Kategóriák: CikkekPC tesztek

Tinkerlands – Korai Hozzáférés Betekintő

Vannak játékok, ahol a fejlesztők nem harsány ígéretekkel próbálnak megfogni, hanem csendben – és tényleg csendben, minimális marketinggel – valami egyszerű, de mégis szórakoztató címet szállítanak. A Tinkerlands pontosan ilyen. Szinte teljesen reklámmentesen érkezett ez a hajótöréssel induló sandbox játék. A játék során ismerős mechanikákkal találjuk szembe magunkat: favágás, szikla és egyéb nyersanyag bányászat, házak építése, és NPC falvak létesítése.

A játék nem kínál tutorialt, a hajótörés után magunkhoz térünk a szigeten, ami a birodalmunk lesz. Oldalunkon néhány szerszámmal és egy olyan feladattal, hogy találjuk meg a hajó kapitányát indulunk neki a világnak. Innentől teljesen magunk urai vagyunk, valamint magunkra is vagyunk hagyva. Egyedül kell kiismernünk a játék mechanikáit, amik kellően intuitívak és tutorial nélkül is könnyen elsajátíthatóak. A partról indulva találkozunk majd számos biommal is a játék során, mint a sűrű dzsungel.

A játékmenet nagy erőssége, hogy mennyire gördülékeny. Az irányítás kézre áll, az eszköztárunk közötti váltás logikus és gyors: tíz különböző tárgyat tudunk kipakolni gyorsgombokra, de egy okosan megoldott bal- és jobb kattintást kihasználó mechanika miatt még csak váltogatnunk sem kell közöttük, mikor a semmiből az életünkre tör egy sereg rovar. Ugyanez igaz az építkezésre is: a házépítés szinte nevetségesen egyszerű, és ha véletlenül rossz helyre teszünk le valamit, gyorsan korrigálhatjuk egy jobb kattintással elérhető csákánycsapással.

A Tinkerlands világa már most tele van apró történetekkel és érdekes karakterekkel. Az egyes NPC-k házat kérnek maguknak, majd, ha megkapják azt különböző szolgáltatások válnak elérhetővé tőlük. Melyek közül az egyik legfontosabb a kereskedelem lesz. A fejlesztők ígéretei szerint a jelenlegi falucska helyére egy egész várost felhúzhatunk majd rengeteg különböző NPC-vel a játék megjelenésekor. És ami a legkellemesebb meglepetés volt ebben a rendszerben, az az, hogy nem kell órákig gyűjtenünk az alapanyagokat. Több nyersanyagot kapunk általában, mint a hasonló játékokban így hamar azon fogjuk magunkat, hogy se perc alatt nagyot ugrunk a fejlesztési fán, legalábbis a felszerelésünk tekintetében. A fejlődés ritmusa így kellemesen gyors lesz, anélkül, hogy kaotikussá és követhetetlenné válna.

A látványvilág külön említést érdemel: bár egyszerű – és valamilyen szinten úgy gondolom, hogy túlságosan is egyszerű, és némi plusz részletesség segítene a megjelenésen-, minden animáció meglepően dinamikus. A fa kivágása, a sziklatörés, a tárgykészítés – mindegyik mozdulat látványos, amit az ilyen grafikai stílusnál nem sikerül sokaknak elérni.

A Korai Hozzáférés jelenlegi állapota alapján a Tinkerlands nem akar forradalmat csinálni — helyette egy egyszerű és ismerős élményt akar megfogni, ami hasonló lesz más játékokhoz, azonban elég saját elemet tartalmaz ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődést és szórakoztató maradjon.

Megosztás
Közzétette:
Shaxx

Legfrissebb bejegyzések

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30

Benedict Cumberbatch csatlakozik a World of Tanks Ünnepi hadműveletéhez – kezdődik a mágikus téli offenzíva

A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…

2025-11-30