Mielőtt mindenki azt hinné, hogy a híres 2048 logikai játékról lesz szó, és csak elírtuk a címet, hát nem. Azt is nagyon szeretjük, de most egy indie játékról lesz szó. Kicsit megtévesztő, és nem is nagyon derült ki a játékból, hogy miért így nevezték el, de ennyi baj legyen, lássuk, milyen a játék.

Egy sci-fi fps-t kell elképzelnünk zombikkal, ahol a haladásunk kulcsa a hackelés. A fegyverünknek 3 funkciója van, az egyik értelemszerűen a lövés, a második a gránátvető, ami meglehetősen jó fizikával van ellátva, főleg a játékot tekintve, és a harmadik a hackelés. Erre a mechanikára épül az egész játék, különféle számítógépeket kell meghackelnünk, hogy továbbjuthassunk egy adott pályán. És ennek a működése az, ami miatt szerintem ez a játék megérdemli a figyelmet. Látjuk, ha egy eszköz hackelhető, és a fegyverrel rálőve belassul az idő, és a mozgásnyilakkal kell pár másodpercen belül leutánoznunk a kódot. Ezek lehetnek 3, de akár 10 elemből álló kombinációk is, attól függően, mit is hackelünk.

Kreatív és jól kidolgozott boss fightok vannak a játékban, és indie-hez képest kiemelkedően szép a grafikája, főleg az átvezető videóké. Igaz, nincs bennük beszéd, kivéve egy-két tárgy felvételénél, ami számomra nagyon úgy hangzott, mintha a fejlesztősrác vette volna fel otthon.

Ám sajnos a játék közel sem tökéletes. A zombik alapvetően nincsenek a játékban, bizonyos scriptek elindításakor jelennek meg. Ez nem lenne gond, ha nem ugyanabban a teremben történne, ahol mi is vagyunk. Konkrétan a semmiből esnek le elénk, vagy éppen ránk, ami azt eredményezi, hogy hordozzuk őket a fejünkön. Ez igen csak megtöri a játék menetét, és kizökkent minket a világából.

Próbálnak ugyan változatosak lenni, de igazából ugyanaz a modell van felhasználva mindegyikhez. Csak éppenséggel az egyik össze van kuporodva, és úgy szalad felénk, egy másik össze van zsugorítva, és így nehezebb célpont, vagy éppen egy tv van a fejükön, amit meghackelve megállíthatjuk a teremben lévő összes zombit. 

Szóval a játékban van potenciál, az alapötlete nagyon jó és élvezetes, az első boss fightot kimondottan élveztem, ám a kreativitás hiánya az ellenfelek oldalán elfogadhatatlan. Főleg, hogy a játék amúgy képes lenne kreatív elemekre építkezni. A hibák esetén félre lehet tekinteni, mert buggal nem találkoztam, csak szerencsétlen szituációkkal, amikhez lehet alkalmazkodni. Ez annak tudható be, hogy indie fejlesztésű, igaz, ez nem mentség, de elfogadható kifogás. Ami a grafikát illeti, az pedig kiemelkedő, pontosan ugyanebből az okból.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás