Van valami egészen hipnotikus abban, amikor egy játék nem fél megmerítkezni a saját legendáiban. A The Northern Path nem csupán egy túlélőjáték a tundra jeges csendjében, hanem egyben egy mitológiai utazás az emberi kitartás határáig, ahol minden vadászat, minden kutyaszános kilométer mögött egy generációkon átívelő titok lüktet.
1823-at írunk. Észak-Jakutföld jeges horizontja alatt Nikolai Trofimov, a fiatal haditengerésztiszt apja eltűnésének nyomába ered. A történet, ami eleinte személyes hajtóerőből indul, hamar valami sokkal nagyobbá válik: az örök béke földjeként emlegetett Sannikov-föld legendáját követve a játék fokozatosan vált át realista túlélésből szinte mitikus felfedezéssé. És ez a váltás egy átlagos kezdést egy érdekes történetté formál a játék során.
A Northern Path alapjaiban ismeri a túlélőműfaj szabályait — éhség, hideg, veszélyes vadon —, de minden régióban más-más, nagy részletességgel kidolgozott és változatos kihívás elevenedik meg a vadállomány, a halászati lehetőségek és a zsákmányszerzés apró különbségein keresztül, ami miatt a mindennapi élet-halál harc is érdekessé válik. A játék nem elégszik meg azzal, hogy túlélőmechanikákat dobál elénk — melyek különösen ismerősek lesznek azok számára, akik játszottak a Dredge nevű zseniális játékkal – a járművünk is megelevenedik.
A kutyaszánunk nemcsak közlekedési eszköz, hanem valósággal egy önálló entitás – pontosabban több. A szánhúzó csapat nem passzív követők sora, hanem társak, akikhez kötődni fogunk. Vadászzsákmányunkból szerzett pénzünkből fejleszthetjük felszerelésünket, csapatunkat pedig új tagokkal bővíthetjük — de csak akkor, ha kiérdemeljük a bizalmukat. A játék egy falkaépítő narratívát épít a szánhúzó kutyák mechanikájára, ezzel egy főszereplő közeli történetet mesélve.
Ahogy Nikolai egyre mélyebbre hatol a fagyott vadonba, fokozatosan tárulnak fel családjának múltbéli titkai — az eltűnt apja, a Trofimov név körüli suttogások, és valami ősi, ami még most is él a hó alatt. A Northern Path különlegessége, hogy nem csupán helyet, hanem kultúrát is épít: a jakut hagyományok, folklór és a természetfeletti elemek alapjaiban szövik át a játékot.
Az abaasy démonok árnyékában, a tundra kietlenségében, és a szellemekkel teli legendák között a játék olyan atmoszférát épít, amelyet ritkán látni – a korábban említett Dredge-en kívül nem is tudnék hasonlót említeni. Itt nem csak a túlélés a tét — hanem a rejtélyek megfejtése. Mi történt az apánkkal? Mi az, amit az őslakosok tudnak, és miért félnek kimondani?
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…