Vannak játékok, ahol a fejlesztők nem harsány ígéretekkel próbálnak megfogni, hanem csendben – és tényleg csendben, minimális marketinggel – valami egyszerű, de mégis szórakoztató címet szállítanak. A Tinkerlands pontosan ilyen. Szinte teljesen reklámmentesen érkezett ez a hajótöréssel induló sandbox játék. A játék során ismerős mechanikákkal találjuk szembe magunkat: favágás, szikla és egyéb nyersanyag bányászat, házak építése, és NPC falvak létesítése.
A játék nem kínál tutorialt, a hajótörés után magunkhoz térünk a szigeten, ami a birodalmunk lesz. Oldalunkon néhány szerszámmal és egy olyan feladattal, hogy találjuk meg a hajó kapitányát indulunk neki a világnak. Innentől teljesen magunk urai vagyunk, valamint magunkra is vagyunk hagyva. Egyedül kell kiismernünk a játék mechanikáit, amik kellően intuitívak és tutorial nélkül is könnyen elsajátíthatóak. A partról indulva találkozunk majd számos biommal is a játék során, mint a sűrű dzsungel.
A játékmenet nagy erőssége, hogy mennyire gördülékeny. Az irányítás kézre áll, az eszköztárunk közötti váltás logikus és gyors: tíz különböző tárgyat tudunk kipakolni gyorsgombokra, de egy okosan megoldott bal- és jobb kattintást kihasználó mechanika miatt még csak váltogatnunk sem kell közöttük, mikor a semmiből az életünkre tör egy sereg rovar. Ugyanez igaz az építkezésre is: a házépítés szinte nevetségesen egyszerű, és ha véletlenül rossz helyre teszünk le valamit, gyorsan korrigálhatjuk egy jobb kattintással elérhető csákánycsapással.
A Tinkerlands világa már most tele van apró történetekkel és érdekes karakterekkel. Az egyes NPC-k házat kérnek maguknak, majd, ha megkapják azt különböző szolgáltatások válnak elérhetővé tőlük. Melyek közül az egyik legfontosabb a kereskedelem lesz. A fejlesztők ígéretei szerint a jelenlegi falucska helyére egy egész várost felhúzhatunk majd rengeteg különböző NPC-vel a játék megjelenésekor. És ami a legkellemesebb meglepetés volt ebben a rendszerben, az az, hogy nem kell órákig gyűjtenünk az alapanyagokat. Több nyersanyagot kapunk általában, mint a hasonló játékokban így hamar azon fogjuk magunkat, hogy se perc alatt nagyot ugrunk a fejlesztési fán, legalábbis a felszerelésünk tekintetében. A fejlődés ritmusa így kellemesen gyors lesz, anélkül, hogy kaotikussá és követhetetlenné válna.
A látványvilág külön említést érdemel: bár egyszerű – és valamilyen szinten úgy gondolom, hogy túlságosan is egyszerű, és némi plusz részletesség segítene a megjelenésen-, minden animáció meglepően dinamikus. A fa kivágása, a sziklatörés, a tárgykészítés – mindegyik mozdulat látványos, amit az ilyen grafikai stílusnál nem sikerül sokaknak elérni.
A Korai Hozzáférés jelenlegi állapota alapján a Tinkerlands nem akar forradalmat csinálni — helyette egy egyszerű és ismerős élményt akar megfogni, ami hasonló lesz más játékokhoz, azonban elég saját elemet tartalmaz ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődést és szórakoztató maradjon.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…
A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…