Az elmúlt évek nagy feltörekvő szenzációja az Extraction Shooter műfaj. Számos sikeres és kevésbé sikeres címet tudhat magáénak ez az újkeletű megközelítése a shootereknek. A Level Zero: Extraction egy taktikus, túlélő-horror játék, mely jelenleg korai hozzáférésben elérhető. A Doghowl Games fejlesztésői stúdió munkálkodik rajta, és a tinyBuild kiadó szárnyai alatt érkezett meg Steamre, érkezése azonban korántsem zökkenőmentes.
A Level Zero: Extraction története egy sötét és baljós jövőt tár elénk, ahol a New Horizons nevű vállalat kísérletei során felfedezett idegen életformák jelentik a legújabb fenyegetést az emberiségre. Ezeket az idegenek továbbá egy fertőzést is terjesztenek, mely a fertőzött embereket zombiszerű lényekké alakítja. A játék egyik része abból áll, hogy különböző zsoldoscsapatok tagjait irányítva harcolunk a vállalat által korábban felfedezett információk és technológiák birtoklásáért. A játék másik része a mechanika, amellyel a Doghowl Games újítani szeretne az extraction shooter formulán, mégpedig azzal, hogy a szörnyeket is játékosok irányítják.
A zsoldosok feladata egyszerű: adatokat és kulcsfontosságú tárgyakat kell megszerezniük a területen, majd életben kijutni onnan. A küldetések megkezdése előtt a tárhelyünkről és a boltokból állíthatjuk össze, hogy milyen fegyvereket és tárgyakat viszünk magukkal. Ez a felszerelés döntő fontosságú, és a begyűjtött tárgyak mellett a legnagyobb kockázat forrása is, hiszen halálunkkor a magunkkal vitt felszerelés is elvész. A Contract Menu-ban található opcionális szerződések további jutalmakat kínálnak, például fegyveralkatrészeket vagy neurochipeket, amelyek különféle módosításokat adhatnak a zsoldos karakterekhez. Habár a neurochipek egyelőre nem elérhetőek a korai hozzáférésű változatban, a játék érdekes jövőben érkező ígéreteket tesz.
A terület elhagyásához különleges követelmények kapcsolódnak, és a terület minden szegletében veszélyek leselkednek. A sötétség gyakorlatilag állandó, és a zseblámpa használata kulcsfontosságú a túléléshez – nem csak azért, hogy fogalmunk legyen arról, hogy merre megyünk, hanem mert az idegenekre halálos a fény. A terület hemzseg az ellenséges zsoldosokkal, idegenekkel, automatizált lövegtornyokkal és humanoid szörnyekkel, akik mind ránk fognak vadászni. A túlélés érdekében ki kell használnunk minden rendelkezésre álló eszközt, beleértve az egyes szobákban található falra szerelt Medkiteket és a zsebünkben hordozott fáklyákat is.
Az idegenek szerepébe váltva a játék teljesen másképp viselkedik. Nincs felszerelésválogatás és nincsenek küldetések, az idegenek egyetlen célja a zsoldosok levadászása. Az idegenek érzékenyek a bevilágított környezetre, gyorsabban mozognak kúszva, és különleges képességekkel rendelkeznek, mint például a savas köpés vagy az elektromágneses impulzus (EMP), amelyekkel sebzést okozhatnak, illetve kikapcsolhatják a zsoldosok felszereléseit, illetve a terület fényforrásait. Ezek a képességek energiát fogyasztanak, amely lassan töltődik vissza, így taktikusan kell használnunk a képességeinket. Az idegenek továbbá növelhetik a maximális energiájukat, ha idegen tojásokat találnak.
Bár a Level Zero: Extraction koncepciója papíron kifejezetten izgalmas, a gyakorlatban az egyik legrosszabb extraction shooter amit próbáltam. A sötét, gyakorlatilag átláthatatlan környezet és a nehézkes navigáció a fő ludasok az élmény romlásáért. A zsoldosok fegyverkezelése és alapvető mozgása borzalmas érzés – leginkább arra tudnám hasonlítani, mintha a fegyver csövéhez lenne kötve egy cérnaszál és azt rángatva próbáluk áthúzni a játékon a karakterünket. Az idegenek szerepében a fájdalmasan lassan újratöltődő képességek és a fényforrások által okozott szinte azonnali halál sem épp a legszórakoztatóbb játékmenetet ígéri.
A játék jelenlegi állapotában a játékmenet kiegyensúlyozatlansága jelentette a legnagyobb problémát, bár a fejlesztők ígéretei szerint a jövőben számos javítás és új funkció kerül bevezetésre, beleértve a már említett neurochipek mechanizmusát is. Ez viszont nem akadályozta meg őket abban, hogy példát vegyenek az Escape from Tarkov monetizációs rendszeréről, és a korai hozzáférésű cím már rendelkezik két darab megvásárolható DLC-vel. Az egyik egy „Supporter Pack”, mely ismerős lesz a Tarkov játékosainak, hiszen némi bónusz pénzt és pár tárgyat kapunk vele, illetve teljesen feloldja az elérhető tárhelyet. A másik DLC két karakter skint tartalmaz a zsoldosok számára. Sajnos a korábbi tapasztalatok alapján a Korai Hozzáférésű játékok, melyek rövidesen az elstartolásuk után DLC-kkel állnak elő többször szóltak arról, hogy rövid idő alatt a legtöbb pénzt szerezzék meg, mint arról, hogy egy jó játékot alkossanak. Személyes tapasztalatom alapján nem tudom ajánlani a Level Zero: Extractiont, jelenlegi formájában semmiképpen, ha a fejlesztők végig viszik a projektet akkor a megjelenéskor, egy játékteszt alapjaként ismételten adok neki egy próbát.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…