A Nova Hearts egy érdekes dolgot próbál megvalósítani. Egyszerre szeretne visual novel, randi-szimulátor lenni, amit körbevesz a fő fogás: egy Magical Girl JRPG. Ez elsőre ígéretesnek tűnik, de mint minden hasonlóan nagy projekt, nem sikerül minden kívánt részre megfelelő figyelmet összpontosítani, így találunk kevésbé csiszolt rendszereket a játékban.
A játék történetének középpontjában Luce, egy fiatal lány áll, aki nyári szünetre hazatér szülővárosába, és miközben úton van, váratlan fordulatként szörnyek lepik el a környéket. A főhős és barátai a magical girl animékben látottakhoz hasonlóan speciális öltözékeket öltenek, a teljes átalakulási jelenetekkel együtt. Így veszik fel a harcot a rájuk és lakóhelyükre törő szörnyek fenyegetésével szemben. A játékmenet két síkon zajlik: egy visual novel stílusú narratív sztorivezetés és a szörnyek elleni körökre osztott harcrendszer egysége adja a játék összességét.
A randi-szimulátor része kimondottan jóra sikeredett. A játék nagy teret enged a flörtölésnek, ugyanakkor nem erőltet rá egyetlen állandó kapcsolatra sem, meghagyva azt egy nyitott lehetőségnek, így, ha nincs hozzá kedvünk, a játék ezen részét teljes mértékben ki is hagyhatjuk. Ez a rugalmasság frissítően hat, még ha emiatt a karakterek közötti kapcsolatok néha sekélyesnek is hatnak.
A narratíva viszont ezzel szemben több helyen meginog. A cselekmény túl sokszor váltogat a barátokkal való találkozások és a hosszú, szobából zajló üzenetváltások között, ami könnyen megtöri a játék alapból remek lendületét.
A játék sajnos nem kínál a Persona játékokban látott „szabadidős” tevékenységeket, amelyek feldobhatnák a visual novel szerkezetét. Bár telefonos funkciók, horoszkópok és blogbejegyzések színesítik a világot, ezek inkább díszletként szolgálnak, mint valódi játékmechanikának.
A harcrendszer szintén vegyes érzelmeket kelt. A harcok „időalapú” körökre osztott mechanika néha izgalmas, máskor frusztrálóan lassúak tudnak lenni, főleg, mikor az ellenfeleink sorra annyit csinálnak, hogy eltolják a mi támadásaink a harc idővonalán. A fejlődés lassú, a gyógyítás (a korábban említett késleltetések miatt) sokszor késve érkezik, és az ellenfelek többször is túlerőben vannak a csapathoz képest, ami kiegyensúlyozatlanság érzetét kelti. Bár vannak szinergiára épülő képességek és erős „egyszer használatos” támadások, a stratégiai mélység nem mindig hozza az azt a mélységet, amit egy ehhez hasonló játéktól várnánk.
A harcrendszer és a történetvezetés gyengeségeit a Nova Hearts vizuálisan és hang technikailag remekül kompenzálja. A modern rajzstílus nagyon egyedi és rendkívül látványos, a nyugodt, zen hangzás pedig jól kíséri a hosszabb dialógusokat. A karakterek szerethetők, a magical girl vonal, amit próbálnak felépíteni kifejezetten szórakoztató. A gond inkább a játék szerkezeti kötöttségében rejlik: narratíva, üzengetés, narratíva, harc. Ez egy túl merev körforgást eredményez, kevés szabadságot adva a játékos kezébe.
A játék tehát nem hibátlan, de így is tartogat értékes pillanatokat. A Nova Hearts szerethető, különösen azok számára, akik nyitottak a vizuális regények és a könnyed randi-szimulátorok ötvözetére (még akkor is, ha összességében nem is használja ki teljesen az ígéretes alapötletet).
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…
A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…