Kategóriák: CikkekPC tesztek

Satisfactory – Játékteszt

A játéknak rögös útja volt addig, ahol most tartunk. Kezdetben egy nagyon rosszul kommunikált Epic Games exkluzivitással indult a projekt. Kezdetben egy Steam játéknak indult a dolog, aztán egy hirtelen bejelentésre Epic timed exkluzív lett, amelyre meglehetősen rosszul reagáltak az emberek. Miután lejárt az exkluzivitás, akkor visszaérkezett Steamre, ahol Early Access címként folytatódott a fejlesztése. Viszont az a játék, amivé kinőtte magát végül az 1.0-ás változata, az úgy tűnik képes volt elfeledtetni ezt a baklövést.

A történetünk egy idegen bolygóra landolással kezdődik. A bolygó maga hatalmas (30km2) és különféle növényzet/állatvilág található egyes pontjain. Kezdetben kézi erővel és a környezetünkben talált erőforrásokból kell előállítanunk egy kis bázist, ami a tech tree és a termék előállításunk központi része lesz. Célunk pedig az lesz, hogy a FICSIT alkalmazottjaként felfedezzük és kiaknázzuk az új világ adta lehetőségeket. Segítségünkre lesz még ADA (Artificial Directory and Assistant), a FICSIT AI asszisztense, aki folyamatosan információval (és rengeteg poénos szöveggel) lát el minket munkánk során.

Az egyik fontos dolog, amely megkülönbözteti a játékot például a Factorio-tól és sok más hasonló gyár automatizáló játéktól az az FPS nézet és a 3D világ. Ez lehetővé teszi nem csak a horizontális, de a vertikális terjeszkedést is. Amint megépítjük az első futószalagunkat, szinte már azonnal megérezzük a késztetést arra, hogy többszintes gépmonstrumokat alkossunk. Ehhez az út hosszú és nyersanyagokkal teli, de szépen lassan, kiskanállal adagolja számunkra a fejlesztéseket a játék. Mindig ad egy olyan nagy célt, aminek az irányába mindig tudunk dolgozni. Sosem érezzük azt, hogy csak felesleges időhúzás lenne, amit teszünk.

Amikor már elérünk a szinte teljesen önműködő gépesítésig, akkor sem lesz még vágyunk megállni, ugyanis mindig lehet még egy kicsit optimálisabb, még egy kicsit jobb a termelés. Ezen felül még egy rejtélyes idegen entitás csodás állatvilág és szép természetes barlangok várnak felfedezésre. A világ felfedezésére járműveket készíthetünk, amelyekkel nem csak könnyebb és gyorsabb lesz a közlekedés, de egy kibővített inventoryt is szolgáltat. Ezeket később automatizálni is tudjuk, ami szintén az alap koncepcióba köt vissza, a termelés optimalizálásába. Vigyázni kell, mert nagyon addiktív!

Legfrissebb bejegyzések

Used Cars Simulator – Korai Hozzáférés betekintő

Ha érdekel a használt autók világa, akkor ezt a játékot neked találták ki!

2025-12-13

Escape Simulator 2 – betekintő

A zseniális Escape Simulator folytatása megérkezett, és nagyobbat robban, mint elődje: tematikus szabadulószobák és új…

2025-12-13

Lost in Random: The Eternal Die – játékteszt

A Lost in Random: The Eternal Die a Lost in Random világából merít, de játékmenete…

2025-12-12

Viewfinder – betekintő

A Viewfinder a Portal és ahhoz hasonló logikára épülő játékok ismerős megoldásai közé egy új…

2025-12-12

Dark Quest 4 – Játékteszt

A HeroQuest ihlette dungeon crawler immár negyedik résszel jelentkezik.

2025-12-10