Vannak játékok, amelyek egyetlen kreatív mechanikára próbálnak építeni, és ha ez a mechanika jól működik, zseniális játékot kapunk, azonban ez esetben is okosan kell megválasztanunk a tervezett játékidőt is, hogy az ötlet ne laposodhasson el alatta. A Service with a Shotgun egy ilyen kreatív ötletre épült. Ez a játék egyetlen ember álomprojektje, amely a VA-11 Hall-A és a Coffee Talk nyugodt, beszélgetős világát keresztezi egy zombiapokalipszis káoszával. A játék alaphelyzete, hogy egy útszéli boltban dolgozunk, és miközben az aktuális vevőnk panaszkodik a világ végét túlélő nehéz életéről mi közben fél kézzel sörétes puskával próbáljuk távol tartani az élőhalottakat az ajtótól.
A játékmenet szándékosan egyszerű, szinte puritán. Egyhelyben állunk a pult mögött, miközben két dolog történik: emberek beszélnek hozzánk, és zombik próbálják megtámadni a kis boltot. A kulcs a multitaskingban rejlik: miközben figyelmesen hallgatjuk az egyik túlélő keserédes vallomását, félbe kell szakítanunk, hogy megvédjük nem csak magunkat, de őt is az épp betörni próbáló élőhalott seregtől. A beszélgetések végén a játék kérdéseket tesz fel arról, mit mondtak a vendégek, így muszáj vagyunk az életünk védelme mellett a mondandóikra is figyelni.
Ez a kettősség adja az élmény oroszlánrészét. Egyszerre nevetséges és feszültséggel teli, mintha egy ADHD szimulátort játszanánk: egy pillanatban még filozofálunk a helyi gondolkodóval, a következőben azon gondolkodunk kitart-e a lőszer a műszak végéig.
A koncepció zseniális, de a tét és következmények hiánya kicsit megöli a varázst. A rossz válaszok legfeljebb néhány dollárba kerülnek, de pénzből sosem lesz hiány a vásárlók nagy száma miatt, így a búcsú kvíz inkább formalitás, mintsem egy valódi odafigyelést követelő mechanika. A másik fő mechanika, ami elméletben feszültséget teremtene, gyakorlatban csak egy laza kattintássorozattá válik két szóváltás között.
Viszont, épp akkor, amikor a rutin unalmassá válna a játék rádob egy újabb csavart:először csak egy fegyvert kapunk, melyet egyhelyben állva tudunk használni, aztán barikádokat, amik között mozoghatunk, majd lefektethető csapdákat és végül teljes 3D-s akciószakaszokat. A Service with a Shotgun pontosan tudja, mennyi ideig bírja a saját egyszerűségével, és mindig időben vált, mielőtt kifulladna. Ez az egyik legokosabb tempókezelés, amit egy kis indie játéktól láttam az utóbbi időben.
A kézzel rajzolt pixelart karakterek nem tökéletesek, de mindegyik egyedi és emlékezetes. A látvány szándékosan retro, kissé kopottas, pont, mint a világ, amelyet bemutat. De az igazi sztár a zene. A lo-fi hiphop és jazz keveréke nemcsak hangulatot teremt, hanem identitást is: ez az apokalipszis nem sikolyokból és robbanásokból, hanem lusta ritmusokból és egy utolsó, meleg kávéból épül fel.
Nem ez lesz az év narratív indie-szenzációja, hiszen az írás kicsit kezdetleges, a karakterek nem túl mélyek és érezhető az indie mivolta, de minden hibájával együtt is rendkívül szerethető.
A Service with a Shotgun annak a bizonyítéka, hogy az eredetiség még nem halt meg. Ez a játék nem próbál tökéletes lenni, inkább őszinte, szarkasztikus, és szórakoztató – mindezt sikeresen. Egy rövid, háromórás kaland, ami után pozitívan gondolunk majd vissza minden elsült lövésre és minden ügyetlen párbeszédre.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…
A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…