Oldal kiválasztása

Abyssus – Demó betekintő

Abyssus – Demó betekintő

Ősi civilizációk romjai, arannyal teli csarnokok, halálos csapdák, mindez a tenger mélyén várja, hogy felfedezzük, az Abyssus című közelgő roguelike FPS játékban. Egy búvárharangba ugorva ereszkedünk le a sötétségbe, feladatunk a túlélés miközben változatos fegyverarzenálunk segítségével (mely a demóban erősen limitált volt, sajnos) utat vágni magunknak. A DoubleMoose Games (a Goat Simulator egyik fejlesztőcsapata) és a The Arcade Crew közös gyermeke egyszerre a Painkiller és Serious Sam játékokra emlékeztető retro FPS és roguelite akciójáték. Négyfős co-op támogatással és egy nyomasztó, tengeralatti atmoszférával, próbál meg magával ragadni.

Az Abysssus a zseniális Roboquesthez hasonló, gyors tempójú FPS játékmenetet vegyít a roguelite műfaj kiszámíthatatlan veszélyeivel, és egy olyan játékmenetet kínál, ami nagyon emlékeztet a Quake II-re. Az Abyssus során a célunk a túlélés, a lassú, mégis konzisztens fejlődés, és persze ennek a folyamatnak az ismétlése a végtelenségig. Arany, fegyverek, áldások és kincsek – ezeket gyűjtögetjük minden egyet nekifutásban, miközben abban reménykedünk, hogy kicsit előrébb jutunk.

Mint minden roguelite játéknál, a szerencse dönt rengeteg mindenről az egyes próbálkozásaink alatt. A pályákon szétszórt ládák kulcsot igényelnek, amiket csak nagyon ritkán találunk. A loot véletlenszerű, de valahogy mégis minden új nekifutás során lehetséges valami ütőképes kombinációt összehozni.

A demó csak három fegyvert engedett kipróbálni, melyek bár kevésbé érdekesek, mint a többi eddig bemutatott fegyver, így is rendkívül egyedinek hatnak. A három kipróbálható fegyver az Engine Rifle, a Shotgun, és a Brine Revolver volt. Mindhármat viszonylag hamar feloldhatjuk, és alámerülésünk előtt kiválaszthatjuk, hogy melyiket visszük magunkkal kezdésnek. A Shotgun közelharcban pusztító, a Revolver és a Rifle pedig közép-hosszú távon hasznos. Minden fegyvernek továbbá van egy másodlagos tüzelési módja is, melyet a játék megjelenésekor le is cserélhetünk majd, illetve a játék folyamán lehetőségünk van erősíteni és átalakítani, az alapvető hatás és tüzelési mód megtartása mellett.

Mivel a játék nem roguelike, hanem roguelite, így találhatunk egy próbálkozások között megmaradó, fejleszthető skilleket tartalmazó fejlesztési fa is. Hogy ezen a fán előreléphessünk, Lélekdarabokat kell vadásznunk. Így minden halálunk után okosabban, erősebben és persze tudatosabban tudunk nekivágni a tenger mélyének.

A demóban két boss harcot tapasztalhattunk meg: egy pálya-közepi minibosst és a pályát lezáró főellenfelet. Mindkettőjükre a több fázisos, tanulós, area denial harcmodort képviselő játékmenet volt jellemző.

Az Abyssus már jelenlegi, nagyon limitált formájában nagyon ígéretesnek tűnik. A tempó, a kihívások, a loot-rendszer és a retro feeling mind szép összhangot adnak neki, és bár még sok a nyitott kérdés, és a limitáció a kipróbálható demóban, de a játék szilárd alapokon áll, ami nagyon jó jel, a megjelenéshez közeledve.

Translate »