Kategóriák: Filmkritikák

A csodálatos Pókember – Filmkritika

13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Alig öt évvel az utolsó Pókember mozifilm után a Sony egy merész húzzásal rebootolta a franchise-t, s egy egészen más megközelítésben igyekezett tálalni a népszerű képregényhős eredettörténetét.

A Sony részéről merésznek tűnhet, hogy egy alig tíz évvel ezelőtt útjára indított, végül 2007-ben kínos harmadik résszel lezárt Pókember-történetet idén újraindított, a végeredményt látva azonban kijelenthető, Marc Webb Pókembere kevésbé színpadias, sokkal emberközelibb, szerethetőbb, földhözragadtabb. A film több mint két órás játékideje alatt egy új hős születésének lehetünk szemtanúi, akinek eredetét egészen más megközelítésben meséli el a rendező, s bár történetbeli buktatók bőven akadnak, még mindig sokkal élvezhetőbb mozifilm kerekedett ki Webb produkciójából, mint Raimi próbálkozásából.

 

Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a Peter Parkert alakító Andrew Garfield tökéletesen hozza a szüleit elvesztő, magányos, átlagos gimis srác figuráját, miközben Pókemberré, s így New York hősévé válása is egy, a teljes filmen átívelő karakterformálás eredménye, amiben nem elcsépelt, hangzatos monológok játszanak közre, hanem a Parkerrel történtek, valamint annak felismerése, hogy újonnan szerzett képességeivel tényleg valami sokkal többre hivatott, mint az átlagember. Ezen a rögös úton segítségére lesz Ben bácsi (Martin Sheen) és May néni (Sammy Field), akik végre hús-vér nevelőszülőként viselkednek, vagy éppen Parker gimis szerelme, Gwen Stacy (Emma Stone). A szerelmi szál egyébként bájosan esetlen, idősebbek számára már-már túlzottan gyerekes monológokkal tarkított, mégis remekül működik Garfield és Stone közötti kémia. A főgonoszt alakító, az Oscorpnál dolgozó dr. Curt Connors (Rhys Ifans) mindaddig érdekes szereplő tud maradni, míg Gyíkként nem kezd el New York utcáin randalírozni, a szenvedélyes és lelkiismeretes tudós karaktere ugyanis ezekután teljesen háttérbe szorul.

 

Ami a látványt illeti, IMAX-ben remekül festettek Pókember akrobatikus mutatványai, az akciók mellett az ugra-bugra részek is jól megkoreografáltak, az első előzetesben mutogatott FPS-nézet pedig szélesvásznon sokkal jobban festett, mint magában a trailerben. Egyedül Gyík külleme volt kissé félresikerült, főleg a túlságosan emberi fizimiskája miatt. A Pókember esszenciát a történeten és a látványon túl a hálószövő hős klasszikus jegyeinek vászonra átültetésével is fokozta Webb, és ha még több helyen döcög is a történet (bőven van mibe belekötni), el kell ismerni, hogy az újfajta megközelítés jól áll A csodálatos Pókembernek, amire így a nyár egyik kellemes szuperhősmozijaként fogunk majd emlékezni.

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

BALL x PIT – Játékteszt

Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.

2025-12-05

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30