Vannak azok a játékok, amik nem eget rengető, maximalista, forradalmi alkotások, hanem csak egyszerű, szórakozást nyújtó apróságok. A Train Valley Origins inkább az utóbbiak közé tartozik, azonban azok közül is inkább egy olyan kategóriába, amit a 2010-es évek elején egy flash játék oldalon találtunk: egy egyszerű, klasszikus logikai játék, ami ismerős alapokra épít, színes, és ami még fontosabb ötletes pályákkal tesz minket próbára és bár nagyon minimalista, kellően szórakoztató.
A koncepció elsőre nem tűnik bonyolultnak: különböző erőforrásokat szállító vonatokat kell a megfelelő állomásra juttatnunk egy izometrikus térképen, anélkül, hogy menet közben találkoznának egymással. A vonatok feladata fát, vasat, tejet, búzát szállítani azok fogadóhelyeire, és hallgatni az utasításainkra, hogy mikor álljanak meg út közben, hogy elkerüljék az egymással történő frontális találkozást. Mindezt egy időlimiten belül, úgy, hogy a pénzből, amit a játék során gyűjtünk saját kézzel kell kijelölnünk az építendő a sínpályák nyomvonalát, miközben újabb nyersanyag fogadó helyek jelennek meg a térképen. A síneken felül lehetőségünk van, gyorsabb vonatokat is vásárolni. A fő segítségünk pedig a vonatok szabályozásán felül az lesz, hogy az időt is bármikor megállíthatjuk, ha túl sok minden történik egyszerre a pályán, és már képtelenek vagyunk követni az egészet.
És hatalmas szükségünk is lesz erre a funkcióra, mert a játék tempója a kezdeti kifejezetten kellemesből nagyon hamar ugrik át a nehezen követhetővé. Az elején még csak két-három járatot kell felügyelnünk, később viszont már valódi mikromenedzsmentbe fordul a dolog: útvonalak kereszteződnek, váltókat kell a megfelelő pillanatban átkapcsolnunk, és persze mindig ott motoszkál, hogy hogyan lehetne az egész sínpálya rendszert még hatékonyabban és biztonságosabban kialakítani. Mindez egy, mára a mobil játékokban megszokott „csak még egy pályát” típusú élmény érzését kelti, ami – számomra legalábbis – némileg ront az összképen.
A látványvilág az egyszerű, de nagyszerű elvet követi: A Train Valley Origins főleg a színekre koncentráló, kellemesen stilizált, és meglepően okos, ahogy vizuálisan is segíti a játékmenetet: az eltérő ikonok, az egyedi vonattípusok és a jól elkülönülő erőforrások mind segítenek eligazodni a pályákon. Ezáltal a játék kinézete nem csak szép, de funkcionális is, ami ritkábban jár együtt manapság, mint kellene. Új nyersanyagok (mind saját modellel), összetettebb logisztikai láncok, több célállomás és az apró változtatások a pályatervezésben, ami eléri, hogy mindegyik egy kicsit másfajta gondolkodást kívánjon. Ez a fokozatosság az, ami igazán működőképessé teszi a koncepciót, még akkor is, ha a játék szimplább, mint első ránézésre tűnne.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…
A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…