Már az egészen korai konzol generációkon is megjelentek gördeszkás játékok, amelyek közül egyértelműen a Tony Hawk’s Pro Skater széria volt a legkiemelkedőbb. Később ettől az arcade stílustól próbált eltávolodni a nagysikerű Skate széria, ahol már komolyabb irányításrendszer volt. Sajnos teltek az évek és nem jött még egy igazán ütős deszkás játék. Ezt az űrt próbálja betölteni a Session, ami egy egészen szimulátor szint felé szeretné eltolni a műfajt.

Az indie projekt fejlesztői nagy lelkesedéssel próbálták a valósághű deszkázás élményét előállítani. Ezzel sajnos azt a helyzetet is megteremtették, hogy túlságosan komplex lett az irányítás. A karakterünk mindkét stick (csak kontrollerrel játszható a játék), gombok és ravaszok használatával precízen irányítható, de meg is követeli a játék tőlünk, hogy ezt a legapróbb részletekig folyamatosan meg is tegyük. Némi rásegítés beállítható, és a két stick funkciója valamennyire személyre szabható, de ennek ellenére igen komoly gyakorlást igényel majd tőlünk egy-egy trükk elsajátítása.

A játékban van egy sztori szál, ami próbálja egyre nagyobb kihívások elé állítani a játékosunkat. Ezek lényegében némi szöveges beszélgetések egy-egy karakterrel akik valamilyen trükkök bemutatását várják tőlünk. A release napján az egyik manual trükköt kérő küldetés sehogy sem akart teljesülni, még annak ellenére sem, hogy már sokkal fejlettebb trükköket építettem bele. Ez csak a legutóbbi frissítés során oldódott meg. Igazából annyira nem motiválja a játékost az előrehaladásban ez a „sztori mód”, hogy akár teljesen el is felejthetjük, hogy létezik olyan. A trükkök tanításához szerintem egy videós bemutató sem ártana, mert ugyan az inputokat elolvashatjuk egy listáról, de a pontos időzítést, ahogyan azokat végre kell hajtanunk, azt nem.

Ahhoz, hogy tényleg autentikus gördeszkás élményünk legyen elengedhetetlen, hogy legyen egy menő trükk felvételi lehetőség is. Szerencsére ez beépítve megtalálható a játékban és elég széles a skálája a lehetőségeknek, amikkel játszhatunk a felvétel során. Kifejezetten látványos replayeket generálhatunk in-game vele, viszont a játék nem igazán mutatja be, hogyan is kellene ezeket elkészíteni. Némi próbálkozás után viszont már egészen profin kinéző deszkás videókat vehetünk fel és szerkeszthetünk vele. Az éjszakai felvételek esetén pedig a kamerán található fény nagyon valósághűen adja vissza az igazi deszkás felvételek látványvilágát.

Megosztás
Közzétette:
Cefre
Címkék: indie

Legfrissebb bejegyzések

Vampire Therapist – betekintő

Vampire Therapist, mert a halhatatlan vérszívóknak is oda kell figyelniük a mentális egészségre.

2024-05-09

A kaszkadőr – Filmkritika

Az utóbbi idők egyik legjobb, kifejezetten mozivászonra készített akció-vígjátéka megy a mozikban, vétek lenne kihagyni…

2024-05-09

Kill It with Fire 2 – Játékteszt

Arachnofóbok bosszúhadjárata

2024-05-09

The Planet Crafter – játékteszt

A The Planet Crafter egy terraformálós csavarral az túlélő sandboxból egy bolygóformáló élményt alkot!

2024-05-08

Children of the Sun – Játékteszt

Stílusos puzzle játék egy mesterlövész lánnyal.

2024-05-07

Sker Ritual – játékteszt

Túlélő lövölde, mely a Call of Duty zombis módjából és a Killing Floor játékokból merít…

2024-05-06