A Rainbow Six: Siege bétájában két játékmódot próbálhatunk ki: Multiplayer és Terrorist hunt. Sajnos a hullámokban kiosztott kulcsok és a rossz netcode beárnyékolják a játékmenetet.
A cikk a PC-s béta alapján készült.
Az alap koncepciója a játéknak az egy kicsiben hasonlít a Counter Strike-ra: gonosz terroristák bombákat szereltek fel; jönnek a jófiúk és likvidálnak minden terroristát vagy hatástalanítják a bombát. Ezeket 5v5 csapatfelállásban és időre. Számomra érthetetlen, hogy ha meghalt a bombákat őrző öt terrorista, akkor már miért nem fontos a bombák hatástalanítása (ami a CS esetében szerves részét képezi a CT-k feladatának).
Ahogy haladunk előre a játékban Renown-t (helyi fizetőeszköz) kapunk, amiből fejleszthetjük a fegyvereinket és Operatorokat nyithatunk meg. Ezek lényegében olyan karakterek, amelyeknek speciális képességük van. Ezek az Operatorok öt frakcióba vannak beosztva: SAS, FBI SWAT, GIGN, SPETSNAZ, GSG 9. Például az FBI SWAT THERMITE Operatorjának speciális képessége, hogy egy olyan robbantó eszközzel rendelkezik, ami átüti a megerősített falakat is.
Multiplayer módban 5v5 felállás van. Mindkét oldalon játékosok vannak és körökre osztva egyszer támadó, egyszer védő szerepben vannak. Itt jön számomra a másik nagyon érthetetlen dolog, hogy ugyebár az általunk irányított karakter a támadó (ergo a jófiúk) oldalon az SAS, FBI SWAT, stb. nevében harcolnak a terroristák ellen, akik (most figyeljetek), szintén ugyan ezeknek a szerveknek a tagjai! Miért nem lehetett volna a védekező (terrorista) oldalon lévő karaktereknek valami képzeletbeli terrorszervezet nevét odaadni, és azt képviselnék. Tökig kevlárba felszerelt SAS katona áll, és védi a bombát, amit egy pontosan ugyan olyan kinézetű, másik SAS-es fog semlegesíteni. A körök felállása a karakterek után egy gyors helyzetfelvétellel nyit. Itt a védők barikádokat építhetnek és a különböző robbanóanyagokat, zavaróeszközöket helyezhetik le, miközben a támadók távirányítású drónokkal járkálnak a pályán, amivel a potenciális ellenfeleket, csapdákat és a célpontokat keresik.
A házak falai sok esetben berobbanthatók (kevés kivétel van csak, ami valószínűleg azért nem robbantható, mert összeszakadna a ház), betörhetők, átlőhetők. Ez egy nagyon erős nyomást ad mind a támadó, mind a védekező oldalnak, mert egy nagy házat hermetikusan nem tudsz lezárni. Valamelyik oldalról biztos, hogy be fognak törni. Ha azt a módszert választod, hogy bebarikádozod magad, akkor kiteszed magad annak a lehetőségnek (amit én magam is 99%-ban használok), hogy egy falon ütött lyukon keresztül bedobok 1-2 gránátot és mindenki, aki csak a szobában tartózkodik, a túlvilágra kerül. Azért jelent ez kifejezetten nagy gondot, mert folyamatos a csapatsebzés a játékban. Megszórhatjuk ugyan a falat egy erősebb LMG-vel, de ha véletlenül egy csapattársunk a szobában van, a terroristák mellé temethetjük majd őt is. A béta élményeim nagy részében hasonló véggel zárult: vagy a mi csapatunk lett öngyilkos, vagy az ellenfél.
Nagyobb szórakozást nyújtott viszont a Terrorist hunt játékmód, ahol négy fős csapatban kell kiiktatni egy bizonyos számú AI terroristát. Mivel hivatalosan is bejelentették, hogy nem lesz single player story mód a játékban, valami hasonlót tudok majd elképzelni a teljes játék co-op storyjának. Itt nem kell semmi különös dologra gondolni: támadóként betörünk a területre, és minden ellenséget megölünk. Három különböző módban tehetjük ezt meg: normal (kicsi xp, célzás segítés, minimális csapatsebzés); hard (normál xp, célzás segítés, közepes csapatsebzés); realistic (bónusz xp, nincs segítés, sok ellenfél, nincs sebzéscsökkentés).
Lényegében ez minden, amit a béta tudott nyújtani számunkra. Remélem, hogy új pályákat és módokat is szép számmal tesznek majd a végleges játékba, mert kb. két óra folyamatos játék után már határozottan unalmassá vált a játékmenet. Ezt még tovább rontja, hogy a számtalan kiosztott kulcs ellenére nevetségesen sokat kell várni, mire bedob egy meccsre.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…