A The Legend of Heroes: Trails Through Daybreak II közvetlenül az előző rész folytatása, melyről már korábban írtam is. A folytatásban jelentős játékmenetbeli fejlesztéseket és új mechanikákat kapunk, mely javít a játékmeneten, azonban a történetvezetés ez esetben hagy némi kívánnivalót maga után. A történet három hónappal az előző játék eseményei után veszi fel a fonalat. Van Arkride megszokott Spriggan életmódjába rázódik vissza, egy nap azonban Elaine felkeresi őt egy új fenyegetés, egy ismeretlen – vörös színű Grendel pusztításának hírével. Van és Elaine a nyomozásuk során felfedezik a nyolcadik Genesis darabjaira vonatkozó információkat, amelyek keresése során Van elhagyja Edith városát, ám előtte annak védelmét Swinre és Nadiára bízza.
A Trails Through Daybreak II egy új eszközzel a történetmesélés részévé teszi az idő visszatekerését. Amennyiben a karakterek egy csatában elbuknak, visszautazunk az időben egy korábbi pontra, lehetőséget adva egy másik taktika alkalmazására, az előző hibáiból tanulva, a jobb kimenetel érdekében. Bár ez segíthet a történet legjobb irányba terelésében, bizonyos események érzelmi hatását csökkenti, sőt elveszi, ha csak visszamehetünk az időben azt megakadályozni.
A Trails Through Daybreak II a széria hagyományaihoz híven a második játékok dinamizmusát követi, így történetvezetése fő feladata előkészíteni a terepet a következő rész számára, mely majd folytatja a nagyobb narratívát. A karakterek interakciói továbbra is a játék kiemelkedő pontjaiként szolgálnak, és ebben a részben a játékmenet is jelentős fejlődésen esett át. A játék számos új mechanikával bővült, amelyek finomítják az első rész által lefektetett alapokat, így a Trails Through Daybreak II egy előrelépés lesz minden téren, főleg azoknak, akik élvezték az előző részt is és kíváncsiak a történet folytatására.
A vizuális megvalósítás terén a játék grafikai minőségében egy jelentős ugrást tapasztalhatunk az előző részhez képest. Az új S-Craft animációk részletgazdagabbak, a harci és táncjelenetek látványosabbak, és a Märchen Garten környezetének megvilágítása is nagyon látványos. Bár az új helyszínek részletesek és érdekesek, a városok beltéri és csatornarendszeri helyszíneinek dominanciája a változatosságot rovására megy – főleg az előző részhez képest.
A játék egyik új mechanikája a „Paths” rendszer, amely a Trails Into Reverie játékból lehet ismerős, ugyanis az onnan ismert több perspektíván keresztül történő narratívát hozza át, azzal a limitációval, hogy a Daybreak II-ben nem lesz lehetőségünk a különböző szálak közötti tetszés szerinti váltásra. A játék során ezek a különböző utak Van kalandját és Swin, valamint Nadia tevékenységeit követik, akik Spriggan szerepben Edithben maradtak Val távozása után.
A játékmenet során Van különböző városokat jár be, ahol kisebb feladatokat teljesít és ellenségekkel küzd meg földalatti létesítményekben és csatornákban. A Trails Through Daybreak II egyik jelentős újítása a Märchen Garten, egy virtuális valóságot szimuláló rendszer, mely egyedi mechanikával és saját hálózattal rendelkezik. Játékmechanikai oldalról ez számunkra annyit jelent, hogy ebbe a szimulációba belépve több szinten keresztül kell eljutnunk főellenfelekig, a szinteken ellenfelek hullámait kell legyőznünk, és út közben rengeteg tárgyat fogunk begyűjteni, illetve ez a rendszer a képességeink fejlesztéséhez is nagy hasznunkra lesz a játék során.
A harcrendszer, mint fentebb említettem, jelentős fejlesztéseken ment keresztül. Az egyes karakterek, például Risette, gyorsabb és dinamikusabb mozdulatokat kaptak, míg az új játszható karakterek, mint Celis és Leon, egyedi képességeikkel bővítik a harc lehetőségeit. Az új mechanikák között szerepel a „Charge Artes”, amely lehetővé teszi az EP felhasználásával történő erőteljesebb varázslatok végrehajtását. A „Cross Attacks” mechanika pedig egy tökéletes kitérés után lehetőséget biztosít egy másik karakter bevonására, amely egy taktikai elemet ad a harchoz, és még látványos is.
A körökre osztott harcrendszer is bővült az „EX Chain” funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy egy megbénított ellenségen, egy másik karakter bevonásával láncolt támadásokat vigyünk be. Az S-Craft képességek kevésbé ismételhetők, ugyanis mostantól két boost sáv felhasználása szükséges egyetlen S-Craft végrehajtásához.
Egy kisebb, de hasznos fejlesztés, hogy immár a normál tárgykészítési animációk is átugorhatók, és a boltok jelölései is egy kis változással jelzik, mikor új tárgyak válnak megvásárolhatóvá.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…