A Republic of Pirates egy RTS városépítő játék a PQube fejlesztőstúdiótól, amelyet a legjobban az Anno és a Tropico sorozatok kalóz köntösbe bújtatott keverékeként írhatunk le a legpontosabban. A játék lényege, hogy a kalózok aranykorában létre kell hoznunk a saját kalózbirodalmunkat, melyben mind a szárazföldi szervezkedés mind a kalózflotta fenntartása a mi feladatunk lesz.
A Republic of Pirates a tengeri stratégiai küzdelmet keveri egy városépítő játékkal, amely a kalózkodás aranykorában, az 1600-as évek közepén játszódik. Mi, a „kapitány” a felbomlott Kalózok Köztársaságának örököseként egy konfliktus közelébe csöppenve indulunk neki a kalandunknak. Ugyanis három feltörekvő kalózvezér buktatta meg a ezt a köztársaságot, és felmenőnk hű jobbkezének mentorálása alatt újra kell szerveznünk az elbukott birodalmat, megvédeni a három vezér támadásaitól és visszaszerezni az általuk elfoglalt területeket. Ez egyetlen hajóval egy valóságos lehetetlen küldetés. Itt jön be a városépítés, ugyanis több szigetet is meghódíthatunk, azok erőforrásai pedig mind hasznunkra lesznek a hajóflottánk megépítésében.
A meglepően jó történetvezetés mellé egy jól kidolgozott játékmenettel és könnyed mechanikával megalkotott városépítő rendszert kapunk. A fejlesztők jól eltalálták város tervezés alappilléreit, és ráhúztak egy kalózos témát, ezzel kitűnve a városépítős játékok mára eléggé felhígult műfajában.
Az egyik ilyen pillér a könnyű kezelhetőség és az átláthatóság. A tervezés alapja az utakkal való összekötés, és szerencsére ezesetben az épületek bármely pontján elég csatlakoztatni egy úthoz, hogy része legyen az úthálózatnak. Az egyik legjobb kényelmi funkció, hogy a Republic of Piratesben lehetőségünk van forgatni is az épületeket, ezzel tovább optimalizálva a rendelkezésünkre álló helyet. Rendelkezésünkre áll bontásra, fejlesztésre és építésre alkalmas kurzormódok, azonban személy szerint nagyon hiányoltam egy épület áthelyezés funkciót.
A raktárak és az azokat összegző információs képernyő pontos összefoglalót adnak az elérhető készleteinkről, a kényelmi létesítmények színkódolt közelség-lencséi pedig segítenek könnyen azonosítani, hogy mire és hol van szükséged. Emellett az épületek felett lebegő hibamutatók egyszerűen és érthetően bemutatják, mire van szüksége az épületnek a normális működéshez.
A játék városépítő mechanikája szorosan össze van kötve a tengeri stratégia elemekkel, azonban erősen érezhető, hogy a városépítő rész kapta a több figyelmet a fejlesztés során. Az irányítás meglehetősen egyszerű, az elérhető „egységek” pedig nem olyan változatosak, mint amilyet egy átlagos RTS szolgáltat. Ennek fő oka, hogy az egyetlen egységtípus, amivel operálni fogunk, a hajóflottánk különböző méretű hajói. A flottánk hatalmasra nőhet, de még akkor is rendkívül jól irányítható a taktikai térkép segítségével. A flottánk minden egyes hajóját mi építjük meg, és teljesen tetszésünk szerint alakíthatjuk a vitorlamintát, valamint a hajótest és vitorlák színét is, ami egy újabb réteg egyéniséget ad a flottánk összes tagjának. A személyes kedvencem a stratégiai résszel kapcsolatban, hogy mikor egy-egy hajót kiválasztunk, a matrózok rákezdenek egy tengerésznótára.
A játék képi világát leginkább egy olajfestményhez tudnám hasonlítani, a karakterek portréi, töltőképernyők, és az átvezetők mind művészi festményként kelnek életre. A kezelőfelületeink is vászonra hasonlító színekkel játszanak így összeszőve a játék egészét ebben az egyedi stílusban.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…