Régóta nagy rajongója vagyok a Frogwares munkásságának, hiszen nekik köszönhetem kedvenc detektívem, Sherlock Holmes játékadaptációit. A korábbi tesztjeimben rendre elmondtam, hogy ha valaki komolyabban befektetne a stúdióba, vagy csak nagyobb kereslet lenne eme nemes rétegjátékok iránt, a fejlesztők „áll-leejtős” játékokat tudnának lepakolni a nagyérdemű elé. Sajnos azonban a világ nem egy tündérmese, amire a körülöttem élők rendre emlékeztetnek, így a remek ötletekre gyakran vetnek sötét árnyékot a technikai elmaradottság és tapasztalatlanság szörnyei. Pedig a The Sinking City remek ötletekre épül, ráadásul új, első próbálkozásnak is kiváló, érződik, hogy több és tapasztaltabb fejlesztővel, sokkal jobb játékot is tudtak volna készíteni a srácok.
Az H.P. Lovecraft által írt „Árnyék Innsmouth fölött” című mű által inspirált történet Charles Reed történetét követi, aki egy Massachusetts-béli kisvárosba, Oakmontba utazik, annak érdekében, hogy kitalálja miért vannak rémisztő látomásai. Már rögtön belekeveredik egy majomszerű nemes és a halemberek (igen, komolyan írtam) vitájába, ami kiegészül egy rejtélyes szektával és számos, leírhatatlan borzalommal. Eközben különös szörnyek terrorizálják a város lakóit, akiket közelharci és lőfegyverekkel kell jobb belátásra bírnia szerencsétlen hősünknek.
A játék jelentős részében a várost felfedezve haladunk előre a történetben. Általában mindig le van írva Charles naplójában, hogy mikor és hova kell menni, bár előfordult olyan is, hogy jó fél óráig rohangáltam fel és alá, mire rájöttem mit akar tőlem a játék. Példának okáért a legtöbb beszélgetés vagy esemény során mindig elejtenek egy mondatot, hogy mit kéne megvizsgálnunk, kivel kéne beszélnünk, vagy hova kéne mennünk nyomokat gyűjteni. Ilyenkor könnyedén eljuthatunk a következő célállomásig, ahol nyomokat gyűjtünk, logikánkat és a Sherlock-féle Mind Palace-t használva összekapcsolunk fontos tényeket, majd kikövetkeztetjük, hogy merre is tovább. Bizonyos esetekben a Retrocognition nevű képességünket használva a múltban történt események árnyait megvizsgálva kell következtetnünk a cselekmény sorrendjére, hogy végül konklúzióra juthassunk az esettel kapcsolatban.
Szerencsére a Frogwares az általa remekelt mechanikákat használva és tovább tökéletesítve remekül implementálta a játékba Charles dedukciós tevékenységét, aminek hála az elkényelmesedett videojátékos agynak vajmi kevés hasznát fogjuk venni. Kőkeményen a játékos logikájára van bízva, hogy rájöjjön a megfejtésekre és bizony a játék nem osztja bő kézzel a segítséget. A Sinking City egyik legkiválóbban és legjutalmazóbban működő rendszere ez, bár néha képes frusztrációt okozni, pláne a zsánerért nem rajongók körében, hogy egyes esetekben a szimpla próbálkozás-hiba-újrakezdés hármasával tudnak csak tovább menni.
A stúdió életében először most először kapunk egy teljes egészében bejárható várost, rengeteg feladattal és döntési lehetőséggel, amik mind-mind megváltoztatják a játék befejezését. Azonban a The Sinking City a mai játékkavalkádban a technikai téren már nem annyira remekel. A látvány még egy dolog, egész pofás és hangulatos, azonban sokszor indokolatlanul sokat tölt a játék, sok a technikai bug, a harc pedig eléggé esetlenre és kihívás mentesre sikerült. Emellé jön számos design-béli döntés, mint például a minimap hiánya, a sok oda-vissza rohangálás, amik egy idő után eléggé unalmasak tudnak lenni, valamint az a néhány eset, ahol hiába minden dedukciós képességünk, egyszerűen logikátlan a végkimenetel. (Szerencsére ebből 1-2 akad elvétve).
Mindent egybevetve remekül szórakoztam a The Sinking Cityvel, a történet és a nyomozás elviszi a hátán a számos technikai hibát, amit a játék felvonultat. Unalmasabb nyári estéken kellemes borzongásra számíthatunk vele, azonban továbbra is tartom, amit a cikk elején mondtam. A Frogwares egy csiszolatlan gyémánt, amiért hálás vagyok, hogy létezik. Sajnos azonban a csiszolás még elmaradt.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…