Oldal kiválasztása

Alan Wake – Előzetes

Alan Wake – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Max Payne fejlesztői még 2005-ben, az X360 piacra kerülésének évében jelentették be új alkotásukat, az Alan Wake-t, mely az eltelt négy év alatt nem hogy nem jelent még meg, de hallatni se nagyon hallatott magáról. Egészen idáig!

Az idei E3-on ugyanis a Remedy végre villantott, és bár a finn csapat mindig is a magas minőséget, a hosszú, "majd, ha elkészül" fejlesztési elvet követte, az eltelt négy esztendő alatt mégis sokan temették már a csapat új, 2005-ben bejelentett játékát, az Alan Wake-t. Erre pedig minden okunk megvolt, hiszen a Microsoft X360 konzolára, majd PC-re is bejelentett produkció gyakorlatilag semmit nem mutatott magából, de június elején szerencsére mindez megváltozott, a finnek aktivizálták magukat, és azonkívül, hogy jövő év tavaszára lőtték be a megjelenést, végre mutattak is valamit a játékból. Öröm az ürömben, hogy a nagy felhajtás közepette arra is fény derült, búcsút inthetünk egyelőre a PC-s verziónak, a Microsoft egyelőre csakis saját konzolján szeretné tavasszal viszont látni a játékot, ami valahol érthető is, meg nem is. De ezzel talán ráérünk majd fél év múlva foglalkozni, addig viszont lássuk, mi mindent tudunk a játékról, amit nemcsak a csapat múltja miatt várunk, hiszen a a játék egyedi, a Twin Peaks-re és a Ragyogásra emlékeztető témája sokak fantáziáját megmozgatja.

 

Az Alan Wake egy nyugodt, csendes, festői környezetben, a hegyek közötti völgyes vidéken meghúzódó Bright Falls-ban játszódik, ahova főhősünk alkotói válsága és nem utolsó sorban álmatlansága miatt menekül, hátha a friss hegyi levegő helyrerázza. Alan feleségével, a szerető Alice-szel érkezik, de az ara titokzatos körülmények között eltűnik, feladatunk tehát nem lehet más, mint megtalálni kedvesünket. Főhősünk pedig arra a következtetésre jut, hogy legújabb regényének vázlata lehet a megoldás kulcsa, a probléma csak az, hogy emlékeink szerint kéziratunk nem létezik, egyetlen sort se véstünk, mégis ez az egyetlen nyom, amin elindulhatunk. Az Alice utáni nyomozás során pedig egy igazi pszicho-thriller cselekménye bontakozik ki előttünk, ugyanis az "elveszettnek" hitt részletek felkutatása után a megtalált információkat elolvasva pontosan megtörténik mindaz, amit a papírra vetettünk. A Sötétség megelevenedése, a minket körülvevő környezet pedig azon mesterkedik, hogy megakadályozzon minket célunk elérésében. Mindezt a megvalósítás, miszerint felolvassuk kéziratunk megtalált szeletkéit érdekes, sőt, mondhatni új színt visznek a "találd meg az eltűnt személyt" játékmenetbe, hiszen Alan narrációjával gyakorlatilag egy tévéadáshoz hasonlítható prezentációba csöppenünk – Twin Peaks, ismerős? A külső fenyegetés mellett pedig Max Payne-hez hasonlóan, Alan Wake-nek is meg kell küzdenie majd belső démonaival.

 

A játék alapvetően egy akcióorientált, a pszichológiai thriller és a misztikum ismert elemeit ötvöző játékmenettel bír, így játékmechanika szempontjából is ezt az ösvényt járja az Alan Wake. A Remedy gyakorlatilag a Fény és a Sötétség harcának kellős közepébe hajítja hősünket, ahol természetesen a Fény oldalát képviselve kell megmentenünk kedvesünket. A Sötétség azonban folyamatosan terjeszkedik, minden egyes új részlet napvilágra kerülése után megmagyarázhatatlan események láncolatai indulnak be, főhősünk pedig különös teremtményekkel kénytelen szembe nézni. Ehhez viszont egyedül a fény lehet segítségére, ha nem sikerül valamilyen kivilágított helyre menekülnünk, vagy zseblámpánkba életet csiholni, pillanatok alatt túlerőbe kerülnek a Sötétség csatlósai, és hát tölthetjük is újra a küldetést. Alan életére törő ellenfelek kezdetben sebezhetetlenek, a testüket a sötétség védelmezi, vagyis kezdetben ezt a láthatatlan védelmet kell leégetni róluk, hogy aztán puskánkkal, pisztolyunkkal, vagy valamilyen lőfegyverrel végre sebet ejtsünk rajtuk. Mindezek mellett fáklyák meggyújtásával is távol tarthatjuk ellenfeleinket, de az utcalámpák, vagy a generátorok felkurblizása után csiholt fény is életmentő lehet, továbbá célszerű fákból és egyéb elemekből épített akadályokat felhúznunk, ezekkel is lelassíthatjuk az ellenfeleket. A lényeg, hogy Alannek mindig kivilágított helyen kell tartózkodnia. Egy-egy ilyen esetben például lelassul az idő, és azon felül, hogy hihetetlenül látványos elemről van szó, nekünk lehetőségünk nyílik jól célzott, hatékony lövéseket leadni. Fontos megjegyezni, hogy ez nem bullet time, nem mi irányítjuk, alapból a játékba lett implementálva a funkció, ami bizonyos esetekben aktivizálódik majd. A játék annak ellenére, hogy akcióorientált, próbál egészséges egyensúlyt teremteni a rejtélyek megoldása, és a felfedezés között.

 

Ahogy a bevezetőben említettem, az Alan Wake-t főként klasszikus filmek ihlették, így a win Peaks-en és Ragyogáson kívül a finnek az Álmatlanságot, Stepehen King Titkos ablakát, és David Lynch Lost Highway-ét nevezték meg, mint fő inspirációt. Mindemellett a már szintén említett tévéshow-s megvalósítást is máshonnan emelték át, nevezetesen a napjainkban nagy sikerrel futó Lost sorozatból. Mindez azt jelenti, hogy epizódok követik egymást a játék során, szám szerint 18. A sorozatokhoz hasonlóan ezek az epizódok összefüggenek és egy rövid emlékeztetővel indítanak, a végkifejlet pedig mindig valami hihetetlen, nem várt csavar lesz, ami miatt garantáltan tovább ülünk majd a játék előtt.

 

Ehhez párosul az elengedhetetlen vizuális megvalósítás, ami terén a Remedy a Max Payne részekkel már bizonyított. A látvány ezúttal is pazarnak ígérkezik, a fejlesztők a legapróbb részletekre ügyelve dolgozták ki Bright Falls és környékét, így egy valódi hangulatot árasztó játéktérbe csöppenünk. A karakterek ruhái, arcmimikája is élethű kidolgozást kapott, valamint dinamikus időjárás változás, illetve dinamikus fény-árnyék megvalósítás került a játékba. Utóbbi, mint fő játékelem frenetikus látványt garantál majd az éjszakai küldetések során, de akadnak majd nappali missziók is, amikor például épp csapdákat kell előkészítenünk. Végezetül autentikus fizika, látványos sérülés -és füstmodell is jelen lesz.

 

Az Alan Wake 2010 első negyedévében, valamikor tavasszal lesz elérhető, jelenlegi információink szerint egyelőre csak X360-ra, míg a PC-s verzió kilétét jelenleg sűrű homály fedi. Pontosabban a Remedy egyelőre jegeli, nem fejleszti, mindez pedig csak azt jelenteti, hogy az alkotói válsággal és álmatlansággal küzdő Alan kalandjai személyi számítógépeken 2010 végénél, vagy 2011 elejénél korábban nem mászik fel masináinkra.

Translate »