Ahhoz képest, hogy a Midnight Murder Club (továbbiakban: MMC) egy Sony által patronált játék, számomra elég alacsonyan repült azalatt a képzeletbeli radar alatt ahhoz, hogy teljesen kimaradjon ennek a játéknak a megjelenése. Valószínűleg még jó ideig nem kerültem volna vele szembe, hacsak nem jön a tesztelésre szánt példány. Ott azonban utána is néztem gyorsan a játéknak és papíron egy kellően hátborzongató hangulatú, kompetitív fps-t találtam, ami ráadásul majd egy éve korai hozzáférésben is elérhető volt. Ha ki kéne emelnem, hogy miért is érdekelt a játék, akkor talán a ma oly divatos mikrotranzakciók hiánya (noha multiplayer játék) és a horrorisztikus, teljes sötétségben lévő kúria keltette fel az érdeklődésem. Ehhez hozzájött a tény, hogy társaink csak akkor hallanak, ha kellően közel vagyunk, valamint az is, hogy a zseblámpánkon kívül tényleg semmi fény nincs a játékban.
A fény hiánya érdekes dinamikát hozott a már ismert lövöldözős formulába, ugyanis a játékosoknak döntenie kellett, hogy szeretnének-e látni valamit a sötétben és ezáltal magukat is tálcán kínálják fel, vagy a vaksötétben bolyongva várják, hogy valaki fénnyel érkezzen, így bár rejtve tudnak maradni, a szembe jövő fény segítségével van esélyük könnyebben levadászni az ellenfelet. Ez alól persze kivételt jelent, ha telibe a zseblámpa fényébe nézünk, ugyanis olyankor elég vakító élményben lehet részünk. Ráadásul a pálya alaprajza is csak akkor látható, ha elővesszük a zseblámpát, így a vaksötétben tényleg nem fogjuk tudni, hogy merre járunk. Ráadásul itt nem kell egy egész tárat az ellenfelekbe ereszteni, egy találat bőven elég.
A játék amúgy nem túl drága, nagyjából 4000 HUF asztali gépekre és ennyiért egy egész hangulatos csapatalapú játékot kapunk, amibe egész könnyen be tud ruházni a baráti társaság. Sajnos ez azonban a tartalmon is látszik, ugyanis alig egy maréknyi játékmód kapott csak helyet a játékban. A kötelező mindenki-mindenki ellen és a csapatalapú mészárláson túl kaptunk egy kártyákkal operáló módot (ami véletlenszerű módosítókat kever a játékmenetbe), illetve egy rituálé leállítós módot (szobrokat kell megtalálni, miközben gyilkoljuk egymást). Ehhez hozzájön ráadásul, hogy ha egyedül ugranánk be egy játékba, akkor nem is tudunk választani, hanem a lobby szavaz a játékmódot illetően.
Ha már lobby. Barátokkal elég könnyen össze lehet ruccanni pár meccs erejéig, azonban idegenekkel még sose rakott össze 5 perc várakozás alatt a játék. Hogy ez annak tudható-e be, hogy relatíve kevesen pörgetik a játékot vagy a rendszerben van a hiba, azt nem tudom megmondani, mindenesetre csak egy bizonyos számú kávéfőzés fér nekem bele két matchmaking között és sajnos erre nincs tekintettel a játék.
Azok kedvéért, akik nem a PVP hanem a PVE módban lelik örömüket a játék egy kétjátékos móddal is készült, Graveyard Shift néven. Sajnos azonban ez messze nincs olyan minőség, mint mondjuk a Star Wars Battlefront coop módja, sőt mondhatni a legrosszabb része az MMC-nek. Ugyanazon a pályán kell mozognunk, mint a többjátékos módban, teljesen egyszerű keresd meg, vidd ide típusú feladatokat kell elvégezni, miközben lelőjük aki szembejön (nem mellesleg csukott szemmel céloz).
Összességében a Midnight Murder Club az a fajta játék lett, amit ingyenesen valószínűleg sokkal nagyobb játékosbázis támogatna. Teljes mértékben attól függ, hogy kikkel játszod a játékot. Egy baráti társasággal tökéletes délutáni kikapcsolódás lehet egy esősebb hétvégén, de idegenekkel elég hamar képes unalomba fulladni.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…