Oldal kiválasztása

Resident Evil 6 – Próbakör

Resident Evil 6 – Próbakör
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A hét elején a Capcom elérhetővé tette a Dragon’s Dogma tulajdonosok számára a korábban beharangozott, közel két hónapos Xbox 360 exkluzivitást élvező Resident Evil 6 demót, amivel mi is futottunk egy kört.

Mint a legtöbb évek vagy akár évtizedek óta fenálló sorozat, a Resident Evil esetében se volt elkerülhető, hogy az eredeti részek lefektett alapjai után új irányba vigyék el a készítők ismert címűket. A vérfrissítés, a megújulás azonban nem ördögtől való, a technológia, vagy akár a trendek változásával az újdonságok bevezetése a játékfejlesztés velejárója. A kérdés ilyenkor csak az, hogy eközben a készítők képesek-e úgy egyensúlyozni, hogy sorozatuk ne veszítse el identitását, s megtartsa azt az alapvető esszenciát, amitől korábban játékuk az volt, ami. A Resident Evil 6 demója azonban kiváló lehetőség arra, hogy mindezt eldöntsük.

 

Az októberre datált túlélő-horror termékmintáját jelenleg csak a Dragon's Dogmát májusban megvásárló játékosok próbálhatják ki. A demó mindhárom játszható hős kampányából ízelítőt ad, így lehetőségünk nyílik, hogy Leonnal, Chris-szel, vagy az új szereplővel, Jake-el is végigverekedjük magunkat a zombik hadán. A különálló kampányok egyenként húsz perces bemutatói hamar bizonyítják, az egyes küldetéssorozatok eltérő stílusú játékokat takarnak. Ebből a szempontból a Leon S. Kennedy-féle szál ígérkezik a legígéretesebbnek, már csak azért is, mert ennek a szekciónak van egyedül olyan hangulata, ami a klasszikus Resident Evil atmoszférát idézi. Az első néhány, hangulatos, feszültségteli perc után azonban hamar unalomba fullad a misszió. Túlságosan lineáris, a későbbiekben pedig teljesen kiszámítható feladatot kell teljesítenünk, és a tempó lassúsága csak arra ad lehetőséget, hogy alaposan megismerkedjünk a hatodik rész újdonságaival, ilyen rövid idő azonban nem elég arra, hogy bele is éljük magunkat.

 

Ezzel szemben a Chris Redfield-féle vonal már sokkal pergősebb, akciódúsabb arcát mutatja. Tulajdonképpen egy Resident Evil 6-ba oltott Gears of Warral van dolgunk, ahol az adrenalinpumpáló lövöldözésen van a hangsúly. A kínai Lanshiang tetőin játszódó pályaszakasz alatt a BSAA-s Piers Nivans nyújt segítséget (mindegyik karakter kap maga mellé segítőtársat), amire egyébként szükségünk is lesz, mert itt találkozunk majd először az egyik új ellenféllel, a J’avo-kkal. Ez a küldetés ad először ízelítőt abból, hogyan működik, és mennyire hasznos újdonság lesz a közelharc előtérbe helyezése, de utalást kapunk arra is, hogy a teljes játékban majd Skill Pointok segítségével fejlődhetünk. Itt szembesülünk először az életerő-rendszer változásával is. Az új szisztéma szerint már egységekre van bontva a teljes életerőcsík, az egyes szakaszokon belül pedig nyugisabb időszakokban újratöltődik életünk. Ha teljesen szeretnénk meggyógyítani hősünket, akkor ismét a gyógynövényeket (a különböző növények kombinálhatóak lesznek) hívhatjuk segítségül, amiket ezúttal már egyetlen gombnyomással elérhetünk. Szintén fontos szerep jut a gyűjtögetésnek is, a lelőtt ellenfelek által eldobott lőszerutánpótlások ugyanis kevésnek fognak bizonyulni egy-egy új hullám előtt, éppen ezért minden egyes szakasz alatt célszerű alaposan körbejárni a megtisztított területeket.

 

A harmadik küldetés az akciót a háború sújtotta kelet-európai Edoniába helyezi, ahol Jake Muller és Sherry Berkin próbál menekülni az őket üldöző, könyörtelen Ustanak elől, amely a Resident Evil 6-ban bemutatott új, bio-organikus fegyverek egyike. Az ifjabb Wesker cselekményszál látványos képsorokkal indít, de hamar kiderül, hogy egy teljesen ötletteln, hamar unalomba fulladó mini-bossharcba csöppentünk, ahol végül a jól ismert olajhordók robbantásával telik el a demó játékidejének jelentős hányada.

 

A Resident Evil 6 demója rávilágított, a Capcom valóban hatalmas vállalkozásba vágta a fejszéjét. Monumentális történetet igyekeznek elmesélni, amihez különböző játékstílusokat hívnak segítségül, azonban a technológia hiába szolgálja hűen a filmszerű élményt, ha cserébe a játékélmény teljesen háttérbe szorul, s mindvégig azt várjuk, mikor jár át minket újra a nosztalgiahangulat. Ha viszont elfogadjuk, hogy a bevezetőben említett vérfrissítés nem csak technológiai oldalról közelíthető meg, hanem a vásárlók igényeit is figyelembe kell venni, akkor talán könnyebben megértjük, hogy a Capcom más irányba viszi el a franchise-t. És pont emiatt a monumentalitás miatt felesleges a demó alapján ítéletet hirdetni, a Resident Evil 6-ban ugyanis meg van a potenciál, de a nagyon rövid szekciókból álló kampányok ízelítői ezúttal kevésnek bizonyultak, hogy megmutassák valódi arcukat.

Translate »