Oldal kiválasztása

F1 2018 – Játékteszt

F1 2018 – Játékteszt83% XP83% XP
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Codamasters talán a világ vezető versenyjátékokat gyártó stúdiója. Nem kevés tapasztalattal rendelkeznek, hiszen olyan címeket köszönhetünk nekik az F1 mellett, mint a Dirt Rally sorozat, a Grid, a Colin McRae Rally játékok, vagy épp az idén megjelent Onrush. Valamihez tehát biztosan értenek a britek és ezt az eladások is képesek bizonyítani, hát még a jó kritikusi eredmények. (Az idei Onrush is átlagosan 8-9 pont körül mozgott a külföldi szaksajtónál.)

Na de tesztünk alanya az idei Forma-1. Bevallom olyan vagyok, mint talán sokan mások. A Forma-1 az a verseny, amit elsőre mindenki szeret, aztán kicsit talán megun (ez lennék én), de egy-egy versenyre mindig kapható, s a legváratlanabb percekben tudja újra berántani a már nem annyira fülsüketítő motorhang és kellemesen bódító benzingőz. Így a játéksorozatot is csak messziről figyeltem, alkalmasint belelesve egy-egy részbe, tavaly azonban elkapott a gépszíj, így érdeklődve vártam, mi fog történni az idei szezonban.

Kezdjük a játék gerincét adó karriermóddal. Bár nagyban hasonlít a 2017-es rendszerre, különbség, hogy míg korábban már a kezdetektől ránk szakadt az egész jármű menedzselése, addig idén ezen egyszerűsítettek kicsit, jól egyensúlyozva a témában nem annyira otthon lévő játékosok és a régimotoros versenyzők igényei között. Ráadásul változott a szerződtetés rendszere, ráadásul a csapat morálját is figyelembe kell most már venni, arról nem is beszélve, hogy minden nehezen megszerzett fejlesztésünket egy szabályváltozás simán semmissé teheti.

A játékban minden szezon során újra tárgyaljak a szerződésedet, és attól függően, hogy mennyire érted el a kitűzött célokat és hogyan viszonyul hozzád a csapat, különböző előnyökhöz juthatsz. Példának okáért gyorsabb boxkiállások vagy gyorsabb fejlesztési idők. Mindez egy minijáték keretében történik, ahol három lehetőségünk van lenyomni a menedzsment torkán az igényeinket, ha ez nem sikerül, akkor bizony pórul járunk.

A különböző fejlesztési osztályok morálja többnyire attól függ, hogy milyen válaszokat adunk a különböző interjúkra, amik lényegében a sajtókonferenciák, kicsit lazább keretek között vett megfelelői. Érdekes elgondolás, s az első pár alkalommal még érdekes is lehet, de egy idő múlva a kérdések repetitívek lesznek és unalmasak, azonban a pozitív morál a fejlesztésre is kihat, míg a negatív sokkal gyakrabban fog hibákat eredményezni a különböző területeken, pláne új alkatrészek készítésekor.

A karriermódtól eltérően a Grand Prix-nél már a 2018-as idény pilótáinak bőrébe bújhatunk. Ráadásul itt mindent személyre szabhatunk, a körök számától kezdve az időjáráson keresztül egészen odáig, hogy kell-e szabadedzés és időmérő, avagy sem. És ez még csak a felszín teteje, nincs olyan aspektusa ennek a résznek, amit ne állítgathatnánk kényünkre, kedvünkre. Ugyanez a szisztéma a Championship módnál is, azonban itt előre be vannak állítva a különböző tematikus versenyek és kihívások. Van olyan mód, ami csak utcai pályákat vagy nehéz időjárási viszonyokat hoz, míg mások csak egy adott kontinens versenyeit hozzák magukkal. Ezen kívül pedig beugorhatunk mindenféle járműbe, a régi klasszikus forma-1es gépektől egészen a mai szörnyetegekig.

Azonban a program nem tökéletes. Bár sok dolog javult a korábbi részekhez képest, legalább ennyi idegesítő kis apróság is megmaradt. A fizika például egyenes íven megy felfelé, a legapróbb baki is végzetes lehet, ami annak köszönhető, hogy az autók mögötti szimulációs technológia is fejlődött, ráadásul a fejlesztők szerint az idei géphez sokkal több valódi F1-es adatot használtak, mint korábban. Az irányítás is sokkal reszponzívabb, bár az előre definiált értékek erős finomhangolást igényelnek. Azonban ha ezzel megvagyunk, akkor ha kormány, ha kontroller, biztos remekül fogunk szórakozni. A bukóteret viszont senki nem fogja megköszönni a játéknak, a középső oszlop pont a lényeget takarja ki, szerencsére azonban ki lehet venni a beállítások között csak azt az oszlopot.

Viszont régi vesszőparipám, a gép mesterséges intelligenciája továbbra is hagy kívánnivalót maga után. A készítők szerint sokat javítottak rajta és most már sokkal életszerűbb és profibb sofőr a játék, mint korábban volt. Én nem így látom, inkább csak annyit mondanék, hogy agresszívabbak lettek. Hiába vagyok előttük, hiába fékezek, előzök, stb. szabályosan, a játék képes olyan roncsderbit csinálni, hogy olyanra gyakran még a régi Flatout sorozat sem volt képes. Ezen kívül, bár versenyzés közben a látványra kevés panasz lehet, az átvezetők továbbra is élettelen viaszfigurákat és robotokat vonultat fel, de hát valljuk be, nem ez a lényeg ebben a programban.

Technikai oldalról jó hír, hogy mind az PS4 Pro, mind az xOne X képes stabil 4K-s élményt nyújtani, HDR-rel együtt, azonban VR támogatás továbbra sincs. Összességében azonban a játék remekül fest minden platformon és szórakoztató vele játszani, bár az újaknak muszáj kiemelnem a hosszú tanulási görbét. Itt nem fogunk elsőre nyertes futamokat menni, azonban ha megtanulunk jól vezetni és kiismerjük a játékot, máris izgalmasabb lesz a helyzet. Az F1 2018-nak vannak hiányosságai, de a multiplayer hosszú távú befektetést jelent és az újítások is pozitív képet mutatnak.

Értékelés

83%

Összefoglaló Az F1 2018 sokat javult az elődhöz képest, se a látványra, se az autókra, se a hangokra nem lehet panasz, de a játékélményt az ellenfelek roncsderbi-szerű ostobasága könnyen leronthatja.

83%
Translate »