A Tomb Raider 4-5-6 Remastered trilógia visszahozza Lara Croft ikonikus kalandjait, a sorozat legemlékezetesebb korszakából. De vajon a grafikai és technikai újítások képesek méltó frissítést adni ennek a klasszikus örökségnek, vagy a nosztalgia önmagában nem elég ahhoz, hogy ezek a részek a modern piacon is megállják a helyüket?
Szerény véleményem szerint a 4.rész volt a legjobb Lara Croft epizód. Nagyon szerettem ezt az egyiptomi érzést, amit a játék 100%-ban nyújtani tudott. Ez az egyetlen olyan rész, ahol egyetlen egy helyszínen játszódik és ettől volt szerintem nagyon különleges annak idején. Ebben a részben Lara Set istent megidéző amulett felkutatásán dolgozik, miközben volt mestere, Von Croy ellen kell szembe szállnia, aki mostantól az ő legnagyobb riválisává vált. Egyik leghosszabb Tomb Raider epizód és az egyik legsokoldalúbb is. Egyes pályákon, például, ha elveszítesz egy sakkjátszmát, nem ér véget a játék, hanem egy másik útvonal nyílik meg. Bár nehezebb lesz kijutni, a játék lehetőséget ad a kaland folytatására anélkül, hogy a játékos azonnal ‘game over’-t kapna. Rengeteg komplex és kreatív fejtörő található ebben a részben, amelyek nem túl nehezek, mégis szórakoztató kihívást nyújtanak. Előző Remastered verziók mindegyik része tartalmazta a kiegészítőit, mint például az Unfinished Business, Golden Mask és a The Lost Artifact. Ebben a csomagban egyedül a 4.résznek van egy kiegészítő pályája. Ez a The Times Exclusive, ahol a The Times szerkesztője Peter Shothard kéri meg Larat, hogy egy régi elveszett kincs után kutasson Egyiptomban. Nem kell sokat várni tőle, egy 15-20 perc alatt végig vihető, kisebb pályarészről van szó.
Core Design a 4.rész után szeretett volna a következő generáció felé nyitni a Playstation 2 irányába, ahol már megkezdték a munkálatok, de az Eidos ráerőltetett még egy részt a Core csapatára. Az 5. rész Lara korábbi kalandjait mutatja be, és 4 fejezetből áll. Róma, egy szovjetbázis, elátkozott sziget, valamint egy toronyház. Kritikailag és a játékosok fogadtatása elég vegyes volt. Kifogásolták az elavult játékmenetet, valamint grafikai megoldásokat és az erőltetett Timex-TMX szponzorációt, ami a játékban megjelent. (Ez már nincs benne a Remastered verzióban.). Nem egy rossz rész feltétlenül, de nagyon érződik a játékon, hogy muszájból készítették el és maga az egyik fejlesztő ismert el. Egy újítás történt a játékban animáció szinten ez a kötélen való egyensúlyozás, amit 3-szor kell használni az egész játék alatt. Hangulatban is próbáltak valahogy változatosak lenni, római részek a klasszikus Tomb Raider érzést akarták visszaadni, szovjetbázis egy hidegháborús, feszültséggel teli atmoszférát idéz meg, elátkozott sziget már-már horrorhangulatú és ez az egyetlen olyan fejezet, ahol Laranak nincsenek lőfegyverei, toronyházas pedig egy kémes Mission Impossible hangulatot akar átadni.
2003-ban pedig megjelent Playstation 2-re PC-re az Angel of Darkness. Játék, ami megbuktatta a Core Design és a Universal Picture ezt a játékot hibáztatta azért, mert a Lar Croft: Tomb Raider 2. – Az élet bölcsője című film megbukott a mozikasszáknál. Nagyobb ambíciózus project volt, de a fejlesztési problémák, valamint a szoros határidők miatt egy félkész játék készült el. Rengeteg bug rontotta el az élményt, még olyan bugok is voltak, ahol egész egyszerűen nem lehetett továbbjutni, valamint nehezítette az is a továbbjutást, hogy nagyon rossz irányítással rendelkezett a játék. Behozták az RPG elemeket, ami azt jelentette, hogy Lara ereje vagy ügyessége bizonyos feladatok végrehajtásával növekedett (mint nehezebb tárgyak megemelése, vagy eltolása). Itt lépett életbe a stamina rendszer, ahol nem Lara nem tudott, örökké kapaszkodni, ha elfogyott az állóképessége akkor lezuhant a mélybe. Ez sokakat az őrületbe kerülgetett (Köztük engem is.). Titkon reméltem, hogy ehhez valahogy hozzányúlnak, de sajnos nem. Minden maradt a régi. Sokkal sötétebb irányt vett fel ez az epizód és komorabb is. Lara-t mestere, Werner Von Croy halálával vádolják, és menekülni kényszerül, miközben egy összeesküvés hálójába kerül. A játék középpontjában egy ősi titkos társaság és misztikus ereklyék állnak, amelyek hatalmas erőt rejtenek magukban. És valahol ez is volt az átka a játéknak, olyan irányba vitték el, ami már nem emlékeztett kedvenc hősnőnk sírrablós történeteire. Néha-néha megjelenik egy-egy pálya erejéig, de sajnos kevésszer fogjuk érezni.
A 4-5-6 rész történetei összefüggenek elég erősen, ajánlott 6.rész elkezdése előtt megnézni egy videót, ami összeköti ezt a három részt. Sajnos a 6.rész nem mondd el bizonyos kulcsfontosságú történéseket. Ez a videó nem más, mint a The Myth of El Hawa amit Murti Schofield írt aki anno az Angel of Darkness írója, valamint Jonell Elliot tolmácsolásbán aki egykoron a 4-5-6 részekben Lara Croft szinkronhangja volt.
A Remastered kiadások legszembetűnőbb eleme a vizuális felújítás. A textúrák élesebbek, a világítás és árnyékok modernebbek, de a játékok eredeti művészeti stílusa továbbra is érezhető. Ez egyszerre előny és hátrány: miközben hű marad a klasszikus hangulathoz, a látvány olykor még mindig „régi” hatást kelt, különösen a modern játékokhoz képest.
Az animációk terén történt némi fejlesztés, de Lara mozgása és a kamerakezelés helyenként még mindig a korábbi, kevésbé kifinomult mechanikát idézi, ami frusztráló lehet az újabb generációs játékosok számára. Mint az előző Remastered verzióban itt is lehet kétféle irányítást választani a tank mozgás, ami az eredeti irányítás volt a másik pedig a modern. Erősen ajánlott a 6.részt a modern irányítással játszani, mert az eredeti irányítás rettenetesen pontatlan és ügyetlen a mai napig. Nem mondanám, hogy a modern irányítás ezerszer jobb, de jobban lehet haladni a játékban. A zenék és hanghatások terén viszont nem történt radikális újítás, ami megoszthatja a rajongókat: egyesek örülnek a hűségnek, mások pedig modernebb hangkezelést vártak volna.
A Remastered kiadás éles kontrasztban áll a modern reboot trilógiával. Míg az újabb játékok inkább akciódús, filmszerű élményt nyújtanak, addig a 4-5-6 részek hangsúlyosabb rejtvénymegoldásai és precíziós platforming elemei egy teljesen más játékélményt képviselnek. Ezért a Remastered trilógia elsősorban a hardcore rajongóknak szól, akik újra akarják élni Lara klasszikus kalandjait.
A Tomb Raider 4-5-6 Remastered trilógia egy egyedi ajánlat. Azok számára, akik nosztalgiázni szeretnének, vagy megismerni a sorozat eredeti varázsát. Ugyanakkor új játékosok számára a mechanikák és a játékmenet nehézségei egyedi és tanulságos kalandot kínálhatnak.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…