A The Rangers in the South egy roguelike akció-RPG, amely a Diablo és a Vampire Survivors elemeit ötvözi egy permadeath-központú játékmenettel. Az eredmény egy ambiciózus, hangulatos, de olykor kissé nyers játék, amely folyamatos kihívás elé állít majd.
A játék 2.5D-s pixelgrafikája egyfajta örökzöld retro stílust kölcsönöz neki, miközben modern fény- és árnyékeffektek látványos hatással emelnek az összképen. A különböző biome-ok – a kezdeti zöld mezőktől a hófödte hegycsúcsokig – részletgazdagok, éreztetik a világ hatalmas méretét, és ösztönöznek annak felfedezésére. A varázslatok és támadások vizuális effektjei látványosak, sokszor egy fantasy világba helyezett fényshow hatását keltik.
A játék egyik legérdekesebb eleme a testre szabható karakterfejlődési rendszer. Nincsenek előre meghatározott kasztok, így a szabadon válogathatunk a szintlépések során az elérhető képességek közül. Ez a szabadság annyiban korlátozott, hogy minden szintlépéskor véletlenszerű fejlesztésekből választhatunk, ami néha ahhoz vezet, hogyha jó kombinációkat fogunk ki, akkor legyőzhetetlen karaktereket kapunk, azonban, ha nincs mellettünk a szerencse, csak az életünkért fogunk rohanni, ugyanis a nem jól együttműködő képességek teljesen haszontalanok is tudnak lenni. A rendszer biztosítja, hogy minden új karakterrel történő nekiindulás egyedi legyen.
A dungeonok felépítése kevés változatosságot mutat: minden egyes kazamata ugyanarra a sémára épül, ahol két kart kell megtalálni, majd egy főellenfelet legyőzni. Ez az egyhangúság gyorsan monotonná válik, és bár a harcok önmagukban élvezetesek, a játékmenet frissítése érdekében több egyedi küldetés vagy eltérő pályastruktúra nagyon szükséges lenne a változatosság fenntartása érdekében.
Ahogy egy roguelike játéktól elvárható, a halál végleges, és viszonylag gyakori. A nehézségi szint gyorsan emelkedik: míg az egyik pillanatban még dominálhatjuk a pályát, a következő zónában az ellenfelek jelentős kihívást jelenthetnek. A játék folyamatos figyelmet és taktikai alkalmazkodást követel, ugyanakkor néha kimondottan frusztráló a hirtelen megnövekedő nehézség.
A játék, technikailag nincs teljesen letisztulva. A The Rangers in the South számos kisebb-nagyobb hibát tartalmaz, mint például a fizikai tárgyak fennakadása a levegőben, de számos alkalommal előfordult az is, hogy egyes képességek teljesen máshogy működtek, mint 2 aktiválással ezelőtt. Ezek azonban megbocsájthatók lennének, ha a játék korai hozzáférésű lenne. A fejlesztő ígérete alapján számos javítást tervez idén kiadni, remélhetőleg ezeket orvosolva.
A játék tartalmaz egy rogue-lite elemet is, mégpedig abban a formában, hogy a karaktereink halála után megtartjuk a felfedezett területeket, valamint az elraktározott tárgyakat és aranyat. Ez ösztönzésként szolgál ahhoz, hogy folyamatos visszatérjünk a városba, hogy kudarc esetén nem mindenünk vesszük el.
A The Rangers in the South egy ígéretes roguelike játék, mely látványos pixelgrafikával és mély testreszabhatósággal rendelkezik, ugyanakkor ismétlődő dungeonjei és technikai problémái miatt mindenképp nem kevés időre van szüksége a kiforráshoz, amit csak remélhetünk, hogy meg is kap.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…