A zenekar-menedzselős játékok többsége a logisztikára és a pénzügyi mutatókra épít. A ROCKBEASTS viszont egészen más irányba indul: ez egy karakterközpontú, narratív RPG, amely a ’90-es évek zenei világába kalauzol, és nem fél megmutatni, milyen áldozatokkal jár a siker. Fontos kiemelni, hogy jelen teszt egy preview build alapján készült, tehát a játék még fejlesztés alatt áll, és bizonyos mechanikák, vizuális elemek vagy narratív részletek a végleges verzióban változhatnak.

Már ebben a korai állapotában is látszik, hogy a ROCKBEASTS nemcsak a zenéről szól – sokkal inkább az emberekről, akik mögötte állnak, és azokról a döntésekről, amelyek örökre megváltoztathatják a sorsukat.

Történet

A játékos egy feltörekvő rockzenekar menedzsereként próbálja egyben tartani a csapatot, miközben a média, a rajongók és a belső konfliktusok folyamatosan próbára teszik. A történet mély, sokszor sötét, és tele van olyan pillanatokkal, amikor valóban el kell gondolkodnunk azon, mit is jelent jó vezetőnek lenni. A karakterek múltja, traumái és ambíciói mind hatással vannak a döntéseinkre – és ezek a döntések valódi következményekkel járnak. A sztori nemcsak a zenekar útját követi, hanem a menedzser személyes dilemmáit is, így a játékos nemcsak külső, hanem belső konfliktusokkal is szembesül.

Játékmenet

A ROCKBEASTS játékmenete a döntések súlyára épül. Nincsenek egyszerű válaszok: eladod magad a sikerért, vagy megőrzöd a művészi integritást? A zenekar tagjai nem mindig értenek egyet, és neked kell közvetítened – vagy épp eldöntened, ki marad és ki megy. A játék nemcsak a menedzselésről szól, hanem arról is, hogyan navigálsz egy érzelmileg instabil, kreatív közegben. A fellépések szervezése, a helyszínek kiválasztása, a média kezelése mind része a játéknak, de a valódi kihívás az emberi kapcsolatokban rejlik.

Karakterek és világépítés

Több mint száz egyedi figura és kilencven helyszín vár felfedezésre. Minden karakter saját személyiséggel, motivációval és problémával rendelkezik. A világ, amelyet a játék bemutat, nem idealizált – sokkal inkább nyers és őszinte. A döntéseid nemcsak a zenekar sorsát befolyásolják, hanem a tagok mentális állapotát is. A ROCKBEASTS világa él, lélegzik, és néha fájdalmasan valóságos. A karakterek nem sablonok: van, aki drogfüggő, van, aki depresszióval küzd, és van, aki egyszerűen csak nem bírja a nyomást. Ezek a történetek teszik igazán emlékezetessé a játékot.

Látvány és hangulat

A kézzel rajzolt karakterek és helyszínek groteszkek, mégis szerethetőek. A vizuális stílus punkos, underground hangulatot áraszt, amely tökéletesen illik a játék témájához. A sötét humor végig jelen van, de sosem válik öncélúvá – inkább segít feldolgozni a nehéz témákat. A játék atmoszférája egyedi, és könnyen beszippantja a játékost. A színvilág, a karakterdizájn és a helyszínek mind azt a korszakot idézik, amikor a zene még lázadás volt, nem termék.

Zene és szinkron

A soundtrack a grunge, punk és klasszikus rock világából merít, és a zenekar dalai a történet szerves részét képezik. A szinkronhangokat profi színészek adják, akik olyan játékokból lehetnek ismerősek, mint a Baldur’s Gate 3, Alan Wake II vagy Horizon Zero Dawn. Ez nemcsak hangulatot teremt, hanem valódi érzelmi mélységet is ad a karaktereknek – amikor egy figura kiakad vagy összeomlik, azt tényleg érezni lehet. A zene nem háttérzaj, hanem narratív eszköz: egy dal képes elmondani azt, amit a karakterek nem tudnak kimondani.

Összegzés

A ROCKBEASTS preview buildje alapján egyértelmű, hogy a játék nem mindenkinek való. Aki Excel-táblás menedzserjátékra vágyik, csalódni fog. Ez inkább egy interaktív dráma, ahol a zene csak a díszlet – a valódi játék a karakterek között zajlik. De ha nyitott vagy egy érzelmileg intenzív, stílusos és morálisan komplex élményre, akkor ez a játék neked készült. És ha egyszer belépsz ebbe a világba, ne lepődj meg, ha a saját döntéseid is megkérdőjeleződnek.

Fontos azonban megjegyezni: ez még nem a végleges verzió. A preview build alapján már most látszik a potenciál, de a végső kiadás sikere azon múlik, hogy a fejlesztők mennyire tudják finomhangolni a mechanikákat, és mennyire mélyítik el a narratívát. Ha ezt sikerül megvalósítani, a ROCKBEASTS kultikus státuszra is esélyes lehet.

Legfrissebb bejegyzések

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30

Benedict Cumberbatch csatlakozik a World of Tanks Ünnepi hadműveletéhez – kezdődik a mágikus téli offenzíva

A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…

2025-11-30