Oldal kiválasztása

Champions Online élménybeszámoló – első rész

Champions Online élménybeszámoló – első rész
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Zotya múlt hét vége óta tolja a Champions Online MMO végleges verzióját, élménybeszámolóját pedig több részletben osztja meg az olvasókkal. Most az első nap élményei következnek, amiben megtudhatjátok, milyen első benyomásokkal gazdagodott cikkírónk a játék méretes (2,6GB) kliensének letöltése után.

A Champions Online MMORPG sokak szemében csak egy az ilyen stílusú játékok között, pedig ha egy kicsit a dolgok mögé nézünk, hamar kiderül, hogy a program alapjait nem a néhány éves fejlesztés biztosította. A Cryptic Studios ugyanis egy szemetesbe hajított, a Marvel-univerzumon alapuló MMO fejlesztése után vágott bele a Champions Online munkálataiba, magáról a Champions (papíralapú) szerepjátékrendszerről pedig kevesen tudják, de egészen a 80-as évek elejéig vezethető vissza. Ezt a nem túlzottan elterjedt rendszert veszi alapul a Cryptic alkotása, akik előtt nem volt ismeretlen terep a szuperhősös MMO fogalma, hiszen a csapat keze munkáját dicséri a City of Heroes is, amely alapját és koncepcióját tekintve elég hasonló a Champions Online-hoz. A sikerhez tehát adott egy jól működő rendszer, illetve egy olyan fejlesztőgárda, akiknek nem kis tapasztalatuk van a műfajban. Hogy mi sült ki ebből az elragadó kettősből? Ha velünk tartasz, kiderül!

 

 

A játék betöltése után rögtön egy roppant részletes karakterformálás kezdődik, hiszen amíg nem készül el virtuális szuperhősünk, addig nem tudunk érvényesülni sem a Champions Online világában. Az első teendőnk csupán annyi, hogy kiválasztjuk, karakterünk milyen képességgel jöjjön a világra. Ennek folyományaként lehetünk tűz- vagy jégközpontúak, a töltények és a kardok mesterei, ám akinek jobban tetszik, az a sötét oldal, vagy éppen a telepátia szolgálatába is állhat. Aki nem találná a neki megfelelőt az alapként felajánlott 18 képesség között, az se búsuljon, hiszen akár személyre szabott „foglalkozást” is kreálhatunk magunknak, választásunk pedig nem csak ezt, hanem kezdő erőnket, intelligenciánkat és egyéb más tulajdonságainkat is meghatározza. Ha sikerült speciális képességet aggatni magunkra, akkor rátérhetünk a külsőségekre, hiszen a program felajánlja, hogy női vagy férfi karaktert is indíthatunk. Csak és kizárólag embereket tehetünk meg hősöknek, tehát sem köztes állapot, sem fantázia szülte fajok nincsenek a játékban, azonban, mint az a későbbiekben remélhetőleg kiderül, erre egyáltalán nem is lesz szükségünk.

 

 

Ha átestünk a nagy választáson, és már tisztában vagyunk azzal, fiúk vagyunk-e vagy lányok, a program egy olyan részletes beállításokkal tarkított generátort tár elénk, amellyel az igényesebbek akár órákat is elszórakozhatnak. Arcunk legapróbb vonásait, hajunk színét, formáját, hosszúságát mind-mind aprólékosan formára szabhatjuk. Használhatunk előre beállított mintákat, de apró csúszkák segítségével akár teljesen egyedi dolgokat is alkothatunk, sőt, az illetékeseknek nyilván a kreativitás előhívása volt a céljuk, hiszen így teljesen elkerülhető az, hogy két teljesen egyforma karakter találkozzon össze a Champions Online világában. A formálás mindemellett tényleg nagyon aprólékos, testi tulajdonságaink mellett még arckifejezésünket, de ruháink formáját, színét is beállíthatjuk, a legjobb bizonyíték az aprólékosságra pedig nem is lehetne más, mint hogy a játékban rengeteg olyan karakterrel is összefuthatunk, amelyek más, nevesebb univerzumban léteznek. Én személy szerint találkoztam például a DC-univerzumban ismert Flash és Zöld Lámpás karaktereivel (utóbbi kissé furcsa, előbbi viszont kísértetiesen hasonló volt az eredetihez), de a Marvel világában fellelhető Hulk is szembejött velem az utcán. A kinézetben tehát egyáltalán nincs megkötve a kezünk, kicsi a valószínűsége annak, hogy egy játékos nem fogja megtalálni a neki tökéletes beállításokat. Külsőnk mellett pedig még szabadon engedhetjük fantáziánkat, és nem csak saját nevet, hanem saját sztorit is írhatunk szuperhősünknek.

 

 

Van azonban egy kérdés, amelyet mindenképpen fel kell tenni a játék elemzése közben. Hol találkozhatunk szuperhősökkel? A való világban nyilván sehol, legalábbis a fogalom eredeti értelmében, azonban a legtöbbször különleges képességekkel felruházott egyéneket már a kezdetek kezdete óta a képregények adták a világnak. Ezt a kis megállapítást pedig azért volt fontos megemlíteni a Champions Online esetében, mert hősünk formálódása közben már akadnak olyan árulkodó jelek, amelyek arra engedik következtetni a mit sem sejtő játékost, hogy a grafikai megvalósítása a programnak eléggé „képregényesre” sikeredett. Ez a megállapítás pedig nem is áll messze a valóságtól, hiszen nem csak egy csodálatosan színes világba kerülünk a játék betöltése után, hanem az úgynevezett cel-shaded grafikai megvalósításnak hála (lásd: Prince of Persia, Borderlands) egy erős kontúrokkal kihúzott, mesés, képregényekre emlékeztető helyre, amit ha képekre osztunk és megtoldunk szövegbuborékokkal, akár egy képes regényt is kaphatunk végeredményül. Apropó szövegbuborékok! Ha egy NPC-vel, vagy más játékosokkal leállunk beszélgetni, egy teljesen normális ablakban folyik a kommunikáció, de ha csak járkálunk a helyszíneken, és nem lépünk interakcióba senkivel sem, akkor bizony a képregényekből megismert szövegbuborékokban láthatjuk a szövegeket, a világ lakóinak gondjait-bajait, amely apróság ugyan, de olyan mértékben megdobja a játék hangulatát, hogy az embernek néha tényleg olyan érzése van, hogy egy interaktív képregényben járkál. Mindemellett a grafikáról még érdemes megjegyezni, hogy nem a Champions Online fogja megnyerni a világ legszebb MMORPG-je díjat, de a cel-shaded megoldás miatt hangulatos darab, szégyenkezésre pedig egyáltalán nincs oka. Természetesen realizmust ne itt keressünk, a játék ugyanis nem erről szól. Hogy akkor miről? Hamarosan kiderül!

 

Folytatása következik…

Translate »