Kategóriák: CikkekPC tesztek

Three Kingdom: The Journey – Bemutató

A játék története a Sárga turbános lázadás idején játszódik. Feladatunk az lesz, hogy az egyik frakciót képviselve kártyákat gyűjtve megvédjük a megszállt területeket. Három nagy vezető szerepét vehetjük át, amelyek teljesen más játékmenetet kínálnak: Liu, Cao, Sun. Hasonlóan más deckbuilderekhez itt is folyamatosan bónuszokkal bővítjük saját karakterünket és támadások helyett sereg lapokat kapunk, amelyeket az ellenségre tudunk szabadítani. Sikeres csaták során pedig végighaladunk a térképen, ahol stratégiai erőforrásokat és egységfejlesztéseket szerzünk.

Itt is, ahogy sok más hasonló játék esetén nem egysíkú az előrehaladás, hanem többször csomópontokba futunk a pályán, ahol választanunk kell melyik irányban haladunk tovább. Ezek nagy jelentőséggel bírnak, ugyanis egy rosszul kiválasztott helyszín akár a run elvesztésével is járhat. Liu inkább buffolja az egységeit, Cao discardokra épít, míg Sun nagy combo lehelyezésekre van kialakítva így ezen játékstílusok szerint kell megválasszuk, hogy aktuális seregünknek melyik pont fejlesztésére van szükség a továbbhaladáshoz.

A kártyákat három nagyobb típusba sorolhatjuk: infantry, cavalry és ranged. Az infantry az az ellenséges egységek megsemmisítésére fókuszál, a cavalry inkább a csata kontrollálását és a vezető erősítését célozza, míg a távolsági egységek különféle státusz effekteket adnak ránk vagy az ellenségeinkre. Ahhoz, hogy ne legyen lapos a többszöri újrajátszás (és itt nagy hangsúly van az újrakezdésen) minden alkalommal random generált eventek és területek várnak minket, hogy meghódítsuk és megvédjük. Egy-két legendás történelmi alakkal is találkozhatunk az utunk során.

Összességében elmondható, hogy a Slay the Spire és hasonló játékok kedvelői megtalálhatják azt, amit keresnek, de a történelem kedvelői is jól szórakozhatnak vele. Első ránézésre nem tűnik túl nehéznek, de ahogyan haladunk előre gyorsan összeadódik több mechanika a fejlesztések során, amelyek megnehezítik a csatákat a tapasztalatlanabb játékosok számára. Mivel céltudatosan ki tudjuk választani, hogy milyen irányba tereljük egységeinket a fejlesztések terén, így nem annyira a random faktor, mint a saját döntéseink határozzák meg majd a harcok kimenetelét.

Legfrissebb bejegyzések

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30

Benedict Cumberbatch csatlakozik a World of Tanks Ünnepi hadműveletéhez – kezdődik a mágikus téli offenzíva

A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…

2025-11-30