A Tokyo Underground Killer a Phoenix Game Producions, a Gone Shootin és a 3DM Games közös projektje, amely egyetlen kérdést szegez a játékosnak: mit ér az emberi élet ott, ahol a neonfény alatt semmi nem számít? Ez, a japán fejlesztésű, first-person cyberpunk stílusú akciójáték nem egyszerű lövölde, hanem egy látogatás Tokió alvilágába, ahol a sötét sikátorokat a fegyverek elsülése és a pengék összecsapása világítja meg. A bűn pedig úgy szennyezi az utcákat, mint a szmog a város levegőjét.
A történet középpontjában Kobayashi áll, a „Shinjuku vámpírja” becenevet viselő bérgyilkos, aki vérrel táplálkozó katanájával végzi el a Gokuraku-gumi és a Tsubasa-gumi szindikátusok piszkos megbízásait. Egy tragikus múlt kísérti, de a gyilkolás számára nem bűn, inkább terápia. A játék már a nyitójelenetben, egy durván megrajzolt, képregényszerű intróval azonnal felfesti nekünk a világ hangulatát: két yakuza-klán háborúja, árulások, bosszú, és egy férfi, akit már csak a vér hajt előre.
A játékmenet a penge ritmusára épül. A Tokyo Underground Killer nem a reflexekről szól, hanem a mozdulatok összhangjáról: egy bal egérkattintás egy vágás, a jobb egy precíz védekezés, a Shift pedig egy kitérés. A különféle lőfegyverek, mint pisztolyok, shotgunok, géppisztolyok csak kiegészítők, amolyan mellékágai a harcnak. A katana marad a játék végéig a központi eszközünk az utca takarításában. A Blood Skills rendszer vérrel táplált, különleges támadásokat ad Kobayashi kezébe: EMP hatások, robbanó támadások, vagy a mágikusabb tematikához tartozó pusztító vérörvények, amelyek látványosan bontják szét az ellenségek hordáit.
A világ ugyanakkor több, mint csatatér. Shinjuku éjszakája él, lélegzik és (főleg általunk) haldoklik. A küldetések között Kobayashi visszatér lepusztult lakásába, ahol üres vértasakok és hamutartók között várja azt, hogy újra eljöjjön a vadászat ideje. Ezekben a nyugodtabb pillanatokban apró interakciók, mint a teraszon rágyújtás, egy régi VHS kazetta nézése egy bizarr, már-már nyugodt kontrasztot ad ennek a sötét hivatással operáló karakternek.
Amint visszatérünk az utcára, a nyugodt szál véget is ér, ahogy belevetjük magunkat Shinjuku tébolyult éjszakájába. Az éjszaka tele van zajjal és élettel: bárok, játéktermek, kaszinók és idol boltok várják a pénzéhes vagy éppen kiégett bérgyilkosokat. A város minden sarkán valami groteszk és valóságos keveredik, mely a Yakuza sorozat és a Blade Runner világainak torzult ötvözetét emlékezteti. Az előzőből tanulva számos mini játék áll majd rendelkezésünkre, melyek során kidobóként dolgozhatunk egy nightclub előtt, vagy metrósként tartathatjuk be a szabályokat (vagy zsebelhetünk be némi kenőpénzt), de még arra is lehetőségünk van, hogy szerencse játékozzunk is a megkeresett pénzünkből. Minden apróság hozzájárul ahhoz, hogy Shinjuku ne csak egy díszlet legyen, hanem élő és lélekző helyszín, egy hihető cyberpunk város.
A küldetések mindegyike újabb réteget tár fel ebből az őrült városból. A boss-harcok különösen látványosak: mindegyik ellenség saját ritmust diktál, saját történetet mesél el mozdulataival. A győzelem pillanatát képregényszerű vágóképek zárják, ahol Kobayashi egyetlen cinikus mondattal vet véget ellenfelének. Minden küldetés után kapunk egy értékelést, a teljesítményünk alapján, melyet a teljesítés ideje, a kapott sebzés és persze az ölések száma ad majd meg.
A Tokyo Underground Killer elképesztő látványvilága a játék legerősebb pontja: A neonfényt árasztó reklámok, és ezek fényében úszó utcák és a mesterségesen torzított cyberpunk textúrák egy bizarr és szürreális atmoszférát keltenek. A zene lüktető, ipari ritmusokat vegyít japán popdalokkal, tökéletesen alátámasztva a világ kettősségét: élet és halál, gép és ember, vér és acél.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…