Kategóriák: CikkekPC tesztek

Airscape: The Fall of Gravity – Játékteszt

10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Gondoltál már arra, hogy mi lenne, ha a Super Meat Boy pörgős és kegyetlen játékmenetét összekombinálnád a Super Mario Galaxyval? Valószínűleg hasonló lenne a végeredmény az Airscape.

Ebben a játékban egy polipot irányítunk, akit elrabol egy földönkívüli faj és fejébe veszi, hogy minden áron megszökik tőlük. Kezdetben békésen úszkálhatunk az óceánban, így megismerkedhetünk a játék felettébb különc irányításával és kameramozgatásával. Teljes 360 fokban mozoghatunk és forgathatjuk a kamerát, mindezt stabil 60 fpsben. Erre gyorsan kapunk is egy csúszkát, amivel az állókép és az azonnali hányinger között bármilyen szintig tudjuk állítani a kamera forgatás sebességét. Amint ezzel megismerkedtünk, megérkeznek az idegenek és kiszippantanak minket a világűrbe.

Ahogy kiérünk az idegen világba, akváriumos-fejű karakterünk azonnal elkezd menekülni, immáron a szárazföldön. Innentől kezdve már nem csak úszkálni tudunk, de ugrani, kúszni, mászni, falon csúszni. Ez volt az a pont, aminél féltem, hogy a nagyon jónak hangzó játékmechanika elvérzik: az első hosszabbnak tűnő ugrás. Szerencsére pozitívan csalódtam. Nagyon könnyen rá lehet érezni az ugrás sebességére és a megfelelő kamera mozgatási sebesség beállításával még a székről sem fordulunk majd le, ha egy platformról egy másikra átugrunk.

A pályák teljesítése során különféle tengeri élőlényeket kell kiszabadítanunk fogságukból és magunkkal vinnünk. Ebből adódik a másik trükkös része a játéknak, hogy a kis lények követnek minket, mint a közkedvelt, mobilos Snake című játékban a farok. Karakterünket még csak-csak eljuttatjuk a célig, de figyelnünk kell arra is, hogy útközben ne gyilkoljuk meg szegény, frissen felszabadított barátainkat. Hogy ne legyen könnyű dolgunk, a tengeri aknáktól a lézerekig mindenfajta bevethető eszközön át kell verekednünk magunkat.

Kicsit furcsállom, hogy semmi módon nem küzdhetünk az ellenfeleinkkel. Egy inkompetens oktopusszal pattogunk végig a tudományosan fejlett űrlények bolygóin, de még csak a fejükre ugorva sem üthetjük ki őket, mint például a Goomba-k esetében. Ez egy kicsit változatosabbá tehette volna a játékmenetet.

Attól tartok, hogy egy átlagos játékos nem biztos, hogy valaha be fogja fejezni a játékot, mert a folyamatosan nehezedő, 360 fokban össze-vissza ugrándozós feladatok szerintem könnyen kifoghatnak rajta. Emiatt úgy gondolom, hogy csak az igazán gyakorlott platformer kedvelők lehetnek az igazi célközönség. Külön piros pontot érdemel, hogy speedrunnereknek egy számlálót is bekapcsolhatunk a pályaidők mérésére.

Értékelés: 7,5/10

Legfrissebb bejegyzések

BALL x PIT – Játékteszt

Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.

2025-12-05

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30