A Radiant: Guardians of Light úgy indul, ahogy manapság sajnos túl kevés játék: bekúszó címképernyő vagy egy átvezető videó helyett a játék azonnal bedob minket egy ismeretlen szituációba. Egy fényvillanás, egy titokzatos alak, és máris az események középpontjában találjuk magunkat. Előttünk pedig egy sürgető üzenet lebeg: Chat megállítása létkérdés, mielőtt átvenné az uralmat a királyság felett.
A történetmesélés nem áll meg hosszas magyarázatokra. A világ és a konfliktusok mozaikszerűen, rövid párbeszédekből épül fel és a környezetben elhelyezett apró részletekből bontakozik ki. Az utunk, ahogy a hasonló akció játékoknál már láthattuk mágikus teleportok, szokatlan ellenfelek (például egy mágikus „gitármester”), és váratlan halálesetek tarkítják és építik fel a történet cselekményét. A haláleseteink pedig olykor még lehetővé is teszik nekünk, hogy megszakítás nélkül is folytassuk az utunkat.
Bár a játék csak PC platformra készült, teljes kontroller-támogatást is kapott, meglepően jó minőségben. A mozgás lendületes, a harcrendszer pedig főleg akció hack-and-slash, apróbb RPG-elemekkel ötvözve. A játék stílusa továbbá a beat ’em up játékok balról-jobbra haladó alapjait idézi, fantasy körítéssel, kicsit megváltoztatva annak mechanikáit, egy félig nyitott pályastruktúrával.
A karakterink Ainar, a közelharci és Quinn a távolsági harcos karakter lesznek, akik között választhatunk, hogy melyikünk felel meg a személyes játékstílusunknak. A karakterek között játék közben is tudunk majd váltani, ami egy újabb taktikai réteget ad, mivel mindkettőjük saját életerő- és fejlődési rendszerrel rendelkezik, így teljesen máshogy kell őket kezelnünk és fejlesztenünk is.
A fejlődési rendszer egyszerű, és picit talán túl egyszerű: szintlépéskor képességpontokat osztunk szét kritikus találati esély, védelem és maximális életerő között. Idővel új képességeket kapnak: látványos ultimate támadásokat, valamint elemekkel átitatott különböző mozdulatokat, melyek egyszerre több ellenfelet is eltalálhatnak. A harc során a kitérés, a támadási sorrend és a stamina-gazdálkodás döntő fontosságú, főleg a gyors és erőteljes ellenfelek ellen.
A loot központi szerepet játszik. Az ellenfelek és ládák aranyat, faanyagot, fémeket és egyéb alapanyagokat dobnak, illetve tartalmaznak, melyek a kovácsnál új fegyverek és páncélok készítéséhez, illetve azok fejlesztéséhez használhatók.
A halál nem jár súlyos büntetéssel: az erőforrások megmaradnak, és a játék a legutóbbi portálhoz helyez vissza, sőt bizonyos esetekben még csak nem is kerülünk vissza. Ezek a portálok nemcsak ellenőrző és mentési pontokként, hanem gyorsutazási pontként is üzemelnek.
A Guardians of Light színes, rajzfilmeket idéző látványvilága szerethető és részletesen kidolgozott. A karakterek élénkek, animációik látványosak, az ellenfelek mozgása eltúlzott és stílusos. Az egyik személyes kedvencem a Naruto futást imitáló harcos, akit személy szerint soha nem tudtam emiatt komolyan venni. A varázslatokat és fegyvercsapásokat látványos effektek kísérik. A környezet sajnos azonban nem teljesen interaktív: épületekbe nem léphetünk be, fákat nem vághatunk ki, így a világ egy díszlet szerepét veszi fel, semmint az interakcióban résztvevő játékrészét.
A játék stabilan fut, komolyabb hibák nélkül, bár kisebb technikai problémák előfordulnak, például navigációs anomáliák bizonyos útvonalakon. A harcokban néha hiányzik a vizuális visszajelzés egy-egy találatnál, és a gyógyitalt nem használhatjuk gyorsgombokon keresztül, csak egy dedikált menüben, ami nagyban lassítja a játékmenetet.
A hanghatások vegyesek: a kardcsapások, varázslatok és az ellenfelek hangjai határozottak, de a zenei aláfestés visszafogott. A dallamok a háttérben maradnak, nem vonják el a figyelmet a harcokról, ugyanakkor támogatják a játék könnyed, meseszerű hangulatát.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…