Amióta szerencsém volt a Stasis Bone Totem címen futó alkotáshoz, Playstation platformon, azóta folyamatosan azon járt az agyam, hogy a Sony által kiadott masinán, a kollekciómba simán beleférne a Stasis széria előző része. Ez azonban akkoriban nem igen volt lehetséges, hiszen a széria korábbi darabja csakis és kizárólag PC-n volt elérhető. Ez azonban az elmúlt hónapokban, szerencsémre természetesen megváltozott, hiszen bejelentésre került a Stasis Playstation portja, amelynek majdnem úgy örültem, mint ahogy minden évben a karácsonynak.
A Stasis történetének főszereplője John Maracheck, aki feleségével és lányával együtt egy űrutazás során kriosztázisba kerülnek. Az utazásuk célja egyszerű: Új életet szeretnének kezdeni egy másik bolygón. Sajnos a cselekmény azonban balul sül el, hiszen John egy elhagyatott, rozsdás és halálos űrhajón, a Groomlake nevű kutatóhajón ébred fel. A magány szinte teljesen felemészti őt, azonban családjának megtalálása motiválja, hogy ne vessen véget sanyarú életének. Ahogy John felfedezi a hajót, lassan rádöbben, hogy az űrhajón szörnyű biológiai és genetikai kísérleteket folytattak, amelyeket a Cayne Corporation nevű óriáscég finanszírozott.
A kutatások célja az emberi genetika módosítása volt. Az egyik kísérlet kicsúszott az irányítás alól, a legénység nagy része meghalt vagy szörnyeteggé változott, a hajó pedig csak úgy sodródik az űrben. A fentebb említett hajó minden területén található egy sor szereplő, akik valami miatt veszekedtek, vagy valamilyen pszichológiai problémán mentek keresztül, mielőtt a hajót hibridek lepték el. Ez megmutatja, milyen volt az élet a hajón a katasztrófa előtt és alatt.
A hangulatot a nagyszerű szinkron, a hangdizájn és a zene teszi teljessé. Mindenhol jelen van a vér, valamint a játék legzavaróbb képi jelenetei, amelyek bárkinek rémálmait okoznák. A játék horrorja és hangulata kifogástalan, és valóban magasra teszi a mércét a könyvemben. Amikor John sikít vagy fájdalmai vannak, tényleg érzed minden rezzenését a történéseknek, annak ellenére, hogy ez csupán egy előre megalkotott animáció, amely megjelenik a képernyőn. A hangeffektektől végig libabőrös volt az egész testem. A bemondók furcsa robothangjaitól kezdve a vérfröccsenéseken és sikolyokon át a hangdizájn egészen új szintre emelkedik ebben az alkotásban.
A logikai feladatok is olyan szinten építenek a már fentebb taglalt atmoszférára, hogy minden cselekvésemet tényleg a félelem és a remegés követte, és mindig fél szemmel biztosra mentem, hogy a mellettem lévő sarokból nem ugrik valami hirtelen az arcomba, vagyis inkább a karakterem nyakába. Ez a fajta kohézió, amely során tökéletes egyveleget alkot a játékmenet, a történet, és az ezek köré épített világ és annak hangulata, végig tetőfokon tudta tartani az érdeklődésem szintjét.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…
A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…