Hotel Galactic – Korai Hozzáférés betekintő

A Hotel Galactic már a nyitó átvezetőjével is magasra teszi a lécet: egy gyönyörű anime-stílusú videó vezet be minket a festményszerű látványvilágba, melyet egy erőteljes zenei aláfestés és narráció kísér.
A játék története szerint egy egykor virágzó, mára romos űrszálloda újjáépítésére kapunk megbízást. A játékmenet során felülnézetből, irányító szerepben követjük majd az eseményeket. A világban nem közvetlenül, hanem egy testnélküli irányító jelenléttel veszünk részt, feladatokat osztva ki és folyamatokat felügyelve. A játék narratív elemei párbeszédeken és átvezető animációkon keresztül vezet minket. A párbeszédek, amiatt, hogy nem irányítunk konkrét karaktert, úgy néznek ki, hogy a hozzánk beszélő dolgozók felnéznek a mennyezetre, mintha „ránk” néznének. A központi karakter, Gustav, múltjáról apró részletek derülnek ki, míg a világ hátterét egy rejtélyes jelenség egy „árnyék” Imoshima szigete körül teszi még misztikusabbá, az alapból is fantasztikus világot.
A játékmenet alapvetően egyszerű és könnyen kezelhető, mert fő célja egy pihentető élményt nyújtani. A munkásaink feladatainak kiosztása (szerencsére) nem igényel folyamatos figyelmet, például nyersanyaggyűjtés és feldolgozás vagy szobák építése tőlünk teljesen függetlenül mennek végbe a parancsok kiadása után. Az építés folyamata gyors, a bővítések kivitelezése intuitív. A hotel fejlesztésének ritmusát rendszeres, visszatérő események, például áruszállítók vagy új alkalmazottakat hozó hajók érkezése gazdagítják.
A Korai Hozzáférés indulása nem volt épp a legzökkenőmentesebb, amit nagyrészt a jelenlegi oktatórendszernek köszönheti a játék, mivel az oktatás alatti teendőink nem mindig egyértelműek, különösen a kezdeti lépések során. Ami szintén némi csiszolásra szorul a jövőben az a kamera- és mozgásvezérlés irányítása. Jelenleg nehéz optimális nézőpontot találni/állítani a részletgazdag környezet megfigyeléséhez és ha mégis sikerül, akkor bizonyos párbeszédek során a kamera hirtelen, úgyis átállítja, és kezdhetjük előről.
A grafikai oldal a játék legerősebb része. a 2,5D-s, kézzel festett stílus, a meleg és gazdag színpaletta és aprólékosan kidolgozott szobák és karakterek egy rendkívül egyedi hangulatot teremtenek. A zenei aláfestés, Zofia Dormaradzka munkája, a játék másik legkiemelkedőbb eleme, a képi megjelenés mellett. A dallamok nosztalgikusan hatnak – főleg a régi Ghibli animéket idézik, és a vizuális stílussal tökéletes összhangban állnak. A karakterek teljes szinkronja meglepően magas színvonalú, a színészek jól illeszkednek a szereplők személyiségéhez.
A technikai hibák között kisebb és nagyobb problémák is előfordulnak, például bizonyos események után a játék világában örök éjszaka állhat be, vagy a főzés során vizuális ikonok maradhatnak a képernyőn, egészen addig, amíg teljesen újra nem indítjuk a játékot. Ezek többsége nem akadályozza teljesen a haladást, de többszöri előfordulásuk miatt eléggé frusztrálóak tudnak lenni, főleg hosszútávon.
A fejlesztők aktívan kommunikálnak a közösséggel, rendszeresen adnak ki hibajavításokat és játékmeneti finomításokat. A teljes kiadás tervezett időpontja 2026 negyedik negyedéve, így a mostani változat egy rendkívül korai, és sem a tartalom szempontjából, sem a technikai oldalról nem tükrözi a végső állapotot. Főleg azért, mert például a főzési rendszer jelenleg egy egyszerűsített, kevés lehetőséget kínáló rendszer, ami kevés szabad kezet ad alapanyagok kombinálására – emiatt pedig számos közösségi visszajelzést kaptak a fejlesztők ennek a rendszernek a mélyítésére.
A Hotel Galactic jelenleg egy hangulatos, vizuálisan figyelemre méltó menedzsmentjáték, amely a műfaj nyugodtabb, történetközpontú megközelítését kínálja. A játékmenet alapjai stabilak és szórakoztatóak, de a technikai optimalizáció és a felhasználói élményt érintő részletek fejlesztése és a meglévő rendszerek mélyítésére nagy szükség lesz a jövőben.







