Cloudheim – demo betekintő

A Cloudheim világában a fizika törvényei csak ajánlások. A környezet és a reménytelen ellenfeleink mind-mind ki lesznek szolgáltatva Newton törvényeinek, és a bakancsunk orrának. A Noodle Cat Games új, fizikai alapokra építő co-op akció-RPG-je most játszható demóval próbálja felkelteni azok érdeklődését is, akik korábban nem követték a játékot. Már ebből az ízelítőből is egyértelmű, hogy ez a játék az őrült kísérletezés és a szabadság jegyében készül.
A történet középpontjában az Odin Shell áll, amely egy lebegő erőd egy hatalmas, repülő teknős hátára telepítve. Innen indulunk útnak a kalandjaink, először Arcadia birodalmába (pontosabban inkább „egyelőre” mert a demóban csak Arcadia volt elérhető), ahol a játék nem is pazarol időt a sajátos fizikáját bemutatni: minden tárgy és minden ellenfél valamilyen módon reagál a támadásainkra, a robbanásokra, valamint a világban elszórt különböző hatásokat okozó növényekkel és egyéb tereptárgyakkal. Szinte bármi elmozdítható, összetörhető, vagy épp fegyverként használható, a kreativitás majdnem teljesen határtalan.
A játékmenet a pusztítás és az együttműködés különös keveréke. Legfeljebb négy játékost támogató kooperatív pusztításunk lényege az lesz, hogy a szörnyek seregét koreografált dekázással a legstílusosabb módon takarítsuk el Arcadia-ból. A harcrendszer lényege, hogy a fizikai interakciók kaotikus láncreakciókat idéznek elő: egy rosszul időzített dobás vagy egy jól eltalált rúgás könnyen megfordíthatja a csata menetét.
A Cloudheim egy sandbox survival játékokhoz hasonló bázisépítéssel is kiegészül, melyben Odin Shell-ben alakíthatunk ki egy saját bázist, saját lakókkal, akik kereskedésen és gyártáson keresztül segítik majd előrehaladásunk. A tárgyak gyártása nem 1000 +1 különböző menün keresztül történik, hanem a nyersanyagokat a kezünkből szó szerint bedobáljuk az izzó kemencébe, illetve helyezzük el a kovácsoló asztalon, valamint az üllőkön. A folyamat látványos, gyors és a segítők alkalmazásával könnyű is lesz.
A fejlesztők szerint a játék esszenciája a rendszerek ütközése: különböző képességek és fizikai hatások kombinálódnak, miközben a játékosok együttműködve újra és újra kitalálják, hogyan használhatják a világ törvényeit a saját javukra. Nem véletlenül mondta a stúdió vezetője, David Hunt, hogy „a Cloudheim olyan, mintha a Smash Bros. és a Zelda gyermeke lenne”, egy színes, kiszámíthatatlan fantasy-univerzum, ahol a káosz maga a szórakozás. És a játékot kipróbálva nem is tudnék jobban egyet érteni Hunt kijelentésével.
A Cloudheim tehát csak egy co-op akciójáték, hanem egy, főleg az új Zelda játékokban látott fizikai sandbox is, ahol a világ reagál minden mozdulatodra. Az új Zelda játékok és kreatív, őrült csapatmunka rajongóinak, vagy csak azok számára, akik szeretnek minél nagyobb káoszt okozni egy játékban egy kihagyhatatlan címnek ígérkezik a Cloudheim! A demó egészen a megjelenésig elérhető lesz Steamen. A teljes megjelenés pedig PC mellett, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re is várható, és az idei év végére tervezett.





