A SHIFT UP fejlesztőcég új PS5-exkluzív játéka, a Stellar Blade az utóbbi hónapokban igencsak felrázta a hangulatot az interneten. A SHIFT UP egy elég régóta a színen lévő stúdió, azonban eddig gatcha rendszerű mobiljátékok fejlesztésével foglalkoztak. Jogosan aggódhattak egyesek, hogy egy ilyen stúdió vajon milyen minőségű AAA kategóriás akciójátékot képes készíteni? Nos, a megjelenést követően kijelenthetjük, hogy egy nagyszerűt! A Nier és Bayonetta játékok nyomdokába lépve, egy csipetnyi Souls ihlettel a SHIFT UP egy olyan akciójátékkal állt elő, mely remek példát állít a mostanában egyre elterjedtebb borzalmas AAA játék kiadások elé.

A Stellar Blade során Eve-et irányítjuk, akiről a játék korai szakaszában fény derül, hogy egy android.  Eve történetét követve a játék számos eltérő, hatalmas és szemet gyönyörködtető területen fog végig kalauzolni minket, amelyet boss harcok taglalnak, és a hasonló játékokból megszokott mellékküldetések tarkítanak. A Souls játékokból két ötletet merítettek: egy bonfire-re hasonló pihenő területet, mely pihenéskor újraéleszti a legyőzött ellenfeleink, és az ajtón áthaladáskor nyakunkba ugró rejtőzködő ellenfeleket. Természetesen ázsiai játék lévén, a horgászós minijáték sem maradhatott ki a Stellar Blade repertoárjából.

Maga a kampány jól van ütemezve, küldetéseken keresztül vezet minket egy-egy nyílt terület felfedezésére bíztatva közben. Ezek a területek nagyok, tele vannak elszórt kincsekkel, mellékküldetésekkel, minijátékokkal, NPC-kkel és felfedezésre váró titkokkal. A nyitányban Eve, az 5. légi osztag tagjaként érkezik a Kolóniáról a Földre, feladatuk pedig a bolygó visszafoglalása a Naytiba nevű mutálódott idegen fajtól, amely lerohanta és megszállta a Föld nagy részét. Ez a küldetés már az előtt veszélybe kerül, hogy átvennénk az irányítást Eve felett. Az osztag nagyja ugyanis a földet érést sem éli túl, egy rövid káoszba fulladt menekülés után Eve és egy társa Tachy, ketten maradnak, a nyitány végén pedig Tachy fel kell áldozza magát, hogy Eve élve távozhasson egy Alpha Naytibával való találkozás után.

Már a játék nyitánya is erősre sikeredett, azonban a sztori többi része is fordulatos és végig érdekes marad. Egyetlen negatívumot tudok kiemelni ezzel kapcsolatban, mégpedig a Nier történethez való kísértetiesen közeli hasonlóságot. Akik ismerik a Nier Replicant és Nier Automata játékok történetét, több, mint ismerős lesz a Stellar Blade története. A sztori fő eleme egy emberi településhez, Xionhoz lesz kapcsolható: Alpha Naytiba magokat kell összegyűjtenünk, melyhez Alpha Naytibák levadászása vezet, illetve Hyper Celleket kell gyűjtenünk, hogy biztosítsuk Xion fennmaradását. Ez a motivációnk, mely átvezet minket a régi világ maradványain, információ után kutatva, felszerelésünket fejlesztve, és persze a Naytibákat kiírtva.

A Stellar Blade RPG oldala meglepően mély, a korábban említett táborokban Eve képességei fejleszthetők, és feltölthetjük a fogyóeszközeinket, mint a robbanóanyagok, lőszerek és gyógyító tárgyak. Vannak nagyobb táborok, melyekben új ruhákat és felszereléseket készíthetünk, és egy nyilvános telefonon keresztül érhetjük el a gyorsutazás funkciót, mellyel a különböző táborokba és a többi területekre utazhatunk vissza.

A Stellar Blade legkiemelkedőbb része, mely felülemelkedik a felfedezésen és sztorivezetésen is, az a harc. A harcrendszert a korábban említett Nieren és Bayonettán kívül még a Devil May Cry játékokhoz lehet hasonlítani. Eve azonban közel sem olyan halhatatlan badass mint Dante vagy Bayonetta, ha nem figyelünk eléggé, akkor a leggyengébb mobok is felül tudnak kerekedni rajtunk, ha túlerőbe kerülnek és rosszul helyezkedünk szinte garantáltnak vehetjük a bukásunkat. A Devil May Cry és a Bayonetta összehasonlításnak az ad helyet, hogy a Stellar Blade nagy hangsúlyt fektet Eve kardcsapásaira, és stílusos kitéréseire, amiket hasonló visszatámadások követnek.

Az ellenfelek három különálló mutatóval rendelkeznek: életerő, páncél és egy parry mutatók. A pajzsok leütésével sebezhetőbbek lesznek, míg a parry mutató, egy tökéletesen időzített védéssel és visszatámadással használható ki. A világot benépesítő szörnyek üdítően változatosak, mindegyiknek saját move setje van, így a parry mechanika kihasználásához minden ellenfél összes mozdulatát ki kell ismernünk. Ezen felül a Souls játékoktól eltérően a Stellar Blade rendelkezik nehézségi fokozatokkal, így akik csak a történet, a világ vagy a könnyed, de mégis látványos harc miatt vennék elő a játékot, egy könnyebb nehézséget választva kihívás nélkül is teljesíthető Eve kalandja.

Legfrissebb bejegyzések

Songs of Silence – Korai Hozzáférés betekintő

A heroes sorozat birodalomkezelése + egy auto battler harcrendszer ötvözeteként egy egyedülálló és gyönyörű képi…

2024-06-16

V Rising 1.0 – játékteszt

A vámpíros túlélőjáték Korai Hozzáférésből kilépve igazán egyedi élményt tartogat egy kiemelkedően szórakoztató harcrendszerrel, valamint…

2024-06-16

Chornobyl Liquidators – játékteszt

Egy történelmi katasztrófát élhetsz át a tűzoltóság szemén keresztül, mikor éppen úgy dönt a játék,…

2024-06-15

Starship Troopers: Extermination – betekintő

Tedd a dolgod és irtsd a bogarat!

2024-06-12

Cat Quest III – Betekintő

Karib-tenger kalózai + macskák + egy gyönyörű 2.5 világ. Ezek várnak minket a Cat Quest…

2024-06-10

Smalland: Survive the Wilds – Játékteszt

Ha valaha elgondolkodtál milyen lehet törpeként élni egy általunk, emberek által hátrahagyott villágban, a Smalland:…

2024-06-10