fába sorolva állnak rendelkezésünkre, az egyes fák pedig más-más területet fejlesztenek. Választhatunk a túlélésünket segítő, könnyebb parry és könnyebb dodge fejlesztések között, illetve a speciális támadásokat erősíthetjük, és különböző kombókat oldhatunk fel. Mindezen fejlesztések a remekül strukturált harcrendszert szolgálják ki, amely a Devil May Cry stílusos, akciódús harcait keveri a souls-játékokban látott pihenőhelyekkel, és a pihenéskor újra töltő gyógyító tárgyak és respawnoló ellenfelekkel. A harcrendszer a reflexalapú parry-t favorizálja a dodge-al szemben, főleg a játék elején: az ellenfelek életerő-, páncél- és balance-mutatókkal rendelkeznek. Ahhoz, hogy az életerejüket megfelelő mértékben tudjuk sebezni előbb le kell bontanunk a páncéljukat, ha pedig a balance-métert is sikerül leütnünk, akkor egy speciális támadást vihetünk be.

Tekintettel arra, hogy egyszer már pontoztuk a játékot, az értékelésért látogassatok el az eredeti Stellar Blade cikkünkhöz. A játék PC portja nemcsak jól néz ki, de kiemelkedő optimalizációja miatt ugyanekkora, ha nem pár százalékponttal jobb értékelést érdemel. A PC-s megjelenés nagy erőssége a grafikai skála rugalmas testre szabhatósága, illetve az, hogy már a játék hivatalos megjelenése előtt is jelentek meg modok hozzá, a fejlesztők pedig rendkívül támogatóak a játék modolása felé, így remélhetőleg ahogy halad az idő egyre minőségibb modokkal fogunk majd találkozni.

Translate »