Kategóriák: CikkekPC tesztek

KarmaZoo játékteszt

A KarmaZoo-n keresztül a Pastagames megmutatja nekünk, hogy 9 teljesen idegennel, szavak nélkül is mennyire jól össze lehet dolgozni egy közös cél érdekében, még ha teljesen különbözően kezdünk neki a játéknak. A játék során egy maximum 10 fős csapatot alkotva kell a karma-fákat helyreállítani egymást segítve az út nehézségein keresztül.

Minden feloldható karakter saját képességgel, és ami még fontosabb, két egyedi animációval rendelkezik melyeket a játék táncoknak hív. Minden karakter képes duplán ugrani és „énekelni”, de van, akit nem sebeznek a tüskék, van, aki lebegni tud, van, aki platformokat biztosít a többiek számára, és még sorolhatnám a több mint 50 különböző karakter különlegesebbnél különlegesebb képességeit. A játék pályatervezése remekül kihasználja ezen karakterek különleges tulajdonságait, és rákényszeríti a játékosokat, az összedolgozásra, ez rövid időre nagyon szórakoztató. Az eddig leírt „Loop” játékmód legnagyobb hátránya a monotonitása, 1-2 kört lejátszva nagyon repetitívvé tud válni ugyanis a cím. Minden új szint ugyan arra a 6-7 különböző mechanikára épülnek, beleértve néhány olyat, amit, ha lehetőségem lenne kivenném a játékból (nem amiatt mert unfair, hanem egy koordinálatlan csapattal valósággal lehetetlen rajta átnavigálni), és a karakterek, aranyos animációik és különleges képességeik ellenére teljesen ugyanúgy működnek mechanikailag.

A KarmaZoo másik játékmódja, a „Totem” egy kompetitív mód, melyben 8 fő tud játszani, akár egy képernyőn is lokálisan. A lényege, hogy gyors lefutású körök követik egymást, és hol csapatosan, hol egyénileg kell versenyeznünk különböző játékmódok során egymással. Ez a mód lényegesen kiforratlanabb, mint a Loop, és a nem jutalmaz Karmát sem a sanctuary számára, couch coop-ra tökéletes, egyébként a fő játékmódhoz képest sajnos felejthető mód.

A játékosok összegyűlése után az összeverődött csapatnak négy ellenőrzőponton kell végig ugrálnia, miközben segítik egymást. A négy pályaszakasz egy 300 fős készletből választja ki a játék aszerint, hogy hány darab, és milyen karakterek alkotják csapatot. Ha túl sokáig egyedül maradunk, kialszunk, és kiesünk a következő pályarészig, ezért közel kell maradnunk a csapat többi részéhez. Mivel két fő elegendő ahhoz, hogy ne aludjon ki az auránk, így folyamatosan figyelnünk kell, ha valaki lemarad és a segítségére sietni, ha van lehetőségünk. A pályákon elhelyezett tüskék és más veszélyek által bekövetkező halálok egy-egy sírkövet hagynak maguk után, ami egy használható platformként működik. Az összes pálya megoldásához együttműködésre van szükség köztünk és a csapatunk között, minden feladvány úgy van kialakítva, hogy segítséggel tudjunk tovább jutni, így ösztönözve minket a közös gondolkodásra. Minden, segítség, melyet a többi játékosnak nyújtunk, karmával jutalmaz minket, a karma pedig a menhelyünkön használható karakterek és egyéb bónuszok feloldására.

Legfrissebb bejegyzések

Vampire Therapist – betekintő

Vampire Therapist, mert a halhatatlan vérszívóknak is oda kell figyelniük a mentális egészségre.

2024-05-09

A kaszkadőr – Filmkritika

Az utóbbi idők egyik legjobb, kifejezetten mozivászonra készített akció-vígjátéka megy a mozikban, vétek lenne kihagyni…

2024-05-09

Kill It with Fire 2 – Játékteszt

Arachnofóbok bosszúhadjárata

2024-05-09

The Planet Crafter – játékteszt

A The Planet Crafter egy terraformálós csavarral az túlélő sandboxból egy bolygóformáló élményt alkot!

2024-05-08

Children of the Sun – Játékteszt

Stílusos puzzle játék egy mesterlövész lánnyal.

2024-05-07

Sker Ritual – játékteszt

Túlélő lövölde, mely a Call of Duty zombis módjából és a Killing Floor játékokból merít…

2024-05-06