A Sunken Engine nyomasztó, ködbe burkolt világába dob minket, egy különös, Lovecraft ihlette hajó szerelő szimulátor körítéssel, melyet a Two Nomads Studio és a PlayWay S.A. indított útjára.
A játék kezdetén egy elhagyatott hajó javító műhelyt öröklünk meg apánktól, mely egy távoli, ködös szigeten található, ahol az állandó köd mellett a hullámok morajlása alatt egy megmagyarázhatatlan, ősi titok ébredezik. A dokkba érkező hajók nemcsak rozsdát és karcolásokat hordoznak magukon, hanem titkokat, suttogásokat és ügyfeleket, akik túlságosan sokat tudnak.
A feladat elsőre egyszerűnek tűnik: meg kell javítanunk a hajókat és elégedetten tova engedni a vásárlóinkat, miközben megpróbáljuk megőrizni a saját józan eszünk. Ám hamar kiderül, hogy ezek a hajók többek egyszerű javítandó fém halmok: valami lappang bennük, ami nem e világból való. Minden egyes csavarral és lecsiszolt lemezzel egyre mélyebbre ereszkedünk a tenger mélyén lakó őrületbe.
A Sunken Engine a szimulációs játékok ismerős szerkezetét ötvözi a kozmikus horror lassan kibomló rémálmával. A hajójavítás gazdasági és logisztikai kihívásait fokozatosan átszövi egy történet az örökségről, a túlélésről és az ősi borzalmakról, amelyek a hullámok mélyén lapulnak.
A játékmenet alapja a hajók javítása, a vállalkozás fenntartása és a vendégek kiszolgálása, a frissességet pedig úgy tartja fenn a játék, hogy minden munkával új veszélyek érkeznek a műhelybe. A műhelyben különös események történnek, melyek egyre komolyabbak lesznek: suttogások a sötétből, torz árnyékok a víztükörben, tárgyak, amik nem ott vannak, ahol hagytuk őket. A játékmenet eközben nem csak az eszközeink és szerelési tudásunk teszi próbára, hanem a józan eszünk is: a mentális stabilitás megőrzése éppolyan fontos, mint a pontos hegesztés vagy a pontos könyvelés.
A gazdasági rendszer erkölcsi döntésekkel fűszerezett: roncsokból mentett alkatrészeket adhatunk el, de minden javításhoz szükséges új alkatrésznek is ára van. A világ zárt és nyomasztó az erőforrás kevés, a téboly esélye viszont nagy.
Ahogy egyre jobbak leszünk a szerelésben és egyre jobban fejlesztjük a műhelyt, új engedélyeket és szerszámokat szerezhetünk meg, amelyek lehetővé teszik, hogy egyre nagyobb, bonyolultabb hajókon dolgozzunk. A műhely emellett még testre is szabható: gépeink fejlesztése mellett még díszíthetők is, egy minimális személyességet adva a sötét környezetben a második otthonunknak.
A Lovecrafti hatás itt nem hirtelen, olcsó ijesztgetésekben, hanem fokozatosan épülő rettegésben nyilvánul meg. A magány, a szigeten suttogó hangok, a tenger mélyéről figyelő ismeretlen erők lassan beivódnak a műhelybe és egyre többet kapjuk majd magunkat azon, hogy a hátunk mögé figyelünk. Ezek mellett munka közben megpróbáljuk kibogozni apánk halálának körülményeit és az elátkozott hajógyár múltját.
A Sunken Engine az egyik legérdekesebb Lovecraft inspirálta indie horror szimuláció az utóbbi években, mely egy projekten belül ötvözi a vállalkozásmenedzsmentet, pszichológiai horrort és narratív mélységet egy lassan fojtogató élménnyé. Minden hajó, amit kijavítunk egy új történetet mesél, minden döntésünk nyomot hagy, és a rettegés sosem enged el igazán.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…
A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…