Végre Steamen is megjelent a SteamWorld Heist, a SteamWorld Dig folytatása, és elődjével szemben ez egy nagyon szórakoztató körökre osztott stratégiai játék. Az XCOM és a Worms szerelemgyerekének mondható.
A SteamWorld: Dig egy Metroid+Spelunky szerű játék volt, ami nagyon hangulatos grafikával és jóval könnyedebb játékmenettel rendelkezett. Az előd látványvilágát követve egy teljesen új játékot kaptunk a Heist személyében. A készítők elmondása szerint erős ihletet vettek a fejlesztésnél az XCOM és Worms játékokból. Ez teljes mértékben érződik is. Szerencsére a két játék pozitívumait vették át, a negatívumok nélkül. Az XCOM-mal ellentétben a pályák telesítésénél itt inkább a tudás számít, mint a százalékos esély.
A történet szerint Piper Faraday kalózkapitány irányította, gőz hajtotta géppel kalandozunk az űrben, és szerzünk magunkat vizet (mint fő fizetőeszköz), hírnevet és személyzetet. A menünket is jelképező térképen fogunk küldetésről-küldetésre mozogni, és boltokat vagy elhagyatott gépeket meglátogatni. Ahogy Piper a küldetések értékeléseként csillagokat kap, úgy nyílnak meg előttünk új területek és potenciális csapattagok toborzási lehetőségei. A küldetéseket a játéknehézség befolyásolja még pedig több területen is. Casual, Regular, Experienced, Veteran és Elite szintek közül választhatunk. A Casual kivételével mind „büntet” minket a hibáinkért, mégpedig víz formájában. Minden szint emeli az ellenfelek sebzését, mennyiségét, a küldetés elhagyásáért/elbukásáért járó büntetést, és a teljesítésért járó XP bónuszt. Szinte minden küldetés a következő pontokkal rendelkezik: ölj meg mindenkit, szedj össze minden szajrét, a nagy zsákmányládákat szedd össze, ne haljon meg közben senki. Ezeket lehetőség szerint teljesítjük, és megszerzett tárgyakat kinyitjuk, és szükség esetén eladjuk. A pályák mindig a küldetés kezdete előtt generálódnak, így folyamatos kihívást jelent a feladatok teljesítése. Ezen felül az idő húzásával egy riasztórendszer is aktiválódik, ami folyamatosan ellenségeket és turreteket spawnol.
A harcrendszer, mint a cikk elején említettem, körökre osztott, és mivel a találatok az XCOM-mal ellentétben nem kockadobás szerűen, random generálódnak, így teljes mértékben ránk van bízva a csaták kimenetele. Azokat a fegyvereket kivéve, amik kifejezetten tiltják, minden lövedékkel hihetetlen trükkös lövést tudunk végrehajtani. A lövedék maximális távolságához mérten tudunk a felületeken pattintani lövedékeket. Nagyon hasznos akkor, ha fedezék mögött álló embereket kell eltalálnunk. Doritost, napszemüveget elő, és jöhetnek az MLG360NOSCOPE trükkök.
A küldetések teljesítéséért csapatunk tagjai tapasztalati pontot kapnak, amikkel új képességeket kapnak. Vannak különböző kasztok itt is, ők azonos képességeket kapnak majd a szinteken. Érdemes variálni őket a csapaton belül, hogy minden helyzetben a megfelelő kaszttal rendelkezőt tudjuk bevetni. Ezek a képességek lehetnek aktívak vagy passzívak. Néhány képesség a csapatfelosztást is alapul veszi, például Piper Inspire képessége, aki a körülötte állóknak nyújt bónuszt.
Összefoglalva az eddigieket mindenki számára ajánlom a játékot, aki egy hangulatos stratégiai játékot akar, de aki szerette a Dig-et, annak kötelező darab. Aki fél az XCOM nyújtotta nehézségektől és random faktortól, az is tegyen vele egy próbát, nem fogja megbánni. Az egyetlen negatívuma, hogy egy idő után picit ellaposodhat a sztori miközben küldetésről-küldetésre repülünk hajónkkal.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…