A 3DClouds legújabb játéka, a Trident’s Tale a sötét és durva kalóz történet helyett egy színpompás, napfényes kalóz kalandot kapunk. A játék alapjaiban nagyon hasonlít az Oceanhorn 2-re, azonban az egy kicsit talán komplexebb a játékmechanikák felsorakoztatását tekintve.
Ebben a kedves, rajzfilmes világban Ocean kapitány szerepébe csöppenünk, aki egy legendás szigony darabjait próbálja összegyűjteni, hogy megmentse a nagyapját. Egyszerű, de pont megfelelő alaptörtént, ami illik is a meseszerű világhoz és érzethez, amit a játék kialakítani szeretne. A narratíva barátságos, könnyed, sőt olykor megható, pont annyira, hogy bármely korosztály élvezhesse.
A játékmenet két részre osztott: a tengeren hajózásra és a szárazföldön zajló kalandokra. A hajózás egyszerű, de élvezetes – a vitorla alatt morajló tengeren más hajókkal kell majd harcolnunk, a vészjósló szigetek közt haladva pedig a ránk támadó csontváz-kalózokkal, vadállatokkal, sőt, néha a természettel is. A hajó fejlesztése, az időjárási események és a felfedezhető szigetek szépen ritmizálják a tengeri szakaszokat.
Szárazföldre lépve a játékmenet egy egyszerű akció-kaland játék alapjaira építkezik: Ocean pengével, pisztollyal és néhány varázslattal veszi fel a harcot az ellenségeivel. A harcrendszer nem kínál nagy nehézségeket, nem igényel mély taktikai tudást, viszont a különleges effektek és környezet felhasználhatósága valamennyi színt visz az összecsapásokba – legalábbis egy ideig.
A kisebb ellenfelek elleni harcok hamar monotonná válnak az opcióink limitáltsága miatt, a kihívás, mint említettem nem túl magas, és néhány küldetés erősen érezhető, hogy csak a játékidő hosszabbítására szolgál.
Azonban ami igazán megmenti a szárazföldi szakaszokat, az az, ahogy a felfedezés működik: Ocean mozgása reszponzív és folyékony, a helyszínek vizuálisan változatosak és érdekesek. Ezek mindig rejtenek valami apróságot, amit érdemes megnézni, kipróbálni vagy felfedezni. A világot kézzel tervezett pályák alkotják. A vizualitás élénk, kifejező – különösen a tenger kiemelkedően szép –, és a napszakváltakozás is hozzáad egy csipet hangulati mélységet az amúgy derűs díszlethez.
A játék igazi erőssége azonban a csapatában rejlik. Az útközben csatlakozó karakterek – mint például egy hegedűs, egy robot vagy egy élőhalott – nemcsak stílusosak és szórakoztatóak, de funkcionálisan is bővítik a lehetőségeinket.
Technikailag a Trident’s Tale nem tökéletes: a szinkron hullámzó, a jelenetek animációi kissé darabosak, és a harcrendszer egyszerűsége hosszabb távon elveszti az izgalmát. De mindezt kompenzálják az játék pozitív részei. Ez a játék nem akar több lenni annál, ami: egy aranyos, nyugodt kaland, ami a maga 15 óra játékidejével két-három délutánnyi kikapcsolódást szolgáltat.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…