Daimon Blades – Korai Hozzáférés Betekintő

A párizsi Streum On Studio neve sokaknak ismerős lehet: a csapat korábban olyan játékokon dolgozott, mint a Space Hulk: Deathwing vagy a Necromunda: Hired Gun. Most ismét független fejlesztőként térnek vissza, és egy merész új projekten dolgoznak, a Daimon Blades-en. A játék az E.Y.E: Divine Cybermancy világában játszódik, ám a cyberpunk lövöldék helyett ezúttal sötét fantasy környezetben, brutális közelharci akcióval hívja párbajra a játékosokat.
A Daimon Blades világát egymással hadban álló szervezetek uralják. A Culter Dei a római lovagrendek mintájára épül, a Jian Shang Di az ázsiai kultúrákból merít, míg a Saif al-Haq a babiloni hagyományokat idézi. A játék elején választhatunk, hogy melyik frakcióhoz csatlakozik, és ezzel honnan indul a saját történetünk.
A cselekmény középpontjában egy titokzatos, elfeledett templom áll. A mentorunk vezeti az első expedíciót a szentélybe, ám eltűnik, és hamar kiderül, hogy hátat fordított a rendnek, árulóvá vált. A második expedíció során nekünk kell kiderítenünk az igazságot, és szembenéznünk vele. A „Daimon” maga jelen esetben egy isteni szellemet, vezető erőt jelent, amely fegyverünkben testesül meg, és természetfeletti képességekkel ruház fel minket.
A játékmenet roguelike mechanikákat használó expedíciókra épül: 20–40 perces bevetések során fedezzük fel a világot, gyűjtünk nyersanyagokat és tapasztalatot, majd a végén egy főellenféllel nézünk szembe. Minden expedíció procedurálisan generált pályákat kínál, új ellenségelhelyezésekkel, feladatokkal és változó környezettel. A játékmenet egyértelműen a DOOM intenzív ritmusát idézi, de a felszerelésünkön keresztül egy RPG mélységét is ötvözi és illeszti bele egy roguelike köntösbe. A csapatunk főhadiszállása a templom, ahol felszereléseket készíthetünk és fejleszthetünk, pihenhetünk és új küldetéseket indíthatunk.
A harcok során kulcsfontosságú a védekezés és a parry-rendszer. A pontos időzítés brutális ellentámadásokat tesz lehetővé, ha az ellenfelek támadásait megfelelően olvassuk ki és reagálunk rájuk. A közönséges katonák mellett különleges képességekkel bíró ellenfelek és eltorzult mini bossok is nehezítik majd a meglepően változatos kazamatákat, barlangokat és egyéb látogatható helyszíneket.
A játék központi elemei a daimonok által megszállt fegyverek. Ezek egyedi képességekkel bírnak, passzív bónuszokkal és aktiválható képességekkel. A fegyverek és a bennük lakozó daimonok velünk együtt fejlődnek majd: szintet lépnek, és így még erősebbek lesznek. A rendszer rugalmas, nincsenek kasztok, minden játékos saját stílusának megfelelően építheti fel felszerelését, ugyanis minden karakter és minden daimon az összes fegyvertípus használatát engedi.
A fejlesztéshez nyersanyagokat lesz szükségünk, amelyeket a különböző birodalmak és biome-ok felfedezése közben lesz lehetőségünk begyűjteni. A fegyverek és páncélok kovácsolása mellett kozmetikai skineket is készíthetünk, amelyek a frakciók hőseinek kinézetére épülnek. A fejlesztők célja, hogy a jövőben minden elemet modulárissá tegyenek, teljes szabadságot adva a játékosnak, azonban erre még várnunk kell majd.
A Daimon Blades sajátossága, ami kicsit talán el is választja a hagyományos roguelike játékoktól, hogy a fegyverünk képes életben tartani minket, ám ennek ára van. Halálunkkor a daimonunk feléleszt minket, azonban egy korrupciós mutató minden halálozással egyre gyorsabban meg fog telni. Mikor ez bekövetkezik, akkor jutunk el arra a szokásos roguelike pontra, hogy minden előrehaladásunk és megszerzett képességünk és nyersanyagunk odavész. A templomba való visszatérés tehát kulcsfontosságú, hiszen így tudjuk csak a felszerelésünket fejleszteni és könnyíteni az előrehaladásunkat.
A játék kooperatív módban is játszható. A harcok MMO-szerű taktikákat igényelnek: fontos a szerepek összehangolása, a társaink támogatása, és az, hogy ki mikor lép be egy fázisba. Ha valakit egy boss leüt a lábáról, a társai feléleszthetik, ami hatalmas előnyt jelent a solo játékkal szemben, ahol sokkal könnyebben és gyorsabban fogunk a korrupció áldozatává válni.
A kooperatív játék alatt a templomunk egy social hub szerepét fogja betölteni. Lehetőséget ad a társainkkal való találkozásra, a közös expedíciók indítására, valamint az új felszerelések kipróbálására és a craftolásra is.
A Daimon Blades vizuális világa a groteszk, démoni ellenfelek és a rendünk páncélos lovagjai közötti éles ellentétre épül. A látványvilága a sötét fantasy és a démoni mitológia határán mozog. Ami pozitívum, hogy az általam kipróbált Korai Hozzáférésű verzió remekül optimalizáltnak tűnt. Nem tapasztaltam akadásokat és különösebb technológiai problémákat sem.
A fejlesztők ígéretei között szerepel az is, hogy nem lesznek mikro tranzakciók, és inkább tartalmi bővítményekkel (nagyobb szabású fizetett DLC-kkel) tervezik majd bővíteni a játékot a Korai Hozzáférés befejezése után. Emellett már most lépéseket tettek annak érdekében, hogy a hordozható gépeken, például a Steam Decken és a ROG Ally X-en is megfelelően futtatható legyen a játék.
A Daimon Blades ígéretes ötvözete a brutális FPS-közelharcnak, a szerepjátékos mélységnek és a roguelike újrajátszhatóságnak. Az E.Y.E univerzum sötét fantasy változata a frakciók árulásairól, korrupciójáról és isteni erőkről mesél, miközben a minden expedícióval közelebb kerülünk a világ titkaihoz. Ha a Streum On Studio valóban megvalósítja mindazt, amit az előzetes nyilatkozatokban felvázolt, a Daimon Blades egy igen emlékezetes kooperatív játék lesz.







