Az idei MotoGP rész számos újítást hozott a hosszú ideje futó sorozatba. MotoGP™, Moto2™, Moto3™, Red Bull MotoGP™ Rookies Cup és a MotoE™ kategóriák mellett A.N.N.A, a Neural AI is bemutatkozik. A.N.N.A azaz Artificial Neural Network Agent egy olyan forradalmi AI rendszer, ami próbálja a játékost nehezebb kihívás elé állítani, és a bugyuta AI versenyzők viselkedését “emberibb” formába ültetni. Ebben az Orobix nevű cég volt a Milestone segítője. Érezhetően javult a játékban lévő számítógép irányította karakterek mozgása a pályán. Már nem lehetett “csalni” azzal, hogy fékezés nélkül becsapódtunk egy rajba egy-egy kanyar során, és a gép egyik motorosának csapódva “bekanyarodni”. A nehézség elég nagy fokban állítható, így minden képességi szintű játékos megtalálja a saját magának való kihívást a versenyekben.

A karrier mód során a Red Bull MotoGP™ Rookies Cup kezdő versenyzőjéből egészen a top classig küzdhetjük fel magunkat. A kategóriák elég sokszínűek, természetesen egyre jobb motorokkal is találkozunk utunk során. Számomra sajnos a kategóriák közötti ugrás annyira nagyon nem volt érezhető, valahogy minden motor közel ugyanolyan nehézségű volt. Ahhoz, hogy még jobban kiélhessük a fantáziánk, mint feltörekvő MotoGP versenyző, egy részletesen kidolgozott versenyző és sisak készítő rendszer áll rendelkezésünkre. Az elkészült tárgyakat megoszthatjuk az internetes közösséggel, akik szavazhatnak rájuk, és le is tölthetik azokat.

A közösségi játékot segíti még a továbbfejlesztett online játékmód. Most már dedikált szerverek állnak a versenyek mögött, így sokkal simább, akadásmentes játékélményben lehet részünk. Publikus is privát lobbik segítségével könnyedén elkészíthetjük a saját Grand Prixünk. Újdonságként megjelenik még a Race Director mód is, amiben mi lehetünk a verseny rendezői. Kamerákat és overlayeket vezérelve elkészíthetjük a saját élő közvetítésünket, és a versenyzőket szabályaink szerint akár büntethetjük is. Ez a mai Twitch által dominált játékosvilágban egy elég jó eszköz lehet a fanokkal való interakcióra.

Ki lehet jelenteni, hogy az előző évi rész fejlesztéseit még tovább vitte idén a stúdió. Az Unreal Engine 4 lehetőségeit még jobban kihasználva egy nagyon szép és részletgazdag grafikát kaptunk, ami mellé javult hanghatások, gyorsabb load timeok és összességében jobb teljesítmény társul. A vezetés nehézségi foka is megnőtt (ugyan még mindig nem mondanám szimulátornak), és jobban kell figyelni főként a gáz és fék adagolására. Érzésre nehezebbnek tűnik, mint például a Ride 3, ami pozitívumnak számít. Természetesen rengeteg segítséget kapcsolhatunk ki-be a játék beállításai közt, és karrierünk során a technikussal beszélgetve a saját technikánkhoz igazíthatjuk a motorunk működését. A pitből való kijövetelnél nem találtam olyan lehetőséget, hogy az autopilotot kikapcsolhassam, ami számomra a beleélést valamelyest rontotta.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás